Gå til innhold

Barn med adhd som hele tiden pusher grenser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det som er frustrerende er at barnet ser ut til å aldri høre etter eller be om lov først. Flere ganger siste tiden har gutten på 11 år gjort ting han vet ikke er greit, uten å be om lov først. Eksempel si han er hos en kamerat, men egentlig er hos eldre venner (hadde fått lov om han spurte. Vi ble bekymret fordi vi ikke fikk tak i han og at han ikke var der han sa han skulle være). Han har loftstue med pc, pult osv. hsr plutselig tatt med seg alt inne på rommet sitt i kjelleren uten å be om lov. 
I tillegg til slike ting skjer det mye ugreit adferd. Vi snakker og forklarer, har fine samtaler, men det er som det går hus forbi. Utrolig frustrerende. 

Anonymkode: 2e552...241

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min 15 åring med adhd er helt lik. Tror han glemmer og så spiller impulsiviteten inn.

Han ommøbelerer kjellerstua en gang i uken,flytter på sofaen,anlegget,pcen. Tror han bare får en tanke i hodet og så gjør han det. 

Samme med å si hvor han var når han var yngre ,skrudde heller av telefonen enn å si hvor han var i tilfelle vi ville ha han hjem. 

Veldig frustrerende,håper det er noe de vokser av seg.

Anonymkode: df940...cfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det som er frustrerende er at barnet ser ut til å aldri høre etter eller be om lov først. Flere ganger siste tiden har gutten på 11 år gjort ting han vet ikke er greit, uten å be om lov først. Eksempel si han er hos en kamerat, men egentlig er hos eldre venner (hadde fått lov om han spurte. Vi ble bekymret fordi vi ikke fikk tak i han og at han ikke var der han sa han skulle være). Han har loftstue med pc, pult osv. hsr plutselig tatt med seg alt inne på rommet sitt i kjelleren uten å be om lov. 
I tillegg til slike ting skjer det mye ugreit adferd. Vi snakker og forklarer, har fine samtaler, men det er som det går hus forbi. Utrolig frustrerende. 

Anonymkode: 2e552...241

Kjenner meg igjen dette på mine små: de er langt yngre og har nå startet medisiner, merker det har avtatt en god del men fremdeles litt av samme type adferd når ettermiddag/kveld kommer igjen og medisinen er ute. Bruker deres medisiner?

Anonymkode: aec0f...950

Skrevet

Mine blir oppriktig lei seg når de der hva de har gjort i etterkant, så straff er ikke det beste her.. men har dessverre ikke råd mot impulsivitet 😭

Anonymkode: aec0f...950

Skrevet

Impulsivitet,  chasing the dopamine... 

Ikke noe å irritere seg over. Dette synes jeg ikke er problemer...at han flytter noen møbler....

Anonymkode: 27eb5...01f

Skrevet

Ang. Hvor han er så må du bare prøve å ha gode samtaler med han, der du forteller at du bare ønsker å vite, og at det er ok. Resten kan bli litt vanskelig. Impulsene til et barn med ADHD er det ikke bare vanskelig, men kan være helt umulig å gjøre noe med. Det er noe de selv ikke klarer å styre. Har selv en på din sin alder, han og har egen stue, og han kan ta alt han har på rommet å flytte det ut i stua plutselig, og det er gjerne en sti av rot etter han. Han rydder bestandig på plass om jeg gir tydelig beskjed at han må gjøre det med det samme, men så flytter han det tilbake igjen. 
Han klarer rett og slett ikke å styre de impulsene. Litt frustrerende, men det finnes langt verre ting som kan følge med disse impulsene, så tar det «lungt» 

Anonymkode: 0d36b...08a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...