Gå til innhold

Når folk sender videoer/linker på messenger uten noen spørsmål eller noe annet som kan starte en samtale/diskusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever rett som det er at folk på vennelista mi som jeg har ting til felles med, sender meg diverse på messenger som jeg ikke vet hva jeg skal svare på. Nå var det noen jeg er i en facebook-gruppe med som sendte meg en video om et tema relatert til gruppa på en måte, men på en måte ikke, der det bare stod "om (tema]". Jeg har ingen interesse av å se videoen, og jeg aner ikke hvorfor hun sender den til meg, da alt hun skriver er "om". Wtf? Jeg syns dette er så irriterende, og det ville være energikrevende å sende melding tilbake og forsøke å hale ut av henne hva hun vil med det. Jeg vet ikke hva jeg skal skrive en gang.
Jeg kan også få linker/videoer helt uten et ord til melding..

Det jeg lurer på er hvorfor gjør folk dette? Gjør dere det? Og hva gjør man med sånt? Får dere det? Hva gjør dere?
Presiserer at dette ikke er temaer som jeg og den personen spesifikt har snakket om, det er det aldri. Det har ingen sammenheng, bortsett fra at det er eller kan være en felles interesse.

Anonymkode: 49889...13b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sikkert godt ment, der de har sett noe, likt det og tenkt at det kanskje kunne interessere deg og. De gjør det neppe for å irritere deg.

Anonymkode: 4e36c...3eb

• Nyttig 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Sikkert godt ment, der de har sett noe, likt det og tenkt at det kanskje kunne interessere deg og. De gjør det neppe for å irritere deg.

Anonymkode: 4e36c...3eb

Men må jo skrive litt om hva det er?

Hvorfor skal man orker å se en random link, hvis det ikke er noe å diskutere. Spesielt om det er mye tekst eller lang video. 

Anonymkode: 34c05...ea8

Skrevet

Synes det høres merkelig ut hvis det kun er bekjente eller perifere venner. Jeg kan finne på å sende linker til folk jeg kjenner veldig godt, men jeg skriver jo alltid en kommentar eller noe. Og jeg sender bare ting jeg er ganske sikker på at folk kommer til å sette pris på / synes er morsomt / har behov for. 

Det høres rart ut å sende div. linker rundt på måfå, som det høres ut som at disse gjør.

Skrevet

Ja de sender jo mer eller mindre på måfå, og jeg kjenner dem ikke godt. Rart at det virker som det  er bare jeg som opplever dette. TS

Anonymkode: 49889...13b

Skrevet

Bare overse det, det gjør jeg. Irriterer meg også. 

Anonymkode: 1d4c7...046

Skrevet

Tenker det mangler litt oppi toppen når man sender sånt uten videre forklaring. Hadde bare oversett det.

Anonymkode: 363a8...a63

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...