Gå til innhold

Ble livet bedre av å flytte til noe større?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg drømmer om å flytte til noe større, noe finere og ser ofte for meg hvordan det skal bli. Ser for meg å kunne ha det ryddigere pga meg plass. Invitere venner mer. Innrede fint. Ser for meg barna sine rom. 

Dere som har oppgradert bolig, ble livet mye bedre? 

Anonymkode: c301e...9e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fra toromsleilighet med eldstebarnet til enebolig med samboer og eget rom til barnet: ja, livet ble bedre. Vi stortrives. Det er godt å ha god nok plass! 

Jeg tror vi fint hadde hatt det godt i en leilighet også, så lenge man har et sted å trekke seg tilbake og kan sove i fred. 

• Liker 4
Skrevet

Mer plass, flere ting.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg var nostalgisk og tok over hjemmet etter besteforeldrene mine. Endte opp med at jeg kvittet meg med husets fordi det var for mye hus for meg kombinert med plen, stor oppkjørsel, boder, garasje osv så jeg er mer opptatt av faktisk behov og utnyttelse av areal framfor det å bo/vedlikehold meg i hjel

Anonymkode: 58fab...494

• Liker 5
Skrevet

Nei. Hadde et mindre rekkehus. Bygde stort, funkis hus. Selger til våren, vil ha mer frihet. Mindre å vaske, holde i orden, mindre uteområde. 

Anonymkode: 3f7a1...f16

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg drømmer om å flytte til noe større, noe finere og ser ofte for meg hvordan det skal bli. Ser for meg å kunne ha det ryddigere pga meg plass. Invitere venner mer. Innrede fint. Ser for meg barna sine rom. 

Dere som har oppgradert bolig, ble livet mye bedre? 

Anonymkode: c301e...9e7

Jeg har til de grader nedgradert når det kommer til kvadratmeter. Borte er alt rotet og opplevelsen av at hjemmet er et aktivitetssenter

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil si at det blir bedre opp til en viss grense, blir boligen for stor blir vedlikeholdskostnaden for stor. Det er også kjedelig å vaske 20+ vinduer, to-tre bad og flere stuer.

Vi fikk det mye bedre da vi gikk fra 48m2 til 135m2 enebolig. Så gikk vi videre opp til 205m2 og det ble litt bedre men hovedsakelig fordi det er en mer moderne bolig som er mer praktisk å leve i. 

Jeg ønsker ikke større bolig selv om vi er fem stk som bor her.

Anonymkode: 3f855...e29

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Ja, men det var større tomt som utgjorde forskjellen for oss, ikke større hus. Vanlige tomter i sentrum er jo knøttsmå og man får ikke plass til å boltre seg. 

Anonymkode: dc517...f32

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke. Aldri bodd i noen trang leilighet. Bodd i enebolig på landet hele livet. Bor i enebolig på gård, med seks soverom, to stuer og to bad pluss kjeller og flere uthus, og trives med det. Glad for å ha god plass, både inne og ute. Kunne pisse uforstyrret på alle hushjørner og plass til minst 30 biler i gårdstunet når vi har gjester. Dekker lett til 200 gjester i hagen, om vi må, men det har ikke vært nødvendig hittil.

Tror jeg ville mistrives sterkt med å bo trangt og tett på folk.

Anonymkode: 60406...c39

• Hjerte 3
Skrevet

Om det blir bedre kommer an på hva du har nå. Opp til et visst punkt kan det bli bedre, dvs det blir bedre hvis det rent faktisk er slik at man trenger plass til noe man ikke har nå, men hvis man har nok plass og bare ønsker luksus så blir det neppe bedre. Hvis du bor slik at dere bare har et bittelite bad og må tørke klær på stativ i stua så vil du ha det bedre av et hus med større bad eller vaskerom. Hvis barna må dele rom eller ikke har plass til å ha gjester/overnattingsgjester så vil dere ha det bedre i et større hus. Hvis dere bare har plass til et lite spisebord og aldri kan ha store bursdagsselskap eller invitere hele familien til julefeiring så vil dere ha det bedre i et større hus. Men om dere egentlig har alt dere trenger og bare er grådige så nei. Ikke la størrelsen eller utseendet på huset ditt forhindre deg fra å invitere venner. Jeg ble litt trist da du nevnte det. Venner bryr seg ikke om hvordan det ser ut, de vil være sammen med deg! Innred og pynt boligen din med stolthet i stedet for å tenke at det blir bedre et annet sted. 

Anonymkode: c3935...c65

• Liker 5
Skrevet

Bodde på 95 kvadrat leilighet og flyttet til 250 kvadrats hus, det er herlig :) 

Anonymkode: 4903b...a39

• Liker 1
Skrevet

Nei, det ble ikke bedre. Og man skaffer seg bare flere ting, større møbler osv. Her fikk vi bare 60 m2 mer, så var jo ikke en skikkelig drastisk endring.

Anonymkode: f0e2e...ad0

• Liker 1
Skrevet

Ja men kun fordi vi også fikk en fantastisk uteplass uten naboer helt "oppå" oss... 

Anonymkode: bd500...a6f

Skrevet

Nei, det vil jeg ikke si. Savner noen ganger det lille rekkehuset vi hadde. Samtidig flyttet vi før barna ble store, jeg vet ikke om det hadde vært så greit å bo der når barna har blitt store. 

Anonymkode: 076cd...3fd

Skrevet

Vi flyttet fra 70 kvm til 200 kvm nybygget enebolig og har definitivt fått det bedre. Fikk barn nr to før vi begynte å bygge og leiligheten var alt for trang.

Men, det er i like stor grad beliggenheten som gjør at vi trives, masse barnefamilier rundt og nærhet til skole, aktiviteter, jobb og t-bane = enklere hverdag med sykkel og lite tid på taxikjøring. Deilig med stuer i to etasjer og eget rom til barna da, det letter virkelig dette med besøk og å kunne får fred og ro med tre barn i hus. Men vet faktisk ikke om jeg ville likt meg i såpass stort hus uten vaskehjelp, det ville vært en evig vaskejobb og tror parforholdet ville tatt kvelden kjapt.

Anonymkode: 3ee26...5a0

Skrevet

Mer å rydde og vaske. Mer krangling 😄

Anonymkode: 91a1a...dcd

• Liker 2
Skrevet

Nei

Anonymkode: 8e74b...b3e

• Liker 1
Skrevet

Bor i knøttliten leilighet med 2 barn. Vi er veldig nære, forråsiresånn. Man blir jo det når man har liten plass. Bruker også biblioteket mye.

Anonymkode: 618ce...524

Skrevet

Oppgraderte fra ganske liten leilighet til en normal liten leilighet for en person. Det ble enklere å vaske siden jeg kommer til overalt uten å måtte ommøblere. Greit å ha plass til å ta fram sofaen for å vaske under den, samt plass til å lagre julepynt og slikt.  Det viktigste er vel uansett smarte oppbevaringsløsninger for ting man ikke trenger i hver dag men bruker så ofte at man ikke kan kvitte seg med den, og samtidig faktisk kvitte seg med ting man ikke trenger. 

Anonymkode: 21f73...3fb

• Liker 2
Skrevet

Jeg snakket akkurat med noen naboer om noe tilsvarende. 

Vi leide først en leilighet på ca 50 m2. Med to små barn ble det for lite, og vi kjøpte en liten enebolig på ca 120 m2.  Huset var helt greit da barna var små, litt for lite da de ble større/tenåringer, og helt ypperlig nå når vi stort sett er bare to med overnattingsgjester i ny og ne.  Dette var første boligen vi kjøpte, vi har bodd her i 25 år, og har planer om å bo her så lenge vi kan.

Nabohuset på ca 230 m2 fikk nye eiere for ca 4 år siden fordi kjøperne ville ha bedre plass enn de  ca 150 m2 de hadde.  Nå står de på flyttefot igjen.  Nå når barna har flyttet hjemmefra føler de at huset er for stort for bare de to, og de vil ha noe mindre.  De angret på at de ikke holdt ut med litt mindre plass de få årene det var snakk om.

Anonymkode: 5695d...49a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...