AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Hvilke navn skal man velge? Anonymkode: 9ba11...87f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Skal epostadressen være en personlig, privat epost, er det jo greit å bruke ditt eget navn. Skal eposten høre til en forening el.l. er det greit om epostadressen har navnet på foreningen i seg. Anonymkode: cb41b...110
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skal epostadressen være en personlig, privat epost, er det jo greit å bruke ditt eget navn. Skal eposten høre til en forening el.l. er det greit om epostadressen har navnet på foreningen i seg. Anonymkode: cb41b...110 som regel er navnet mitt brukt opp, så var det dette med tilleggene man skal fylle på i adressen Anonymkode: 9ba11...87f
aksase Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 Du kan jo vurdere å kjøpe eget domene. Da kan du få adresse som [email protected]. Koster ikke avskrekkende mye, men noen hundrelapper i året. Da slipper du også å bytte adresse så ofte. Her kan du søke etterledige domener og kjøpe hvis du vil: https://www.fastname.no/shop/domains/ Jeg har et domene med mitt etternavn og har hatt samme e-post-adresse i snart 30 år selv om jeg har brukt ulike e-post-systemer og leverandører. Veldig praktisk, og en slik personlig e-post-adresse imponerer på CV-er og i andre sammenhenger. Prøv uansett å få en e-post-adresse som sier noe om hvem du er. Få med hele fornavn eller hele etternavnet kombinert med fornuftige forkortelser. Adresser av typen "[email protected]" er litt kryptiske og lite imponerende. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): som regel er navnet mitt brukt opp, så var det dette med tilleggene man skal fylle på i adressen Anonymkode: 9ba11...87f Jeg har [email protected] Du kan jo prøve å snu om på navnet ditt. Anonymkode: c4348...9a1
HemmeligSpion Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 Bruk noe annet enn personversfiendtlige Gmail. Jeg anbefaler Protonmail. Basert på teksten din høres det ut som gratisversjonen holder i lange baner. Det er store sjanser for at navnet ditt ikke er tatt.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg har [email protected] Du kan jo prøve å snu om på navnet ditt. Anonymkode: c4348...9a1 kan det være et alternativ å bruke tall som symboliserer når e-posten ble grunnlagt? Anonymkode: 9ba11...87f
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #8 Skrevet 3. februar 2024 aksase skrev (53 minutter siden): Du kan jo vurdere å kjøpe eget domene. Da kan du få adresse som [email protected]. Koster ikke avskrekkende mye, men noen hundrelapper i året. Da slipper du også å bytte adresse så ofte. Her kan du søke etterledige domener og kjøpe hvis du vil: https://www.fastname.no/shop/domains/ Jeg har et domene med mitt etternavn og har hatt samme e-post-adresse i snart 30 år selv om jeg har brukt ulike e-post-systemer og leverandører. Veldig praktisk, og en slik personlig e-post-adresse imponerer på CV-er og i andre sammenhenger. Prøv uansett å få en e-post-adresse som sier noe om hvem du er. Få med hele fornavn eller hele etternavnet kombinert med fornuftige forkortelser. Adresser av typen "[email protected]" er litt kryptiske og lite imponerende. kan jeg endre domene navn ved senere anledning? det står man kan velge type pakke ved email essential. Er den stor nok? Anonymkode: 9ba11...87f
aksase Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): kan jeg endre domene navn ved senere anledning? det står man kan velge type pakke ved email essential. Er den stor nok? Anonymkode: 9ba11...87f Du kan når som helst kjøpe deg et annet domenenavn og avslutte det du har, men da bytter du også e-post-adresse. Du kan også når som helst ta med deg domenenavnet ditt til en annen e-post-leverandør dersom du vil det. Domenenavnet kan også kobles til hjemmesider og blogger om du vil, slik at du f.eks. får en hjemmeside med adresse "www.dittetternavn.com". Om det er bare en e-post-adresse du trenger, vil e-mail Essentials dekke behovet. Årsprisen på det domenet du velger kommer da i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 aksase skrev (10 minutter siden): Du kan når som helst kjøpe deg et annet domenenavn og avslutte det du har, men da bytter du også e-post-adresse. Du kan også når som helst ta med deg domenenavnet ditt til en annen e-post-leverandør dersom du vil det. Domenenavnet kan også kobles til hjemmesider og blogger om du vil, slik at du f.eks. får en hjemmeside med adresse "www.dittetternavn.com". Om det er bare en e-post-adresse du trenger, vil e-mail Essentials dekke behovet. Årsprisen på det domenet du velger kommer da i tillegg. Da har jeg funnet et domenenavn jeg vil benytte. Mitt etternavn fungerte ikke med no, siden den allerede var benyttet. Da blir det tittel i henhold til mitt yrke. Anonymkode: 9ba11...87f
aksase Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Da har jeg funnet et domenenavn jeg vil benytte. Mitt etternavn fungerte ikke med no, siden den allerede var benyttet. Da blir det tittel i henhold til mitt yrke. Anonymkode: 9ba11...87f Stilig!! Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #12 Skrevet 5. februar 2024 aksase skrev (På 3.2.2024 den 22.53): Stilig!! Lykke til! Det jeg lagde stod ledig, men ble kansellert. Da får jeg pengene tilbake, og må finne et annet. Men klarer ikke kun med mitt navn. Anonymkode: 9ba11...87f
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #13 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 21.16): Skal epostadressen være en personlig, privat epost, er det jo greit å bruke ditt eget navn. Skal eposten høre til en forening el.l. er det greit om epostadressen har navnet på foreningen i seg. Anonymkode: cb41b...110 personlig Anonymkode: 9ba11...87f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå