Gå til innhold

Hvor ofte får hunden din tyggebein?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min får ordentlig tyggebein en gang i uka. Da ting som AlphaSpirit Maxi Hambone eller tørket okseknoke.

Noen ganger får han griseøre, okseøre eller annet utenom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Fordi det er ikke en aktivitetsleke, sånn som det er for andre, late hundeeiere. Det er for å la kjeve og tenner jobbe, og for å forebygge tannstein. 

Anonymkode: a6a68...13e

Den var drøy! Vi er absolutt ikke late hundeeiere, vi gjør bare ting på en annen måte enn deg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å bruke nylabone? Det har min hund, og den er kjempeglad i beinet sitt. Finnes i mange varianter.

Nylabone Extreme Texture Beef & Cheese (M)

Anonymkode: 39b83...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva med å bruke nylabone? Det har min hund, og den er kjempeglad i beinet sitt. Finnes i mange varianter.

Nylabone Extreme Texture Beef & Cheese (M)

De har jeg ikke sett her jeg bor i hvert fall. 

Anonymkode: 080ff...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tilgang til noe hver dag. Flere varianter å velge mellom. 

Eneste gangene det ikke er tilgjengelig er når de er alene hjemme, og om natten. Får det kun mens jeg er hjemme, så klart. Jeg fjerner dem når de er for små. Selv hos de to eldste, for jeg er hysterisk for at de skal få det i halsen. Hos minsten på 4 mnd så er det viktig å ta de når de er små. 

Jeg bruker det ikke som aktivitet, det er bra for dem. Jeg bruker kong og slikkematte for aktivitet 

Anonymkode: 2630e...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 i uken. Gir du med kylling/and burde det begrenses veldig, spesielt til mindre hund. 

Anonymkode: 0e355...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

2 i uken. Gir du med kylling/and burde det begrenses veldig, spesielt til mindre hund. 

Hvorfor? De jeg har nå til henne er sånn tynn pinne med hud og kylling/and surret rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor? De jeg har nå til henne er sånn tynn pinne med hud og kylling/and surret rundt.

Det er satt i sammenheng med nyresvikt/Fanconi hos hund, det forskes videre på, men mange hunder spesielt små er rapportert syke etter å ha spist dette, og noen har dødd. https://nvt.vetnett.no/journal/2020/7/m-106/Ervervet_Fanconis_syndrom_hos_hund_–_en_kasuistikk?fbclid=IwAR0Trk72zv7xXEKm0hJVotN1pB_ulESkxsa-CYV7uSIneldtDuzcThG0pqo

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.2.2024 den 17.33):

De har jeg ikke sett her jeg bor i hvert fall. 

De dyrebutikkene jeg kjenner til selger nylabone. Det er også et (veldig) godt utvalg på nett. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det er satt i sammenheng med nyresvikt/Fanconi hos hund, det forskes videre på, men mange hunder spesielt små er rapportert syke etter å ha spist dette, og noen har dødd. https://nvt.vetnett.no/journal/2020/7/m-106/Ervervet_Fanconis_syndrom_hos_hund_–_en_kasuistikk?fbclid=IwAR0Trk72zv7xXEKm0hJVotN1pB_ulESkxsa-CYV7uSIneldtDuzcThG0pqo

Nå kommer du med direkte feilinfo her. Kylling/and generelt trenger ikke begrenses, det er tørket kylling eller and fra land som Kina som sees i sammenheng med falconi. Tørket kylling fra eks EU har ikke vært linket til falconi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...