AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #21 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei det har jeg ikke for jeg oppfatter henne jo som totalt likegyldig. Anonymkode: aa3a8...0f3 Har du tenkt på at hun kanskje har oppfattet det som at du ikke ønsket eller var klar for besøk? Eller at hun ikke følte hun var viktig for deg lengre? Anonymkode: 8e75e...ccc 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #22 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Altså det er jo ikke verre enn å sende en melding som en bruker over her skrev om å gratulere og si at man ønsker gjerne å se babyen når det måtte passe. Anonymkode: aa3a8...0f3 Så alt ansvaret skal ligge på henne mener du? Inviterte du henne i det hele tatt? Jeg skjønner at du synes det er leit, Ts. Men som de fleste skriver her, har du jo lagt opp til dette helt selv. Det vanligste etter fødsel er å invitere venninnen når det passer, ikke vente på at de skal invitere seg selv. Jeg tenker at den som har mest rett til å være skuffa her er venninna di. Hun tok kontakt og gratulerte, men ble aldri invitert. Det sier jo mye mer om deg enn om henne. Anonymkode: b6984...a9d 13 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #23 Del Skrevet 3. februar 2024 TS, hva har skjedd i hennes liv da? Har du fortsatt vært interessert i henne, eller har du vært i baby-bobla og forventet at hun ble med deg der, uten å interessere deg for henne? Jeg var din venninne flere ganger. Venninner som blir gravide er pyton, gørrkjedelige å være sammen med, selvsentrerte på egen graviditet (forventer min interesse i bekkenløsning og fødeplass), men driter i mine ting. Da jeg etterhvert fikk barn selv, fikk vi kontakt igjen. Livet med og uten barn er så forskjellig, du kan ikke forvente at hun deltar i din opplevelse av å stifte familie. Anonymkode: 4ec14...dbc 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #24 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det var flere mnd etter fødsel. Har ikke akkurat sittet å furtet. Har følt meg skuffet. Hvis vennen din har bursdag så kan du ikke gratulere eller noe før du har blitt bedt på besøk heller da? Anonymkode: aa3a8...0f3 Men hun har jo gratulert og spurt hvordan det går. Det virker som du ikke har ønsket kontakt med henne når du ikke har tatt kontakt. Jeg gratulerer venner når de har bursdag, også de som ikke gratulerte meg. Anonymkode: d6d0c...ac9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 3. februar 2024 #25 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg tenker at her går telefonen begge veier. Det er veldig normalt å gi venner ekstra space rundt en fødsel, og det er nok mange som går i fella etterpå med å tro at den andre ikke er interessert. Ofte stemmer det jo også at den som har født havner i en boble hvor det eneste viktige er babyen - så kanskje hun tror hun ikke er viktig for deg lenger? Den eneste måten å finne utav dette på er å snakke sammen om det. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amistad Skrevet 3. februar 2024 #26 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Så dere hadde ikke blitt skuffet med andre ord? Det er det største som kan skje i livet så føler det er rart at en venninne over 20 år ikke enser det. Anonymkode: aa3a8...0f3 du må se hva folk leser. Såklart hadde både jeg og andre her blitt skuffet. MEN siden det ikke er vanlig å buse inn på besøk før noen har invitert så er sikkert venninnen din like skuffet som deg. Du fordi hun ikke kom og henne fordi du ikke inviterte. Du tenker hun ikke er noe venninne lenger siden det har gått tid og du ikke får noe feedback Hun tenker dere ikke er noe venninnne lenger siden det har gått tid og hun aldri fikk en invitasjon. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #27 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så alt ansvaret skal ligge på henne mener du? Inviterte du henne i det hele tatt? Jeg skjønner at du synes det er leit, Ts. Men som de fleste skriver her, har du jo lagt opp til dette helt selv. Det vanligste etter fødsel er å invitere venninnen når det passer, ikke vente på at de skal invitere seg selv. Jeg tenker at den som har mest rett til å være skuffa her er venninna di. Hun tok kontakt og gratulerte, men ble aldri invitert. Det sier jo mye mer om deg enn om henne. Anonymkode: b6984...a9d Hun tok kontakt og gratulerte flere måneder etter, men ok da får jeg være en dårlig venninne som ikke tok initiativ slik at hun kunne si noe ifm at jeg fikk barn da. Anonymkode: aa3a8...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 3. februar 2024 #28 Del Skrevet 3. februar 2024 Det er veldig vanskelig det der, selv om man har lyst å hilse på så vil man for alt I verden ikke prese seg på! Ingen ting er være en om ei utslitt venine føller seg preset til å stelle seg og vaske huset for å invitere meg på kafe liksom... Så jeg synes mor skal invitere i slike situasjoner! Tror veldig mange vil kvie seg for å presse seg på. Jeg sliter litt med å forstå hvorfor du er skuffet TS, du fikk en baby og sluttet og ta kontakt med vennina de. Etter noen måneder tok vennina de kontakt for å høre om det gikk bra, og du inviterte ikke da heller og du stilte ingen oppfølgingsspørsmål? Kansje klønete eller urutinert av henne og ikke sende en gratulasjon med en gang, men at du skal ofre 20 års vennskap over en så liten feil. Det greier jeg ikke forstå! Vennina de er nok veldig skuffet over deg, om det virkelig var et godt og 20 år langt vennskap du ofret på grun av en for "dårlig" gratulasjon.... Alle har vel hørt om slikke mødre som får barn, og så bryr de seg ikke om barnløse venner eller voksen sosialisering mer. Så hun har nok tolket deg som en av de. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #29 Del Skrevet 3. februar 2024 Her synes jeg du er veldig navlebeskuende ts. Det er du som har forandret deg, ikke hun. Det er du som forventer en interesse i ditt liv enda du ikke ser ut til å lure på hva som skjer i hennes liv. Et vennskap går begge veier uavhengig av at du har fått et barn. Du har fått et barn og selv om ikke hun vet hvordan det er så har en såpass respekt vanligvis at en gjemmer seg ikke i busker utenfor med ballonger i det mor og barn kommer hjem fra sykehuset for å poppe opp med en nyskjerrig gest på hvordan du har det. En venter på en invitasjon. Den kom aldri fra din side. Anonymkode: 22452...6ac 8 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 3. februar 2024 #30 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun tok kontakt og gratulerte flere måneder etter, men ok da får jeg være en dårlig venninne som ikke tok initiativ slik at hun kunne si noe ifm at jeg fikk barn da. Anonymkode: aa3a8...0f3 Sendte du noe til henne etter at baby var født eller var det blikkstille fra deg også? Hos mine venninner er det vanlig at så snart de orker, sender de uoppfordret bilde av babyen og forteller litt selv. Da kommer både gratulasjonene og oppfølgingsspørsmålene fra meg, fordi jeg vet de er klare for å fortelle. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #31 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hun tok kontakt og gratulerte flere måneder etter, men ok da får jeg være en dårlig venninne som ikke tok initiativ slik at hun kunne si noe ifm at jeg fikk barn da. Anonymkode: aa3a8...0f3 Hvorfor skrev du denne tråden i det hele tatt? Det høres jo ut som om du bare ønsket bekreftelse på at det var venninnen din som hadde gjort noe galt, og at du har gjort alt riktig. Som du ser, er de fleste uenig med deg. Det er du som burde invitert. Hun ville sikkert gi deg space etter fødsel, det er ganske vanlig. Du har valgt å overse henne og ikke invitere henne, og det er ikke hennes feil. Jeg tror du burde se litt nærmere på hvordan du selv er som person, og ikke klage på alle andre. Det er tross alt du som ikke har giddet å invitere henne. Lykke til med å vende blikket innover ❤️ Jeg har troa på at du får til å bli litt rausere, og få litt mer selvinnsikt. Anonymkode: b6984...a9d 10 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 3. februar 2024 #32 Del Skrevet 3. februar 2024 Hva er dette rare her? Det er vanlig å bli invitert til å se baby. Når en verken har fått med seg bryllup, vedkommende har holdt seg for seg selv etc., så aner en jo ikke når folk føder. Jeg er for eksempel ikke på Facebook, så jeg får ikke med meg noe, men jeg har fått med meg der fødende venninner har skrevet til meg selv. Litt rare måter å se verden på. Jeg tolker det bare sånn at det ikke er nådd frem, jeg, men det har jo ikke med vilje eller ikke vilje å gjøre. Og med en gang det har nådd frem, gratulerer en. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #33 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hun tok kontakt og gratulerte flere måneder etter, men ok da får jeg være en dårlig venninne som ikke tok initiativ slik at hun kunne si noe ifm at jeg fikk barn da. Anonymkode: aa3a8...0f3 Herregud p du høres ut som en furten trassig 3-åring i innleggene dine. Du hsr jo låst deg helt i hva du selv føler og synes, og klarer ikke å ta innover deg noe av det som blir skrevet til deg jo. Anonymkode: cbc97...43a 9 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #34 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg synes AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Her synes jeg du er veldig navlebeskuende ts. Det er du som har forandret deg, ikke hun. Det er du som forventer en interesse i ditt liv enda du ikke ser ut til å lure på hva som skjer i hennes liv. Et vennskap går begge veier uavhengig av at du har fått et barn. Du har fått et barn og selv om ikke hun vet hvordan det er så har en såpass respekt vanligvis at en gjemmer seg ikke i busker utenfor med ballonger i det mor og barn kommer hjem fra sykehuset for å poppe opp med en nyskjerrig gest på hvordan du har det. En venter på en invitasjon. Den kom aldri fra din side. Anonymkode: 22452...6ac Det er da litt mer ekstraordinært å få et barn enn hverdagslige ting eller? Det er jo ikke sammenlignbart. Og har jeg sagt at jeg ikke hadde engasjert meg i henne? Det var egentlig bare den store skuffelsen over at noen du har kjent store deler av livet ikke kan sende en stakkarslig gratulasjon og litt engasjement når noe så stort skjer før flere måneder senere og jeg nekter å tro at dere selv ikke hadde blitt skuffet. Hun har et eldre barn selv og når hun fikk dette så gratulerte jeg med en gang og kom innom med gave når det passet henne. Jeg syns faktisk dere er dårlige venner hvis dere ikke klarer å sende gratulasjon og oppfordring til å se baby om deres nære venner får barn. Snop skrev (Akkurat nå): Sendte du noe til henne etter at baby var født eller var det blikkstille fra deg også? Hos mine venninner er det vanlig at så snart de orker, sender de uoppfordret bilde av babyen og forteller litt selv. Da kommer både gratulasjonene og oppfølgingsspørsmålene fra meg, fordi jeg vet de er klare for å fortelle. Anonymkode: aa3a8...0f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 3. februar 2024 #35 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg syns faktisk dere er dårlige venner hvis dere ikke klarer å sende gratulasjon og oppfordring til å se baby om deres nære venner får barn. Anonymkode: aa3a8...0f3 Jeg synes dere begge høres ut som dårlige venner. Det er derfor jeg sier at telefonen går begge veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #36 Del Skrevet 3. februar 2024 Hoia skrev (7 minutter siden): Hva er dette rare her? Det er vanlig å bli invitert til å se baby. Når en verken har fått med seg bryllup, vedkommende har holdt seg for seg selv etc., så aner en jo ikke når folk føder. Jeg er for eksempel ikke på Facebook, så jeg får ikke med meg noe, men jeg har fått med meg der fødende venninner har skrevet til meg selv. Litt rare måter å se verden på. Jeg tolker det bare sånn at det ikke er nådd frem, jeg, men det har jo ikke med vilje eller ikke vilje å gjøre. Og med en gang det har nådd frem, gratulerer en. Du vet vel når venninner har termin ca eller lever du i din egen boble? Jeg la ut et innlegg på Facebook samme dag om at babyen var kommet. Hva er galt med folk 😅 nei vi er jo på kg så her kan man jo ikke forvente noe støtte selvfølgelig. Her er vi for å kritisere og trøkke hverandre ned ❤️ venter bare på psykolog og barnevern kommentarene. Anonymkode: aa3a8...0f3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snop Skrevet 3. februar 2024 #37 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes Det er da litt mer ekstraordinært å få et barn enn hverdagslige ting eller? Det er jo ikke sammenlignbart. Og har jeg sagt at jeg ikke hadde engasjert meg i henne? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Anonymkode: aa3a8...0f3 For den som får barnet, er det det, ja. Ikke nødvendigvis for de rundt. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #38 Del Skrevet 3. februar 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Men vil ikke mange skrive en melding ala "Gleder meg så til å se deg igjen og å hilse på nurket. Bare si fra når du er klar og har lyst, så kommer jeg meg kake😃🥰", eller noe sånt. Anonymkode: 86aa9...351 Er det det som er vanlig? Det er mer vanlig å sende bilde av babyen, og spørre om noen vil komme på besøk. Anonymkode: b3a15...c51 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #39 Del Skrevet 3. februar 2024 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hun tok kontakt og gratulerte flere måneder etter, men ok da får jeg være en dårlig venninne som ikke tok initiativ slik at hun kunne si noe ifm at jeg fikk barn da. Anonymkode: aa3a8...0f3 Når sendte du henne melding om at babyen var ankommet? Hva skrev du da? Hva slags oppdateringer sendte du henne i løpet av disse månedene? Sendte du noen meldinger eller prøvde ha kontakt? Anonymkode: b3a15...c51 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #40 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg synes Det er da litt mer ekstraordinært å få et barn enn hverdagslige ting eller? Det er jo ikke sammenlignbart. Og har jeg sagt at jeg ikke hadde engasjert meg i henne? Det var egentlig bare den store skuffelsen over at noen du har kjent store deler av livet ikke kan sende en stakkarslig gratulasjon og litt engasjement når noe så stort skjer før flere måneder senere og jeg nekter å tro at dere selv ikke hadde blitt skuffet. Hun har et eldre barn selv og når hun fikk dette så gratulerte jeg med en gang og kom innom med gave når det passet henne. Jeg syns faktisk dere er dårlige venner hvis dere ikke klarer å sende gratulasjon og oppfordring til å se baby om deres nære venner får barn. Anonymkode: aa3a8...0f3 Du evner jo åpenbart ikke å se andre synspunkter enn ditt eget, og du har jo åpenbart allerede bestemt deg for at du ikke har gjort noe galt her. Skjønner ikke helt meningen med innlegget da? Ville du bare ha bekreftelse? Du synes alle i tråden er dårlige venninner fordi vi ikke er enig med deg og ditt synspunkt? Ser du ikke at du i akkurat dette tilfellet kan ha trådd feil? Eller har du alltid riktig uansett hva? Anonymkode: b6984...a9d 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå