Gå til innhold

Melodi Grand Prix og innblanding av politikk

Stina234

Anbefalte innlegg

Det er forslag denne gangen om å boikotte Israel-  Tidligere har det vært lignende forslag der andre lands konflikter danner krav om boikott. 

Burde MGP være en politisk fri sone der alle fikk delta uavhengig av hva som skjer i verden?  Det er tross alt ikke landenes artister som forårsaker konfliktene men landet ledere.  Trenger vi ikke et sted der politikk og religion ikke skal få innflytelse men at musikken er noe vi alle samles om og nyte ?

Hva mener andre? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MGP bør være fri for politikk. Det er medlemer av EBU som inviteres til MGP. Det er ikke opp til de demonstranter som skriker høyest som avgjør deltagelse. Derimot tror jeg selve arrangementet i Malmø kommer til å bli et helvete. Malmø er stappfullt av islamister og venstreradikale. Det er en del av de «arabiske» områdene politiet sliter med å holde ro og orden. Etter siste koranbrenning , en Iraker sto bak. Så tok det helt av i Rosengård med voldsomme opptøyer og branner. Når Israel ankommer Malmø kommer opptøyene etter koranbrenningen til å være småtterier. Politiet kommer til å trenge tanks skal de holde orden. 

Endret av Tror og ser det
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare føler at med all krig og konflikter som pågår så trenger alle et fristed,  MGP kunne vøre et slikt fristed der fokus var på musikken, Musikk bringer glede på tvers av landegrenser på en måte som er fantastisk, vi burde verne om dette.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror og ser det skrev (11 timer siden):

MGP bør være fri for politikk. Det er medlemer av EBU som inviteres til MGP. Det er ikke opp til de demonstranter som skriker høyest som avgjør deltagelse. Derimot tror jeg selve arrangementet i Malmø kommer til å bli et helvete. Malmø er stappfullt av islamister og venstreradikale. Det er en del av de «arabiske» områdene politiet sliter med å holde ro og orden. Etter siste koranbrenning , som ble brent av en Iraker. Så tok det helt av i Rosengård med voldsomme opptøyer og branner. Når Israel ankommer Malmø kommer opptøyene etter koranbrenningen til å være småtterier. Politiet kommer til å trenge tanks skal de holde orden. 

Vent litt… finalen er i Malmø?

Gud hjelpe oss..!

Er enig med deg og OP her, men i realiteten er Eurovision blitt politisk. 
Jeg støtter Israel, og håper at de vinner men nå tenker jeg at Israel ikke bør sende folk av sikkerhetshensyn. Her kommer det til å flyte blod. 
Btw; Luxembourg stiller med en israelsk artist.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo MGP vært politisk lenge. Verken Russland eller Hviterussland fikk vel heller lov til å delta etter at Ukraina ble invadert, så da skjønner jeg godt folk reagerer når Israel fortsatt får delta. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...