AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Jeg ryddet i skoene våre. Et par av mannens sko var etter min vurdering ødelagt. Kanten oppe hadde løsnet og også ene sålen var løs. Jeg kastet dem i søppelspannet ute. Samme dag etterlyste mannen dem. Jeg sa jeg hadde kastet dem. Han ble sur og sa de var i bruk. Jeg sa jeg kunne hente de inn igjen, men han «ville ikke bruke noe som hadde vært i søppelet». Fem dager etterpå tar han det opp igjen og vil at jeg skal kjøpe nytt par til han (vi har separat økonomi. Begge har god råd), noe jeg da gjør. Anonymkode: 9f66c...7f2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 Synes faktisk det er helt grei reaksjon, det er ikke greit å kaste andre sine ting. Anonymkode: faeb4...dc7 15 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 Ville ikke kjøpt han nye. Her i huset er mannen selv ansvarlig for å bytte ut sine ting når de er ødelagt for å unngå å se ut som en slask. Vis gjerne denne kommentaren til slaske mannen din 😄 Anonymkode: e27e3...688 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 Handlet neppe om skoene. Handlet nok om at det er arrogant og kontrollerende å kaste andres ting. Emaskuliniserende for ham også. Derfor fikk han deg til å gjøre opp for deg, så han kunne respektere deg igjen. Anonymkode: c85c9...a59 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 Enig at ødelagte sko skal kastes, men til neste gang legg hans slitte/ødelagte ting i eget ren pose og si at du ser at x ting er slitt/ødelagt. Har inntrykket noen folk er sære på å kaste ting, selvom det er ekstremt slitt/stygt... Samboer er det samme, og da legger jeg i egen pose hvis jeg rydder. Videre sier man at man la det i egen pose for at han kan se på det og vurdere selv om han er enig eller ikke at det skal kastes. Ellers så kan du la være å røre hans ting.. Og la han bruke slitte ødelagte ting som han vil. Anonymkode: 55da8...8e1 1 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 Rart og ha separert økonomi, men det er jo ikke temaet her. Uansett, du skjønner at han ble såret, og han føler at du kontrollerte han, og at du var lite hyggelig. Fint at du kjøpte nye sko til han, men neste gang, legg ting til sides be han gå igjennom, er du uenig i at noe skal bevares så kan du si dette, også blir dere enige sammen. Han, føler seg nok overkjørt når du bare tar hans ting og kaster de. Jeg har et par stella mccartney bukser som kostet 5tusen kr. De fikk rumpa mi til å poppe som bare det. Elsker de buksene, de er slitte og jeg kan ikke bruke de. Det er egentlig teit å beholde de, men jeg får meg bare ikke til å kaste de! 😅 Det hadde gjort vondt inni sjelen om mannen bare hadde kastet de. AU! haha,. Har også hatt klær som har vært alt for små, som jeg har beholdt for jeg skulle tilbake til den strl, (nå passer de igjen) men, det tok altså endel år det altså 😅 Anonymkode: 0feaf...392 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #8 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Rart og ha separert økonomi, men det er jo ikke temaet her. Uansett, du skjønner at han ble såret, og han føler at du kontrollerte han, og at du var lite hyggelig. Fint at du kjøpte nye sko til han, men neste gang, legg ting til sides be han gå igjennom, er du uenig i at noe skal bevares så kan du si dette, også blir dere enige sammen. Han, føler seg nok overkjørt når du bare tar hans ting og kaster de. Jeg har et par stella mccartney bukser som kostet 5tusen kr. De fikk rumpa mi til å poppe som bare det. Elsker de buksene, de er slitte og jeg kan ikke bruke de. Det er egentlig teit å beholde de, men jeg får meg bare ikke til å kaste de! 😅 Det hadde gjort vondt inni sjelen om mannen bare hadde kastet de. AU! haha,. Har også hatt klær som har vært alt for små, som jeg har beholdt for jeg skulle tilbake til den strl, (nå passer de igjen) men, det tok altså endel år det altså 😅 Anonymkode: 0feaf...392 Vi har bare delvis separat økonomi. Vi beholder lik sum i mnd. til personlig forbruk. Resten går til felles konto. Så jeg kjøper nye sko til han for de pengene som er til mitt forbruk. Hi Anonymkode: 9f66c...7f2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 Eksen klikket i vinkel da jeg kastet halvparten av hennes 50 tomme potteplanteplastkopper som hun hadde samlet i 15 år og tok opp alle hyllene i garasjen. Det var sikkert en av grunnene til at hun slo opp. Hun samlet på utrolig mye annet skrot også. Nå er det endelig rent og ryddig i hyller og skap igjen. Deilig! Anonymkode: 32800...88f 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 Du forstår ikke menn tydeligvis. Vi bruker ting helt til vi selv innser det er på tide med noe nytt. Skjønner godt at han ble sur. Tror du også hadde blitt sur om han kasta noe du bruker Men ellers toppers av deg å kjøpe nytt par til han og at du tok det så pent. Anonymkode: b88b6...9d3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 Jeg forstår at mannen din ble sur. Det er ufint å kaste andres ting. Anonymkode: c3ea9...4fa 4
Maleficenta Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du forstår ikke menn tydeligvis. Vi bruker ting helt til vi selv innser det er på tide med noe nytt. Skjønner godt at han ble sur. Tror du også hadde blitt sur om han kasta noe du bruker Men ellers toppers av deg å kjøpe nytt par til han og at du tok det så pent. Anonymkode: b88b6...9d3 Han burde innsett det litt før da... Men joda hun skulle ikke bare kasta de uten videre.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 Du kaster ikke andres ting. Syntes du at de burde kastes så sier du det til han og lar han avgjøre det selv Anonymkode: 6c5e8...a37 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #14 Skrevet 3. februar 2024 Synes det var utrolig dumt av deg å kaste skoene uten å spørre, og like dumt av han å kreve at du kjøper nye. Glad jeg ikke er i et sånt forhold Anonymkode: 945cd...b86 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #15 Skrevet 3. februar 2024 SÅ ufattelig smålig og gjerrig av han å be deg kjøpe nye sko, etter å ha kastet noen utslitte. Håper det er en trolletråd. Anonymkode: 1064c...6d9 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #16 Skrevet 3. februar 2024 Jeg forstår at mannen ble irritert da skoene ble kastet uten at du spurte. Men jeg mener at du gjorde det godt igjen da du sa at de lå i søppelet. Hadde det vært et elskelig skopar, så hadde han hentet de opp fra søppelet igjen med én gang. Skoene hadde mye tåfis fra før, så om de hadde ligget litt i søppelet bør ikke bety noe. Da han godkjente kastingen, så godkjente han kastingen. Da kan han ikke komme tilbake senere og bruke det mot deg. Hilsen ultraløper som løper opp favorittskoene til de løsner. Anonymkode: 025eb...e4c 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 Nøkkelen her er: seperat økonomi. Så lenge han styrer sin økonomi, styrer også han hbor lenge han vil bruke slitte sko før han fornyer dem. Enkelt og greit. Kaster du må du erstatte. Hadde dere hatt felles økonomi er saken en annen. Både jeg og mannen kan kaste den andres klær/sko om dem åpentbart er helt ødelagt. Men vi har felles økonomi og er samstemte om når ting er utskiftingsklart. Men somregel kaster jo eieren det selv ved behov. Anonymkode: a76c9...a58 1 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg ryddet i skoene våre. Et par av mannens sko var etter min vurdering ødelagt. Kanten oppe hadde løsnet og også ene sålen var løs. Jeg kastet dem i søppelspannet ute. Samme dag etterlyste mannen dem. Jeg sa jeg hadde kastet dem. Han ble sur og sa de var i bruk. Jeg sa jeg kunne hente de inn igjen, men han «ville ikke bruke noe som hadde vært i søppelet». Fem dager etterpå tar han det opp igjen og vil at jeg skal kjøpe nytt par til han (vi har separat økonomi. Begge har god råd), noe jeg da gjør. Anonymkode: 9f66c...7f2 Når jeg ser mannen min har f.eks slitte sko, så setter jeg dem til side også sier jeg ifra til han at disse ser ødelagt ut osv før jeg kaster dem. Jeg ville ikke hatt kastet noe uten å gitt beskjed til han først. Anonymkode: 5e800...42d 4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 Jeg hadde klikket selv jeg. Ingen skal kaste mine ting. Og jeg er flink til å kaste. Når jeg rydder i gangen eller i bua så spør jeg. Bruker du dette? Får jeg nei så spør jeg om jeg skal kaste. Får alltid ja. Som han sier så er han ikke så flink til å kaste. Så han setter pris på at jeg går igjennom. Anonymkode: 6c317...489 2
MariaIsabel Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Handlet neppe om skoene. Handlet nok om at det er arrogant og kontrollerende å kaste andres ting. Emaskuliniserende for ham også. Derfor fikk han deg til å gjøre opp for deg, så han kunne respektere deg igjen. Anonymkode: c85c9...a59 En såpass skjør mann ville jeg kastet ut sammen med skoa. Det er da helt normalt å kaste ting som åpenbart er ødelagt når man rydder. Mannen her ville ikke hatt noe problem med det, akkurat som det ikke ville vært noe problem for meg om det var andre veien. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå