Gå til innhold

Kunne trenge litt interiørhjelp hjemme, uten å betale i dyre dommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et hus hvor alt er fint oppusset, men hvitt. Alt er hvitt så nær som en panelvegg på kjøkkenet.

Det er flere ting jeg ikke synes fungerer helt, vi mangler boder og stua har en del som vi ikke har fått til å innrede.

Egentlig kunne jeg trenger noen som så på huset med litt friske øyne, både med tanke på farger og innredning.

Men orker ikke å betale i dyre dommer for en interiørkonsulent, hva gjør jeg?

Anonymkode: fc85e...ca1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta bilder og spør på interiørgrupper på Reddit.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har et hus hvor alt er fint oppusset, men hvitt. Alt er hvitt så nær som en panelvegg på kjøkkenet.

Det er flere ting jeg ikke synes fungerer helt, vi mangler boder og stua har en del som vi ikke har fått til å innrede.

Egentlig kunne jeg trenger noen som så på huset med litt friske øyne, både med tanke på farger og innredning.

Men orker ikke å betale i dyre dommer for en interiørkonsulent, hva gjør jeg?

Hva er dyre dommer for deg. Ofte har jeg en time konsultasjon med en kunde, også har jeg minst 10 timer jobb du ikke ser. Pluss jusering på ting du evnt ikke liker.

Godt mulig du ikke vil betale, jeg jobber ikke gratis 

Anonymkode: 923ac...c69

• Liker 1
Skrevet

Dette klarer du selv? Kom igjen da..du kan skape din egen stil i hjemmet, trenger ikke interiørkonsulent. Du har masse inspirasjon på nett, instagram, facebook, twitter.. 

Anonymkode: cc018...446

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Farger kan du spørre om på Jotun sine nettsider, helt gratis.

Anonymkode: c7cd7...010

• Liker 2
Skrevet

Flere av interiørkjedene tilbyr boligstyling så velg den kjeden du liker best og bestill time for veiledning der.

Anonymkode: 875f5...b6b

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva er dyre dommer for deg. Ofte har jeg en time konsultasjon med en kunde, også har jeg minst 10 timer jobb du ikke ser. Pluss jusering på ting du evnt ikke liker.

Godt mulig du ikke vil betale, jeg jobber ikke gratis 

Anonymkode: 923ac...c69

Jeg leser ikke av innlegget til TS at hen mener dere ikke skal ha lønn for arbeidet. Leser det som at å betale for en interiørkonsulent blir for dyrt for budsjettet deres....

Anonymkode: 14688...e55

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Jeg leser ikke av innlegget til TS at hen mener dere ikke skal ha lønn for arbeidet. Leser det som at å betale for en interiørkonsulent blir for dyrt for budsjettet deres....

TS her 

Hadde en konsulent inne der vi bodde før. Følte ikke hun helt skjønte hvilken stil jeg likte. Hun tegnet noen tegninger jeg ikke hadde bedt om og jeg betalte er osr tusenlapper for et kort besøk.

Det gidder jeg ikke 

• Liker 2
Skrevet

TS igjen.

Vi har og drømmer om å pusse opp kjøkkenet eventuelt skifte fronter og benkeplater. Deg er liksom flere ting som skulle vært settøitt i sammenheng.

Skrevet

Har du en videregående skole i nærheten som har interørlinje? I så fall er vel dette et typisk læringsoppdrag.

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

TS her 

Hadde en konsulent inne der vi bodde før. Følte ikke hun helt skjønte hvilken stil jeg likte. Hun tegnet noen tegninger jeg ikke hadde bedt om og jeg betalte er osr tusenlapper for et kort besøk.

Det gidder jeg ikke 

Pintrest er din venn 😅 

Hva slags stil har du?

Jeg driver med interiør på hobbybasis, men har en viss stil. Bruker Pintrest mye. Det viktigste for min del er at det er funksjonelt - altså at det fungerer for familien og deres bruk av hjemmet og enkelt å holde ryddig. Jeg er glad i jordfarger, eller duse farger da vi bor i et hjem med barn og hektisk hverdag der mye dilldall og farger ofte fort kan virke rotete. 

Hvilken farger vi har rundt oss påvirker oss mye, og vi er ulike. For min del er ro mega viktig hjemme. 

Så greit å tenke igjennom hva du ønsker selv, hva slags stil du ønsker osv. 

Ting kan se veldig pent ut, men gir ikke den følelsen man ønsker i hjemmet sitt. Vi har to hus. Det ene er veldig klassisk og sterilt. Utrolig pent å se på, folk får stjerner i øynene når de kommer inn. Men det gir ikke roen vi trenger når vi er der. Og krever mye når vi vasker pga profiler blant annet. 

Andre huset er mer lunt, enkelt og rolig. Når folk kommer på besøk her så senker de skuldrene. Ikke masse profiler og dilldall. 

Anonymkode: 6ab10...90a

• Liker 1
Skrevet

Anbefaler boka Håndbok i innredning og styling av Frida Ramstedt. Mange gode tips!

Anonymkode: d59fd...372

Skrevet

Takk for tips. Vi har en skandinavisk stil. Parkett på alle gulv, hvite vegger. Eikespisebord med Y-stoler til. Elsker Illums bolighus.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

TS her 

Det gidder jeg ikke 

Ja, den ser jeg. Da frister det nok ikke til gjentakelse :( En venninne av meg hadde inne en interiørdesigner (vet ikke om det er det samme som konsulent?) mulig jeg husker feil, men mener hun betalte 20 000 for oppdraget, da fikk hun beskjed om å flytte en stol i stua, tips om hvilken farve hun skulle ha på veggen , noen bilder hun kunne ommøblere, slike ting, hun var strålende fornøyd. Jeg skjønner ikke at noen vil betale så mye for dette, og som kanskje ikke finner din stil. Men det er meg. Forstår at det er en jobb som man selvsagt betaler for. 

Selv ville jeg brukt slike tips du har fått her som pinterest, interiørsider og sånt, eller til og med lærlinger som noen foreslo. Kjenner ikke til andre muligheter om du ønsker noen hjem for å se helheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...