AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Et barn på 14, uten noen pappa, som har hatt over 25 menn inn og ut av livet sitt fra start. Hvor mye skade kan dette barnet ta av det? Hun har dog moren sin, men det er jo moren som drar disse mennene helt ukritisk inn og ut av huset. Resten er vel ca greit Anonymkode: 85488...63a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Helt håpløst å svare på. Det å møte/kjenne mange mennesker er positivt så lenge man har en ellers tryggtilværelse. Det å knytte seg sterkt til mennesker som plutselig blir borte er negativt. Anonymkode: a47e2...601 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Helt håpløst å svare på. Det å møte/kjenne mange mennesker er positivt så lenge man har en ellers tryggtilværelse. Det å knytte seg sterkt til mennesker som plutselig blir borte er negativt. Anonymkode: a47e2...601 Dette handler ikke om møte/kjenne. Dette er forhold. «Stefedre» Anonymkode: 85488...63a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette handler ikke om møte/kjenne. Dette er forhold. «Stefedre» Anonymkode: 85488...63a Hvem er du i forhold til barnet du skriver om? Hvorfor har du behov å henge ut mor og få en slags dom. En kjæreste til mor blir ikke automatisk en stefar-figur selvom de bor under samme tak. Det kan være skadelig og det kan gå helt fint. Det er uendelige faktorer som spiller inn. Kanskje du kan fokusere på ditt eget lov istedenfor å dømme andre? Anonymkode: 94944...519 7
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 Det å ha mange folk å støtte seg på her i livet er en fordel! Anonymkode: 792d9...8ee 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem er du i forhold til barnet du skriver om? Hvorfor har du behov å henge ut mor og få en slags dom. En kjæreste til mor blir ikke automatisk en stefar-figur selvom de bor under samme tak. Det kan være skadelig og det kan gå helt fint. Det er uendelige faktorer som spiller inn. Kanskje du kan fokusere på ditt eget lov istedenfor å dømme andre? Anonymkode: 94944...519 Det her handler ikke om å henge ut mor.. det her handler om hvor mye skade barnet kan ta når det hele tiden blir satt til side fordi moren har flere kjærester i året. Jeg er såpass nær relasjon at jeg ved flere anledninger har fortalt moren at hun kan prøve å holde datingliv og familieliv adskilt litt lenger enn til første kyss;) Barnet er 14! Det har pågått i fjorten år! Synes det er vondt å se på.. Anonymkode: 85488...63a 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 36 minutter siden, AnonymBruker said: Et barn på 14, uten noen pappa, som har hatt over 25 menn inn og ut av livet sitt fra start. Hvor mye skade kan dette barnet ta av det? Hun har dog moren sin, men det er jo moren som drar disse mennene helt ukritisk inn og ut av huset. Resten er vel ca greit Anonymkode: 85488...63a Alt fra helt fint til helt krise. Anonymkode: 74694...a53 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #8 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Helt håpløst å svare på. Det å møte/kjenne mange mennesker er positivt så lenge man har en ellers tryggtilværelse. Det å knytte seg sterkt til mennesker som plutselig blir borte er negativt. Anonymkode: a47e2...601 Det er selvfølgelig ikke håpløst å svare på dette. Sannsynligheten for at det går like bra om barnet hadde to foreldre fra fødsel til barnet flytter ut minimal.. Vis meg gjerne en studie som viser at det er en fordel å vokse opp med et tosifret "steforeldre" fremfor sine biologiske foreldre. Anonymkode: 1f80a...fb4 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har en fetter og kusine som er vokst opp slik du beskriver med utallige stefedre. I voksen alder har de vært ekstremt rastløse med x antall partnere, men det er jo slik de er oppdratt.. Anonymkode: 831b0...dd3 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 Det er forskjell på «mamma har en kjæreste» og «dette er din nye stefar som mamma tror du skal ha livet ut». Det er ikke heldig at mamma har massevis av kjærester, men dette barnet (ungdommen) er jo vant til det og knytter neppe tette bånd. Trolig ikke veldig alvorlig, så lenge mammaen har vært en god mor. Jeg håper det ikke har vært 25 samboere i denne 14-åringens liv? Det er bekymringsverdig. Anonymkode: 25e9f...8fd 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er selvfølgelig ikke håpløst å svare på dette. Sannsynligheten for at det går like bra om barnet hadde to foreldre fra fødsel til barnet flytter ut minimal.. Vis meg gjerne en studie som viser at det er en fordel å vokse opp med et tosifret "steforeldre" fremfor sine biologiske foreldre. Anonymkode: 1f80a...fb4 Det er ingen som påstår at mors mange partnere er bedre enn en trygg tilværelse med begge sine biologiske foreldre. Det siste er i dette tilfellet ikke et alternativ. Spørsmålet er hva slags skade det gjør om mor har mange partnere, senere kalt stefedre. Det er ikke slik at dette automatisk er skadelig. Hva slags relasjon har barnet til disse mennene? Hvis de bare er mors kjærester, vil de kanskje ikke bety noe, og heller ikke savnet. Får barnet ofte en nær relasjon til menn som forsvinner, vil det klart påvirke tilliten til mennesker. Relasjonen til mir forblir det viktigste. Anonymkode: a47e2...601 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det her handler ikke om å henge ut mor.. det her handler om hvor mye skade barnet kan ta når det hele tiden blir satt til side fordi moren har flere kjærester i året. Jeg er såpass nær relasjon at jeg ved flere anledninger har fortalt moren at hun kan prøve å holde datingliv og familieliv adskilt litt lenger enn til første kyss;) Barnet er 14! Det har pågått i fjorten år! Synes det er vondt å se på.. Anonymkode: 85488...63a Ja. Men hvordan hjelper du barnet med å skrive innlegg her? Hva vil du oppnå? Anonymkode: 94944...519 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ja. Men hvordan hjelper du barnet med å skrive innlegg her? Hva vil du oppnå? Anonymkode: 94944...519 Nei, hva KAN man gjøre for å hjelpe barnet i en slik situasjon? Anonymkode: 85488...63a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #14 Skrevet 3. februar 2024 17 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, hva KAN man gjøre for å hjelpe barnet i en slik situasjon? Anonymkode: 85488...63a Gi barnet en trygg voksen person de kan få lufte frustrasjon til, og få være sikker på at ordene ikke går tilbake til mor. Så lenge barnet ikke blir utsatt for noe av alle mennene som kommer og går, så er det sjeldent skadelig, men definitivt frustrerende. Men man definitivt være en begrensning på en tenåring sosiale liv, spesielt i bygder, hvis venner kjenner moren som en h*re.. Så gi barnet et trygt fristed. Det er det beste man kan gjøre. Anonymkode: 26783...28c 1 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem er du i forhold til barnet du skriver om? Hvorfor har du behov å henge ut mor og få en slags dom. En kjæreste til mor blir ikke automatisk en stefar-figur selvom de bor under samme tak. Det kan være skadelig og det kan gå helt fint. Det er uendelige faktorer som spiller inn. Kanskje du kan fokusere på ditt eget lov istedenfor å dømme andre? Anonymkode: 94944...519 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja. Men hvordan hjelper du barnet med å skrive innlegg her? Hva vil du oppnå? Anonymkode: 94944...519 Oi, noen som følte seg truffet? Hatt et par-ti kjærester med hjem til barna selv kanskje? Anonymkode: 43bdd...856 1
Morten1 Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 En ting er sikkert, når en har hatt 25 partnere på 14 år så er det ikke partnerne det er noe galt med, men mor. 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 Min mor var sånn, mange menn opp gjennom om årene. Men det har ikke skadet meg i det hele tatt. Det at faren min ikke har vært involvert, har vært langt mer skadelig! Anonymkode: b9047...755 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #18 Skrevet 4. februar 2024 Jeg har vokst opp med én steforelder. Ikkeno ustabilt, og flere (halv)søsken. Likevel har det føltes så problematisk og fremmedgjørende for meg i oppveksten og som ung voksen at jeg ikke ønska det for mine barn som jeg ble alene med da de var ganske små. De har møtt én kjæreste, men det kjentes helt feil. Derfor har jeg de siste 12 årene ikke involvert meg seriøst med noen. Far har hatt noen mer eller mindre lange forhold før han gifta seg på nytt, men barna var knuste da det ble slutt med de damene de hadde skapt en relasjon til. Så jeg har kjent meg trygg på at det har vært riktig å velge kjedelig for meg for å sørge for stabilitet for dem. Anonymkode: a589f...5dc 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #19 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Det her handler ikke om å henge ut mor.. det her handler om hvor mye skade barnet kan ta når det hele tiden blir satt til side fordi moren har flere kjærester i året. Jeg er såpass nær relasjon at jeg ved flere anledninger har fortalt moren at hun kan prøve å holde datingliv og familieliv adskilt litt lenger enn til første kyss;) Barnet er 14! Det har pågått i fjorten år! Synes det er vondt å se på.. Anonymkode: 85488...63a Høres ut som mor ikke har de beste forutsetninger for å se ting fra barnets perspektiv. Så mange nye partnere innom og barnet blir dratt inn i det er ikke bra Anonymkode: 72868...7c7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #20 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja. Men hvordan hjelper du barnet med å skrive innlegg her? Hva vil du oppnå? Anonymkode: 94944...519 Hun spør et spørsmål , det er det kg er til Anonymkode: 72868...7c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå