Gå til innhold

Romantisk stil i stua...

Anbefalte innlegg

Gjest Isabellas
Skrevet

Akkurat nå har jeg begynt å kjøre en litt stilig og romantisk stil i stua - noe helt annet enn den "japanske", mørke stilen jeg hadde før. Nå er det lyserosa og hvitt, roser og masse stearinlys og skal kjøpe hvite/rosa orkideer til. :) Har et stort romantisk speil i stua, og har lyst til å kjøpe en hvit lysekrone til. Da tror jeg at det bare mangler litt flere hvite & lyserosa puter.

Hvilke andre ting vil gjøre det mer romantisk/koselig? Noen som har gode tips/kjører samme stil? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange fine produkter på:

www.jeannedarkliving.com/dk (tror jeg har stavet det rett, hvis ikke må du prøve deg fram)

www.landromantikk.no

www.hjemkjarehjem.com

Madonnafigurer,fattigmannssølv, gamle ting med sjel,masse hvitt og noen innslag av kurv/bast, er mine forslag i tillegg til det du har nevnt.

Skrevet

forslag:

hårete hvitt teppe el på gulvet.

hvitt heklet teppe med frynser i sofaen.

lamper med (silke)skjermer i rosa/hvitt.

fat med roser på.

en stor gammeldags mugge med roser/blomster på med en bukett med friske/tørkete roser i.

stolputer til kjøkkenstoler.

matchende duk og løper til benken på kjøkkenet.

heklet sengeteppe over sengen (kjøpte rimelig på kid)

noen innslag av en annen farge (brun? perlemor?) så det ikke blir sukkersøtt.

lysestaker/telysholdere med perler rundt, enkelt å tre perler på en smykketråd og surre rundt, også fint til serviettringer hvis du ber til middag.

ha et lite bord el som du setter ut små romantiske og feminine ting på, en liten veske/pung, lysestake, en søt eske, parfymeflakong, hårbørste og speil, ting med perler, åpent smykkeskrin med smykker hengende ut av etc.

bilderammer, hvite, eller lim perler på, eller knytte silkebånd rundt etc.

fruktfat.

servise med blomster på og en klassisk tekanne.

brevpapir med blomster på, og en pen blekkpenn, vase med blomster, og en lysestake på skrivepulten.

duftlys/olje.

det jeg kommer på i farten da. :)

Gjest Rognebær
Skrevet

Lappeteppe av div duse stoffer, en del av dem med blomster på?

Gammelt porselen med roser, det trenger ikke å være like deler.

Ta et søk på "shabby chic" på nett, så finner du MYE til inspirasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...