Gå til innhold

Ble invitert sent til 40 årslag.......

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble invitert til ei tidligere god venninne sin bursdag nå for ikke lenge siden,stor bursdagsfest, men kun to uker før den var, jeg bor på en annen kant av landet, så jeg synes det var dårlig gjort å invitere meg i så kort tid før, når de andre fikk invitasjon et halvt år før....jeg er i tvil hva jeg skal gjøre, skal jeg late som ingenting nå, eller gratulere henne eller har grunn til å være sur, jeg vet ikke, vi har ikke kontakt til vanlig...føler jeg er så opprørt og irritert over det her, for skulle gjerne vært der og sett gamle kjente...vi har ikke hatt et plettfritt vennskap de siste årene, men kjenner jeg blir såret over det her.....

Anonymkode: bb613...afd

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du lyst å dra så drar du, hvis ikke melder du avbud. Simple as that :) kan bli gøy, da! 

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er på reservelisten tydeligvis.. noen de inviterer fordi det er få gjester som har svart ja. Du er der kun for å fylle opp lokalet… hadde ikke giddi å reise. 

Anonymkode: ca6ae...7c7

• Liker 13
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg skal ikke reise, det er dyrt for meg å dra på andre siden av landet, og vet ikke om jeg skal gi gave heller....🤔

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..men da har du jo bestemt deg da? 🤔 case closed.

• Liker 8
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke kontakt til vanlig... vil du ta opp igjen kontakten eller bare fase henne helt ut? Du bør uansett være høflig å takke for invitasjonen og gratulere henne med dagen dersom du ikke kommer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snabeltann skrev (1 minutt siden):

Hmmm..men da har du jo bestemt deg da? 🤔 case closed.

Uansett blitt for dyrt for henne å bestille flybillett så tett innpå... er dyrt å reise innenlands

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bursdagen hennes skal feires neste Lørdag, sent, når det er under to uker siden jeg fikk invitasjon......har takket for invitasjonen, men er rett og slett sur og har ikke engang lyst å gratulere henne med dagen 😫

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bursdagen hennes skal feires neste Lørdag, sent, når det er under to uker siden jeg fikk invitasjon......har takket for invitasjonen, men er rett og slett sur og har ikke engang lyst å gratulere henne med dagen 😫

Hvorfor være sur fordi du ble invitert? Du kaller henne selv "tidligere" venninne, så ingen du bryr deg om å ha kontakt med? Hun ønsker å bevare eller fornye vennskapet. Det kan da ikke vær noe å være fornærmet for. Du har ikke henne høyest på vennelista, men du er sur fordi du ikke er øverst på hennes?

Anonymkode: 8e981...c20

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, vet du at andre ble invitert tidligere?

Jeg er av den typen som godt kunne bestemt en feiring 14 dager før.... Hadde ikke vært noen vond hensikt bak det, bare min manglende planlegging....

Anonymkode: 31a7f...02b

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig hvor forskjellig man reagerer... Jeg ble etterinvitert til en gammel venninnes 40-årsdag for noen år siden - hun la ikke skjul på at invitasjonen kom som følge av et annet avbud og begrenset plass - og det falt meg ikke inn å ta det ille opp. Jeg vet jo at vi ikke er så nærme som vi var og syntes bare det var hyggelig at hun tenkte på meg da muligheten åpnet seg. 

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Altså, vet du at andre ble invitert tidligere?

Jeg er av den typen som godt kunne bestemt en feiring 14 dager før.... Hadde ikke vært noen vond hensikt bak det, bare min manglende planlegging....

Anonymkode: 31a7f...02b

Ja jeg vet at mange andre ble invitert mange måneder før meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor være sur fordi du ble invitert? Du kaller henne selv "tidligere" venninne, så ingen du bryr deg om å ha kontakt med? Hun ønsker å bevare eller fornye vennskapet. Det kan da ikke vær noe å være fornærmet for. Du har ikke henne høyest på vennelista, men du er sur fordi du ikke er øverst på hennes?

Anonymkode: 8e981...c20

Jeg bor på helt andre siden av landet, hun tar aldri initiativet til å chdtte på messenger noengang, hun er opptatt med alt annet i livet, og det forstår jeg, men å invitere noen to uker før er kort tid og kjenner jeg egentlig er kjempeskuffa og sur, vi hadde nær kontakt i tenårene, jeg så henne sist nå i Mai i fjor.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (17 minutter siden):

Pussig hvor forskjellig man reagerer... Jeg ble etterinvitert til en gammel venninnes 40-årsdag for noen år siden - hun la ikke skjul på at invitasjonen kom som følge av et annet avbud og begrenset plass - og det falt meg ikke inn å ta det ille opp. Jeg vet jo at vi ikke er så nærme som vi var og syntes bare det var hyggelig at hun tenkte på meg da muligheten åpnet seg. 

Så du var fornøyd med å være en annets avbud og det var tilfeldig at du ble invitert? Jøss 👀

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ennivk skrev (50 minutter siden):

Dere har ikke kontakt til vanlig... vil du ta opp igjen kontakten eller bare fase henne helt ut? Du bør uansett være høflig å takke for invitasjonen og gratulere henne med dagen dersom du ikke kommer. 

Ja jeg får bite tennene sammen og gratulere henne med dagen 😤😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg bor på helt andre siden av landet, hun tar aldri initiativet til å chdtte på messenger noengang, hun er opptatt med alt annet i livet, og det forstår jeg, men å invitere noen to uker før er kort tid og kjenner jeg egentlig er kjempeskuffa og sur, vi hadde nær kontakt i tenårene, jeg så henne sist nå i Mai i fjor.....

Så hva er problemet? Bare å takke nei!

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tydelig på reservelista, hadde hvertfall ikke reist siden dere ikke har sett hverandre på nesten 1 år. Greit og gratulere, presang nei..... Har selv vært reserve og fant det ut da jeg kom i selskapet, skikkelig drittkveld pga måten det ble sagt på. Spar penger bli hjemme. 

Anonymkode: 22806...0b5

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Så du var fornøyd med å være en annets avbud og det var tilfeldig at du ble invitert? Jøss 👀

Nei, jeg er gammel og realistisk nok til å vite hvordan vennskapene mine står, at man kan sette pris på venner også når de ikke lenger er de aller nærmeste og ikke minst at det ikke er bestevenninner eller ingenting som gjelder. 

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja jeg får bite tennene sammen og gratulere henne med dagen 😤😣

Eller du kan si til henne at du er skuffet over å bli etterinvitert. At du skulle ønske at dere var nærmere som venninner, at du er lei deg for at dere har begynt å skli ifra hverandre og at du har lyst til å investere i relasjonen fremover. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er du 12 år?? For du furter som min 12 åring så bare lurte. Det virker ikke lengre som dere er noen særlige nære venner. Kan være at dem måtte prioritere vedlig hvem dem skulle be, at hun hadde tenkt på deg men måtte luke ut mange. Ofte havner det om penger, lokale osv. men så var det mulig en del som ikke kunne og da åpner det seg for fesk deg at du kan komme. Når jeg giftet meg så måtte vi prioritere tøft, og mange mange vi ønsket og be, gjerne som deg fesk som hadde vært tidligere en god venn av meg. Det åpnet opp for noen ekstra utenom i mitt bryllup også. Enten så takker du nei fordi du ikke kan, eller tydeligvis et furt. Men ganske barnslig og småting og ikke gratulere eller si noe stygt bare fordi du er en drittunge plutselig. 

Anonymkode: a6862...aa1

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...