AnonymBruker Skrevet 5. februar #41 Del Skrevet 5. februar Jeg hadde nok ikke reist langt for bursdag til en tidligere venn.. Eller invitert til eget selskap. Og heller ikke sendt gave. Anonymkode: 81938...3b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar #42 Del Skrevet 5. februar AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 20.18): Jeg ble invitert til ei tidligere god venninne sin bursdag nå for ikke lenge siden,stor bursdagsfest, men kun to uker før den var, jeg bor på en annen kant av landet, så jeg synes det var dårlig gjort å invitere meg i så kort tid før, når de andre fikk invitasjon et halvt år før....jeg er i tvil hva jeg skal gjøre, skal jeg late som ingenting nå, eller gratulere henne eller har grunn til å være sur, jeg vet ikke, vi har ikke kontakt til vanlig...føler jeg er så opprørt og irritert over det her, for skulle gjerne vært der og sett gamle kjente...vi har ikke hatt et plettfritt vennskap de siste årene, men kjenner jeg blir såret over det her..... Anonymkode: bb613...afd Da sender du et svar og der du takker for invitasjonen, men at du dessverre ikke har anledning til å komme. På bursdagen sender du henne en melding, gratulerer henne med dagen og ønsker henne en fin feiring. Anonymkode: 9f9fc...d1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #43 Del Skrevet 8. februar Jeg forstår at det er frustrerende å bli invitert sent når du bor på en annen side av landet, med tanke på reisekostnader. Men jeg forstår ikke helt hvorfor du skal bli sur og fornærmet over det. Du innrømmer selv at dere har veldig lite kontakt nå, og at det er mange år siden dere vær nær venninner. (Dere var venninner i ungdommen, og hun fyller nå 40 år, og dere bor åpenbart langt unna hverandre.) Altså er det helt naturlig at det er mange andre som er nærmere venner for henne i dag, og som det er viktigere for henne å inviter i et selskap. Hvis du hadde hatt et begrenset antall plasser og skulle prioritert hvem av dine venner og familie du skulle invitere. Hvor langt ned på lista hadde hun stått da? Jeg vil jo ikke tro at hun er på "topp 10". Hun har invitert de som var viktigst for henne god tid i forveien. Men så har det altså kommet avbud, og hun har tenkt "Nå som jeg har fått plass, hvem hadde det vært hyggelig at kom." Og så tenkte hun på deg. Jeg er helt sikker på at hun forstår at det er kort varsel. At det er lite sannsynlig at du reiser ens ærend for å komme i hennes bursdag. Men for alt hun visste, kunne det jo hende du hadde planlagt en tur, som dette kunne kombineres med. Så hennes tanke var nok: "Jeg inviterer, så får hun tilbud om å komme hvis det passer." Selv om hun nok regner med at det er lite sannsynlig at du kommer. Det er ingenting å bli fornærmet over. Du har fått en invitasjon du i utgangspunktet ikke kunne forvente. Alternativet til sen invitasjon var ikke tidlig invitasjon. Det var ingen invitasjon. Om du synes det er verd det å reise for å delta i bursdagen, er ditt valg. Ingen vil tenke noe særlig over det hvis du takker nei og ikke kommer. Og hva du skal gjøre med gratulasjon og gave om du ikke reiser? Jeg vil anta du skal gjøre omtrent det samme som du har gjort de siste årene. Har du sendt melding? Ja, så send en melding. Har du sendt gave? Ja, så send en gave. Har du ikke gjort noe som helst? Nei, da gjør du ikke noe som helst i år heller. Anonymkode: d7c19...022 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #44 Del Skrevet 8. februar Jeg ser virkelig ikke problemet med å være på en "reserveliste" (negativt ord). Alternativet er jo at man ikke blir invitert i det hele tatt. Vi alle har jo en veldig nær krets, en nær krets, og en mer perifer krets. Den siste består mulig av tidligere studievenninner som har flyttet langt unna, eller folk du har glidd litt i fra i det daglige av andre årsaker. Det må da bare føles godt at du fortsatt er en de tenker på? Samtidig som man har forståelse for at det finnes folk som er nærmere dem nå. Anonymkode: cc3a4...49a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. februar #45 Del Skrevet 8. februar Det kan jo hende hun bare hadde glemt deg. Anonymkode: 45f0e...9a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå