Gå til innhold

hvor mye har din kjæres drikke/festevaner å si...

Anbefalte innlegg

Gjest Jalileh
Skrevet (endret)

Hvis jeg møter en gutt som jeg finner tonen med, hvor jeg da en stund senere merker at han fester for mye eller drikker for mye, da rygger jeg unna. Da vil jeg ikke ha noe forhold til den mannen.

Å drikke for mye er for meg, at fyren gjerne MÅ ha seg flere øl (eller annen type drikkevare) både torsdag, fredag og lørdag.

En som fester for mye for meg er en som går ut hver helg.

Jeg kan være aldri så tiltrukket av en gutt, men hvis jeg merker til sånne type drikkevaner hos en fyr, da vil jeg rett og slett ikke. Og ikke gidder jeg å prøve å forandre han heller. For gutten jeg skal ha, skal ikke behøve å forandres. :)

For noen mnd tilbake var jeg forelska i en fyr.

Men i dag er det ikke noe mer i mellom oss. Og det skyldes hans drikkevaner.

Jeg fortalte han aldri dette, men han merket jo godt at jeg ikke var på samme bølgelengde som han på det området. Så forholdet var jo dømt til å gå til helvette. :ler:

Jeg vil ha en mann som drikker med måtehold, men det er utrolig vanskelig å finne.

Hva slags tanker har dere rundt dette?

Hva er for mye drikking/festing for deg?

Hva gjør du hvis du finner ut at fyren du dater eller nettopp har blitt sammen med drikker for mye?

Prøver du å få han til å forandre seg, eller stikker du?

:flagg:aldri brukt dette flagget her inne før, så jeg tenkte å poste det inn her jeg, uten at det flagget betyr så veldig mye i grunn...hmm...Heia Norge?

Endret av Seniorita_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes også det er "turn-of" med menn som drikker for mye...og ja ville synes det var i meste laget hvis han måtte ut på drikking hver helg.

Nå har jeg jo en "kosebamse" (les kjæreste) hjemme, og leter ikke lenger. Da vi begynte å date var vi nok mer ute på fest enn nå etter 4 år....men jeg hadde antennene ute i forhold til festinga, og har tidligere trukket meg ut av begynnende forhold pga fyll. Reparering dagen-der-på starter alarmen hos meg

Gjest Jalileh
Skrevet
Jeg synes også det er "turn-of" med menn som drikker for mye...og ja ville synes det var i meste laget hvis han måtte ut på drikking hver helg.

Nå har jeg jo en "kosebamse" (les kjæreste) hjemme, og leter ikke lenger. Da vi begynte å date var vi nok mer ute på fest enn nå etter 4 år....men jeg hadde antennene ute i forhold til festinga, og har tidligere trukket meg ut av begynnende forhold pga fyll. Reparering dagen-der-på starter alarmen hos meg

ugh ja. Reparering er jo noe av det værste.

Og ellers så orker jeg virkelig ikke å våkne opp til en ølånde tre dager i uka. :kvalm:

Skrevet

herremin hatt så primitiv du virker senior rita.

man lever da bare en gang!!!

Gjest Jalileh
Skrevet

Jasså? Forklar... :)

Gjest Turboguri
Skrevet
ugh ja. Reparering er jo noe av det værste.

Og ellers så orker jeg virkelig ikke å våkne opp til en ølånde tre dager i uka. :kvalm:

Helt enig med deg der!

Jeg er sånn at blir mannfolk for fulle, så trekker jeg meg unna! Og hva er egentlig vitsen og gå ut så utrolig masse når ein har alt ein trenger hjemme?? Selvfølgelig ein gang i blandt er jo kjempe kos det, men hvorfor hele tiden?

Gjest Jalileh
Skrevet
Helt enig med deg der!

Jeg er sånn at blir mannfolk for fulle, så trekker jeg meg unna! Og hva er egentlig vitsen og gå ut så utrolig masse når ein har alt ein trenger hjemme?? Selvfølgelig ein gang i blandt er jo kjempe kos det, men hvorfor hele tiden?

Samme lurer jeg på. Er det ikke vanlig å moderere festinga litt når man får seg kjæreste da?

Dessverre ikke alle som gjør det. :forvirret:

Gjest Bøllefrøet
Skrevet

Jeg er ganske enig med deg, Seniorita..

Hadde en gang noe på gang med en fyr som bare MÅTTE drikke minst 2-3 ganger i uka, men det ble ikke noe mer ut av det fordi jeg ikke ville ha et forhold til en sånn fyr.. Det er ikke det at jeg er avholds, men drikker som regel ikke mer enn 2 ganger i måneden, og et forhold mellom meg og han ville ikke fungert så lenge han måtte drikke så ofte..

Gjest Bøllefrøet
Skrevet
Samme lurer jeg på. Er det ikke vanlig å moderere festinga litt når man får seg kjæreste da?

Dessverre ikke alle som gjør det.  :forvirret:

Nei, det er rart det der.. :forvirret:

Skrevet (endret)

Hva slags tanker har dere rundt dette?

Hva gjør du hvis du finner ut at fyren du dater eller nettopp har blitt sammen med drikker for mye?

Jeg hadde faktisk en prat med typen i dag ang dette.

Hans drikking irriterer meg! :sur:

Kan jo f.eks nevne at han må minst en gang hver helg. Han skulle komme til meg forrige lørdagsnatt, men sendte mld i 05 tiden at han hadde narchspiel hjemme...

Vi skulle ut å spise å gå på kino på søndag, han ble fyllesyk...jeg ble forbanna! :frustrert:

Han sa i dag at han mener han fester sååå mye mindre nå enn han gjorde før og at drikking hører helgen til...hver helg altså.

Da jeg traff ham for litt over to år siden var jeg veldig mye ut på byen og jeg festet mye mer enn ham. Men så gikk den perioden over og nå går jeg nesten ikke ut i det hele tatt for jeg har rett og slett ikke så lyst.

Jeg sa i dag at jeg rett og slett hadde fått nok etter narchspiel med mange damer og søndagen min ble ødelagt for han var dårlig + jeg var skuffet og lei meg. Jeg hadde jo sett frem til å være med ham.

I dag satt vi å snakket i to timer før han måtte dra på jobb. Jeg sa at jeg ikke orket mer. Jeg var drittlei av å bli skuffet og lei meg. Han hadde jo skjønt lenge at jeg ikke var noe særlig fornøyd. Det irriterer jo meg noe så inn i hel... at han er klar over problemet men ikke gjør noe for å fikse det. :sur::tristbla:

Så ble det desverre litt :grine: og litt :klem: mens vi snakket om at det kom til å bli rart å ikke være med hverandre mer, kose, trene sammen osv... ingen av oss vil gå fra hverandre, men når ting ikke funker, hva gjør man da?

Han fikk forresten en invitasjon til fest på fredag på sms under samtalen + han nevnte at han var invitert i bursdagbesøk på lørdag. Jeg hadde mest lyst til å si, dra til hel...!! Bare gå å drikk deg full, jeg vil ikke være mer med deg din teite dust!! :sur:

Endret av Miss_alexandria
Gjest jente19aar_
Skrevet

:klappe: YOU GO GIRL!!!!

Skrevet

Er han avhengig av å drikke seg full og ut å feste hver helg, så er det for mye for min smak.

Da sier jeg takk for meg.

Jeg er ikke interessert i å forandre noen, eller legge bånd på noen.

Liker han å feste mye må han gjerne gjøre det, men da får han finne seg en annen dame enn meg.

Skrevet

Drikkevaner har MYE å si for meg.. Jeg er veldig glad i å gå ut selv, de gangene jeg går ut har jeg det kjempemoro. Men det er ikke så ofte.. Jeg føler ingen behov for å dra på byen hver helg, og vil heller ikke ha en kjæreste som er ute så ofte..

Da jeg ble sammen med min kjære for to år siden, var han visst en som gikk ut veldig ofte.. Jeg visste ikke om det når vi møttes, og etter vi møttes dro han ikke så ofte ut lenger. Grunnen til at jeg fikk vite om det var fordi kompisene hans lurte på hva jeg hadde gjort med han, og hvorfor han var blitt så "tøffel". Jeg hadde jo ikke gjort noen ting, men han valgte rett og slett å prioritere å være sammen med meg fremfor å dra på byen hver helg.. Noe jeg satt, og setter, umåtelig stor pris på.. Jeg tror ikke jeg kunne orket å være sammen med noen som må på byen hver helg.. Helg = kvalitetstid, spesielt når vi ikke bor sammen..

Han er ute av og til, noen ganger med meg, andre ganger uten.. Noe jeg syns er helt greit. Det viktigste er vel egentlig at han velger det selv, å ikke dra ut, og at jeg ikke må tvinge han til å bli hjemme..

Gode kjæresten min :hjerte:

Skrevet

Sambo har endelig tatt til fornuft og sluttet å "måtte" gå ut hver helg. Nå er han hjemme hos meg mye oftere. Før ble det som regel til at jeg ble sittende hjemme alene både fredag og lørdag (har liten vennekrets her, og han inviterte meg sjelden med), og da ble det mye grining for meg selv... masse krangling ellers o.l. Nå er det mye bedre...:)

Skrevet

Aldri mer enn mann som drikker for mye!!

Det er ikke bare en økonomisk byrde. Fyllesykdager ødela resten av dagene i uka. Han var aldri "i form" til å gjøre noe sammen med meg :sur:

Han var alltid enten full eller fyllesyk. Tragisk. Kvitta meg fort med den vandrende tragedien.

Jeg ville ikke innledet et seriøst forhold til en slik fyr.

Skrevet

Vel, siden jeg er stor fan av pub-besøk selv, så er det veldig fint at min kjære også er det, det viktige er vel at man er sånn nogenlunde like på det området, ellers kan det fort bli krøll.

Vi pleier å gå ut en kveld hver uke, vanligvis lørdag. Koser oss glugg ihjel med gode venner begge to, og har ingen planer om å slutte med det. Og slik har det vel vært i alle de årene vi har vært sammen (10 år).

Jeg skjønner ikke dere som ikke har lyst til å gå ut lenger fordi dere har fått kjæreste jeg - betyr det at eneste grunnen til at dere var ute før var for å hanke inn en mann??? :forvirret:

Skrevet

Jeg går sjelden ut, og ville derfor ikke vært sammen med en som må ut hver helg. Ville ikke prøvd å påvirke aktivt å få noen til å la være å gå ut, og hvis potensiell kjæreste hadde hatt behov for å gå ut ofte hadde vi rett og slett ikke passet sammen. Nå sitter jeg alene stort sett hver helg uansett, men det er fordi sambo jobber så og si hver eneste helg, ikke fordi han løper på byen.

Skrevet

ja,hans drikkevaner har veldig mye å si!helge-alkoholikere vil jeg ikke ha!!!

Skrevet
Helt enig med deg der!

Ikke alle som har et barskap av herskaplig kaliber! ;)

Skrevet

Ja, det betyr nok en del for meg dette med drikkevaner.

Jeg er avholdsmenneske selv, av egne fri vilje og ingen sånn ekstremt traumatiske opplevelser ligger bak dette valget. Jeg krever ikke av en partner at han også er avholdsmenneske, men jeg trekkes ikke mot de som drikker mye, og jeg treffer jo helelr ikke noen "på fest" eller "ute" ettersom jeg egentlig ikke oppholder meg mye "der".

Om jeg traff en som måtte drikke hver helg... så skulle han fått lov til det, men han hadde ikke blitt min kjæreste.

Jeg har funnet en samboer som drikker, men bare av og til. Han må jo få lov til å ta seg en fest, drikke på julebordet eller sånn, så lenge det ikke skjer ofte, det har jeg ikke noe problem med. Men hver helg, eller til og med hver måned hadde blitt for mye for meg. (jeg sier ikke at jeg på generelt grunnlag har problemer med at folk drikker hver måned, men at jeg ikke ville leve sammen med en som gjorde det)

Drikke/feste for ofte til å være min kjæreste er jo da altså å bli full mer enn et par ganger i året. Å ta en øl en kveld (EN eller to, ikke mange) eller et glass cognac sammen med sin eller min far, eller vin/øl til maten en gang har jeg ikke noe problem med (jo, disse "brune, sterke drikkevarene" lukter pyton da, så da får han drikke det, men ikke forvente at jeg sover i armkroken hans, jeg sover med ryggen til) da blir han jo ikke full.

Det viktigste er nok å finne en som er på samme "bølgelengde". Jeg går ikke inn for å forandre noen, men ville ikke valgt meg en som drikekr mye. Fant nå heldigvis min samboer, som har et drikkemønstr jeg føler meg komfortabel med. Og han har ikke problem med at jeg ikke drikker, i mortsetning til den gjennomsnittelige befolkning som ser på min avholdenenhet som en utfordring, en provokasjon eller et hån, og følgelig må vie mye av sin tid (i alle fall straks de selv begynner å drikke, eller planlegge en festlig sammenkomst) på å "omvende" meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...