AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Kan det være fordi jeg har spist mindre den siste uka? Kan man gå ned 2 kg lett ? Har tidligere slutt med å gå ned i vekt så merkelig dette skjer. Anonymkode: 4f148...67e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Det kan være vannvekt Anonymkode: 70a84...610 2
san134 Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 Er ganske vanlig at vekten varierer i perioder 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 Det forsvinner gjerne litt vann i starten, ja. Og i tillegg kan det være litt naturlig syklusvariasjon som spiller inn f.eks. Anonymkode: f1c2d...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 Mindre vann og tomme tarmer? Fett forsvinner ikke så fort, selv med lite tilførsel av kalorier. Anonymkode: 74aca...189 3
aksase Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 Det kan være du har variert kostholdet fra noe som har bundet mye vann i kroppen til noe som har frigjort vannet igjen. Å gå ned 2kg med fett på ei uke, er sjeldent og krever litt innsats. 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 Hvis du har spist mindre så er det derfor. Du har ikke "gått ned 2 kilo", som i mistet to kilo fett, du veier 2 kilo mindre fordi du har mindre vann i musklene og mat i tarmen. Det er ikke merkelig. Til nød pussig. Vei deg daglig i et år, så vil du se at vekta ofte viser et par kilo opp eller ned i løpet av noen dager. Skal du ned i vekt må du spise mindre over lang tid. To uker er ikke lang tid. Anonymkode: 0339b...467 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #8 Skrevet 3. februar 2024 97% sikkert at det er vannvekt dersom du ikke aktivt forsøker å gå ned så mye i vekt eller du har vært syk Anonymkode: b018d...553 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 aksase skrev (1 time siden): Det kan være du har variert kostholdet fra noe som har bundet mye vann i kroppen til noe som har frigjort vannet igjen. Å gå ned 2kg med fett på ei uke, er sjeldent og krever litt innsats. Hva kan jeg gjøre? Spise mindre og løpe? Anonymkode: 4f148...67e
aksase Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva kan jeg gjøre? Spise mindre og løpe? Anonymkode: 4f148...67e Ja, prinsippet, eller regnestykket for vektnedgang, er i bunn og grunn veldig enkelt, nemlig å bruke mer energi/kalorier enn det du spiser. Da må du enten øke energiforbruket gjennom aktivitet og trening, eller du må redusere matinntaket. Eller begge deler... I praksis er det ofte veldig vanskelig å få til, fordi kroppen og hjernen vil ha mer mat enn det som trenges. Er du veldig overvektig med BMI/KMI over 30, finnes det nå medisiner som hjelper mange. Snakk med legen din om det kan være noe for deg. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hva kan jeg gjøre? Spise mindre og løpe? Anonymkode: 4f148...67e Hæ? Du tenker 2 kilo ned på en uke er for lite, så du skal spise enda mindre og løpe i tillegg? Forstår du hvor mye 2 kilo på en uke er? En halv kilo i uka er massevis, så nå bør du bare ta det litt rolig. Ikke gjør flere endringer. Gi det tid og vent, se hvordan det utvikler seg. Sunn vektnedgang er sakte vektnedgang. Ikke bli for opptatt av å veie deg ofte, for da vil du bare bli frustrert over de naturlige svingningene, sulte deg, gå på smeller osv. Anonymkode: f1c2d...6e5 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 2 kg på en uke er nok mest sannsynlig mest vann, ja. For å gå ned 2 kg i fast masse på så kort tid må man utsette kroppen for et betydelig energiunderskudd som mest sannsynlig vil gå hardt utover muskelmasse. Den mest effektive måten å forbrenne fett på er å ligge i moderat kaloriunderskudd over tid og samtidig spise proteinrikt og trene styrke, slik at du ikke mister all muskelmasse i samme slengen. Anonymkode: 3e7e0...5b1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 2 kg på en uke er nok mest sannsynlig mest vann, ja. For å gå ned 2 kg i fast masse på så kort tid må man utsette kroppen for et betydelig energiunderskudd som mest sannsynlig vil gå hardt utover muskelmasse. Den mest effektive måten å forbrenne fett på er å ligge i moderat kaloriunderskudd over tid og samtidig spise proteinrikt og trene styrke, slik at du ikke mister all muskelmasse i samme slengen. Anonymkode: 3e7e0...5b1 Okei 😊 har jeg ei fin vekt? Er 1.69 Anonymkode: 4f148...67e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Okei 😊 har jeg ei fin vekt? Er 1.69 Anonymkode: 4f148...67e Du har en BMI på 21,4 - med andre ord normalvektig. Hvis du lurer på det igjen senere: BMI-kalkulator (lhl.no) Anonymkode: 0339b...467
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #15 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 21.08): Kan det være fordi jeg har spist mindre den siste uka? Kan man gå ned 2 kg lett ? Har tidligere slutt med å gå ned i vekt så merkelig dette skjer. Anonymkode: 4f148...67e Veske Anonymkode: e9118...14b
Chomsky89 Skrevet 5. februar 2024 #16 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 21.08): Kan det være fordi jeg har spist mindre den siste uka? Kan man gå ned 2 kg lett ? Har tidligere slutt med å gå ned i vekt så merkelig dette skjer. Enten er det: 1. Vannvekt. 2. Du som har veid deg til forskjellige tider. 3. Du har brukt to forskjellige vekter.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #17 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Veske Anonymkode: e9118...14b Ja, hvis man setter fra seg veska, så kan man sikkert bli et par kg lettere...😂 Anonymkode: fe931...667 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #18 Skrevet 5. februar 2024 Syklus kan ha innvirkning (jeg går opp ett kilo de to siste dagene før mensen). Karbohydrater kan ha innvirkning (spiser du 250g karbohydrater om kvelden, som lagres i stedet for å brukes, lagrer kroppen en kilo vann samtidig. Den slipper vannet når karbohydratene forbrennes neste dag). Mengde mat i tarmene kan ha innvirkning. Det er også massevis av andre ting som påvirker den naturlige variasjonen i vekt. Muskelsvinn ved lavt inntak er ikke usannsynlig, men ikke 2kg på en uke. Anonymkode: fc60b...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #19 Skrevet 5. februar 2024 Jeg har gått ned 1,5 kg siden fredag. Altså, jeg vet at jeg ikke reelt har gått ned 1,5 kg vekt/fett, er nok en blanding av flere ting for min del. Når på døgnet jeg veier meg, har jeg vært på do, drukket mye vann, spist salt mat dagene før, har jeg mensen... Det er så mange faktorer og varierende vekt at jeg blir småsprø, vanskelig å holde seg motivert når man ser 1,5 kg OPP på en uke, men uka etter kommer gjerne nedgangen igjen. Anonymkode: 94f4f...95b 1
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #20 Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 5.2.2024 den 15.02): Jeg har gått ned 1,5 kg siden fredag. Altså, jeg vet at jeg ikke reelt har gått ned 1,5 kg vekt/fett, er nok en blanding av flere ting for min del. Når på døgnet jeg veier meg, har jeg vært på do, drukket mye vann, spist salt mat dagene før, har jeg mensen... Det er så mange faktorer og varierende vekt at jeg blir småsprø, vanskelig å holde seg motivert når man ser 1,5 kg OPP på en uke, men uka etter kommer gjerne nedgangen igjen. Anonymkode: 94f4f...95b Det å slanke seg er jammen ikke lett. Se for eks på Tone Damli som klarer å holde seg tynn, hun er virkelig tynn. Men det passer henne og hun ser absolutt amazing ut! Bare lurer på hva de spiser? Jeg var så tynn da jeg var 24-25, men er 36 nå og ikke like enkelt. Anonymkode: 4f148...67e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå