Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er litt over 10 uker på vei. Tidlig i graviditeten, jeg vet. Men jeg har så utrolig redsel og angst, ovenfor fosteret. Jeg fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var litt over 8 uker på vei, og graviditeten var ikke planlagt, men svært velkomment! Ble gravid på prevensjon.
Tingen er at jeg har snust fast i flere år, og jeg har ikke greid å slutte tvert etter jeg fikk positiv test. Men jeg har klart å kutte ned kraftig på antall snuser jeg tar. Jeg VET at det ikke er bra for fosteret, og derfor kjenner jeg på en enorm redsel og angst for å ha ødelagt alt sammen. 
Jeg var på tidlig ultralyd privat nå i uken og alt såg fint ut ifølge legen jeg var hos. Kjenner fortsatt på usikkerhet om alt faktisk er «fint».  Vet ikke hvor jeg vil med dette innlegget, men denne indre uroen hos meg nå er så smertefull og jeg sliter med å sovne om kveldene grunnet tanker jeg har om at jeg har snusa i graviditeten. 
Noen som har vert i samme situasjon som meg?🥺

Anonymkode: 9baf1...913

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde masse angst for spontanabbort eller at fosteret skulle ligge dødt inni der frem til neste ul uten at vi fant det ut osv. Tror jeg drakk 2 glass vin et par dager etter eggløsning og stresset masse med det. Eller hvis jeg løftet noe tungt. Heller ikke ofte. Spiste også spekeskinke i ca en uke før jeg fant det ut. Fant det ut helt i starten, men likevel. Var så mye bekymringer 😕 men så gikk alt fint ❤️

Anonymkode: 35c13...0f3

Skrevet

Den første gangen jeg var gravid, hadde jeg det også sånn. Og det er utrolig slitsomt. For meg ble løsningen psykologhjelp, som jeg var så heldig å få fordi jordmor så hvor vanskelig jeg hadde det. Jobbsituasjonen min var også krevende, og til sammen tok det nesten knekken på meg. Psykologen hjalp meg med å finne ut av hvor frykten kom fra, og jeg fikk hjelp til å sortere følelser og tanker. Det endret alt og førte til at jeg var trygg og glad da barnet ble født. 

Litt engstelse er normalt, men hvis det påvirker hvordan du fungerer, er det et faresignal. For å unngå fødselsdepresjon senere, og for å bli i stand til å bygge relasjon til barnet ditt: Be om hjelp!

Anonymkode: b7385...180

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...