AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Del Skrevet 3. februar 2024 Har en valp som har begynt å like tyggepinne. Er det greit med en pinne hver dag? Anonymkode: 080ff...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. februar 2024 #2 Del Skrevet 3. februar 2024 Vi har valp på 6 mnd og han har et en hals (tørket) som han tygger på hverdag:) finn noe varer lenge:) pass på at de ikke får slike som blir lange når de er tygd og kan settes i halsen 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Del Skrevet 3. februar 2024 Aldri. Tvinnet/presset hud kan fort bli mykt og sette seg fast i svelget. Velger derfor store knoker av elg eller okse, som jeg tar bort etter ca 30 minutter. Anonymkode: a6a68...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Del Skrevet 3. februar 2024 Her får han hver dag. Varierer hvilke han får, men etter mat får han alltids dentastix (ikke den originale med med tørket kylling). Aldri hatt dårlig ånde og problemer tennene hans. Anonymkode: e56d6...deb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sotarts987 Skrevet 3. februar 2024 #5 Del Skrevet 3. februar 2024 Hunden vår har fått 1 til 2 ganger i uka. Da har vi gitt «AlphaSpirit skinkekjøttbein av 100 % spansk serranoskinke» de holder flere dager, og vi har en stor hund 🙂 de har flere forskjellige typer, og det er så rent som det får blitt 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. februar 2024 #6 Del Skrevet 3. februar 2024 Sotarts987 skrev (Akkurat nå): Hunden vår har fått 1 til 2 ganger i uka. Da har vi gitt «AlphaSpirit skinkekjøttbein av 100 % spansk serranoskinke» de holder flere dager, og vi har en stor hund 🙂 de har flere forskjellige typer, og det er så rent som det får blitt 😄 Hvor får du tak o den? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøkenfryd30 Skrevet 3. februar 2024 #7 Del Skrevet 3. februar 2024 2-3 ganger i uka. Det er bein med tørket kylling som er snurret rundt beinet. Skal sies at beinet er uinteressant når kyllingen er oppspist. 🤭 Hun får dentastix innimellom også, men får kun spise de under tilsyn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #8 Del Skrevet 3. februar 2024 Min får en bit tørrfisk hver dag. 300 g. pakker på dagligvarebutikker - Stinker fy men bare å holde posen tett så overlever du. Den elsker det og får det ute på terrassen Bra for tenner, pels etc. Anonymkode: 74038...650 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lofilteret Skrevet 3. februar 2024 #9 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Aldri. Tvinnet/presset hud kan fort bli mykt og sette seg fast i svelget. Velger derfor store knoker av elg eller okse, som jeg tar bort etter ca 30 minutter. Anonymkode: a6a68...13e Hvorfor tar du de bort så kjapt? Vår hund har så godt som alltid bein/knoke (ordentlige bein) tilgjengelig. Han har en egen hylle i stua der bein, leker og andre ting ligger. Så henter han det han ønsker når han ønsker det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Del Skrevet 3. februar 2024 Sofakona skrev (1 time siden): Vi har valp på 6 mnd og han har et en hals (tørket) som han tygger på hverdag:) finn noe varer lenge:) pass på at de ikke får slike som blir lange når de er tygd og kan settes i halsen Hvorfor selges sånne på dyrebutikken da hvis de er farlig? I kveld så hadde min en tyggepinne, men den var plutselig borte så tror hun svelgte den. Det var sånn halve pinnen igjen. AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri. Tvinnet/presset hud kan fort bli mykt og sette seg fast i svelget. Velger derfor store knoker av elg eller okse, som jeg tar bort etter ca 30 minutter. Anonymkode: a6a68...13e Hvorfor selges det hvis det er farlig? Min hund er for liten for en knoke. De er vel store. Uansett leste jeg på nett at knoker/margbein er for hardt til de er ca to år gammel. Anonymkode: 080ff...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 3. februar 2024 #11 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor selges sånne på dyrebutikken da hvis de er farlig? I kveld så hadde min en tyggepinne, men den var plutselig borte så tror hun svelgte den. Det var sånn halve pinnen igjen. Hvorfor selges det hvis det er farlig? Min hund er for liten for en knoke. De er vel store. Uansett leste jeg på nett at knoker/margbein er for hardt til de er ca to år gammel. Anonymkode: 080ff...4fb Litt sånn hvorfor selges det tobakk et..de er farlig de de. Men de selger pga folk kjøper... penger. De fleste som selger til valper er ganske flinke på dette...de sier at ar eks dette burde ikke valp få pga magen ikke tåler det..eller om du kjøper vise type tyggebein at du må følge med etc. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har en valp som har begynt å like tyggepinne. Er det greit med en pinne hver dag? Anonymkode: 080ff...4fb Kjøp noe som varer litt på dyrebutikken, oksepenis eller noe lignenede. Ga min mye sånt og han ødla aldri noe. Kjøpte også bomullskluter jeg fukta i vann og frøys ned som kunne lindre litt av kløinga. Hold deg unna billige drittpinner med kylling fra plantasjen ol. Kan være salmonella. Anonymkode: 6aa66...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hvorfor selges sånne på dyrebutikken da hvis de er farlig? I kveld så hadde min en tyggepinne, men den var plutselig borte så tror hun svelgte den. Det var sånn halve pinnen igjen. Hvorfor selges det hvis det er farlig? Min hund er for liten for en knoke. De er vel store. Uansett leste jeg på nett at knoker/margbein er for hardt til de er ca to år gammel. Anonymkode: 080ff...4fb De selger tyggepinner lagd i Kina også med salmonella.. Anonymkode: 6aa66...44c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sotarts987 Skrevet 3. februar 2024 #14 Del Skrevet 3. februar 2024 Sofakona skrev (1 time siden): Hvor får du tak o den? Med24.no har tilbud nå. Vi har pleid å kjøpe på den lokale dyrebutikken 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sotarts987 Skrevet 3. februar 2024 #15 Del Skrevet 3. februar 2024 (endret) Sofakona skrev (1 time siden): Hvor får du tak o den? Med24.no har tilbud nå. Vi har pleid å kjøpe på den lokale dyrebutikken 😊 Endret 3. februar 2024 av Sotarts987 Svart to ganger med en feil :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 3. februar 2024 #16 Del Skrevet 3. februar 2024 Et par ganger i måneden kanskje? 🤔 Kan ikke gi det for ofte, for da blir han dårlig i magen 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #17 Del Skrevet 4. februar 2024 Sofakona skrev (11 timer siden): Litt sånn hvorfor selges det tobakk et..de er farlig de de. Men de selger pga folk kjøper... penger. De fleste som selger til valper er ganske flinke på dette...de sier at ar eks dette burde ikke valp få pga magen ikke tåler det..eller om du kjøper vise type tyggebein at du må følge med etc. Ok. Det gjorde de ikke da jeg kjøpte tyggepinner til henne. Hadde henne med og sa hvor gammel hun var, så de visste jo at det var hun som skulle ha. Anonymkode: 080ff...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #18 Del Skrevet 4. februar 2024 Lofilteret skrev (12 timer siden): Hvorfor tar du de bort så kjapt? Vår hund har så godt som alltid bein/knoke (ordentlige bein) tilgjengelig. Han har en egen hylle i stua der bein, leker og andre ting ligger. Så henter han det han ønsker når han ønsker det. Fordi det er ikke en aktivitetsleke, sånn som det er for andre, late hundeeiere. Det er for å la kjeve og tenner jobbe, og for å forebygge tannstein. Anonymkode: a6a68...13e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #19 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Fordi det er ikke en aktivitetsleke, sånn som det er for andre, late hundeeiere. Det er for å la kjeve og tenner jobbe, og for å forebygge tannstein. Anonymkode: a6a68...13e Vil ikke si at en er lat hundeeier ved å la de ha tilgang til tyggebein "hele tiden". Det er naturlig for hunder å gjemme bort og hente fram "matrester", og de gjør ofte det med tyggebein de har tilgjengelig. Her har min ofte et bein av presset hud tilgjengelig hele tiden. Noen dager rører han det ikke, mens andre dager vil han spise det opp. Det ligger slik at jeg har oversikt over hvordan det ser ut, i forhold til løse biter og størrelse, men det er han som henter det fram etter sitt behov. Han får også tyggemat innimellom, slik som er mer matnyttig og rensende for tenner. Når han finner det fram så "jakter" han ofte på det med bjeff og knurr, dreper det, tygger og gnager, gjemmer det bort, leter det opp og gnager. Jeg synes det er en naturlig og fin aktivitet. Anonymkode: ff33f...3c6 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #20 Del Skrevet 4. februar 2024 Min forrige hund fikk et griseøre eller lignende hver dag. Hadde aldri noen problemer med tennene. Hunden vi har nå derimot er en raring som tygger noen minutter før han svelger hele greia hel. Så kaster han den opp igjen før han går løs på å skulle svelge den og gjenta hele greia på nytt. Unødvendig å si at dette er livsfarlig, og at han derfor aldri får noen form for ører, tyggepinner, hudprodukter el. Men han får ha et slik stort lårbein, som han tygger på innimellom. Det er ikke hver dag han spiser på det, men vi får satse på at det er tilstrekkelig til å få renset tenna😅 Anonymkode: 15040...2f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå