Gå til innhold

Hvor ofte får hunden din tyggebein?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en valp som har begynt å like tyggepinne. Er det greit med en pinne hver dag? 

Anonymkode: 080ff...4fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valp på 6 mnd og han har et en hals (tørket) som han tygger på hverdag:) finn noe varer lenge:) pass på at de ikke får slike som blir lange når de er tygd og kan settes i halsen 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri. Tvinnet/presset hud kan fort bli mykt og sette seg fast i svelget. Velger derfor store knoker av elg eller okse, som jeg tar bort etter ca 30 minutter. 

Anonymkode: a6a68...13e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får han hver dag. Varierer hvilke han får, men etter mat får han alltids dentastix (ikke den originale med med tørket kylling). Aldri hatt dårlig ånde og problemer tennene hans. 

Anonymkode: e56d6...deb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår har fått 1 til 2 ganger i uka. Da har vi gitt «AlphaSpirit skinkekjøttbein av 100 % spansk serranoskinke» de holder flere dager, og vi har en stor hund 🙂  de har flere forskjellige typer, og det er så rent som det får blitt 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sotarts987 skrev (Akkurat nå):

Hunden vår har fått 1 til 2 ganger i uka. Da har vi gitt «AlphaSpirit skinkekjøttbein av 100 % spansk serranoskinke» de holder flere dager, og vi har en stor hund 🙂  de har flere forskjellige typer, og det er så rent som det får blitt 😄

Hvor får du tak o den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2-3 ganger i uka. Det er bein med tørket kylling som er snurret rundt beinet. Skal sies at beinet er uinteressant når kyllingen er oppspist. 🤭 Hun får dentastix innimellom også, men får kun spise de under tilsyn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min får en bit tørrfisk hver dag. 300 g. pakker på dagligvarebutikker - Stinker fy men bare å holde posen tett så overlever du. Den elsker det og får det ute på terrassen ;)  Bra for tenner, pels etc.

Anonymkode: 74038...650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Aldri. Tvinnet/presset hud kan fort bli mykt og sette seg fast i svelget. Velger derfor store knoker av elg eller okse, som jeg tar bort etter ca 30 minutter. 

Hvorfor tar du de bort så kjapt?

Vår hund har så godt som alltid bein/knoke (ordentlige bein) tilgjengelig. Han har en egen hylle i stua der bein, leker og andre ting ligger. Så henter han det han ønsker når han ønsker det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofakona skrev (1 time siden):

Vi har valp på 6 mnd og han har et en hals (tørket) som han tygger på hverdag:) finn noe varer lenge:) pass på at de ikke får slike som blir lange når de er tygd og kan settes i halsen 

Hvorfor selges sånne på dyrebutikken da hvis de er farlig? 

I kveld så hadde min en tyggepinne, men den var plutselig borte så tror hun svelgte den. Det var sånn halve pinnen igjen. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor selges det hvis det er farlig? 

Min hund er for liten for en knoke. De er vel store. Uansett leste jeg på nett at knoker/margbein er for hardt til de er ca to år gammel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

I kveld så hadde min en tyggepinne, men den var plutselig borte så tror hun svelgte den. Det var sånn halve pinnen igjen. 

Min hund er for liten for en knoke. De er vel store. Uansett leste jeg på nett at knoker/margbein er for hardt til de er ca to år gammel. 

Litt sånn hvorfor selges det tobakk et..de er farlig de de. Men de selger pga folk kjøper... penger.

De fleste som selger til valper er ganske flinke på dette...de sier at ar eks dette burde ikke valp få pga magen ikke tåler det..eller om du kjøper vise type tyggebein at du må følge med etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har en valp som har begynt å like tyggepinne. Er det greit med en pinne hver dag? 

Kjøp noe som varer litt på dyrebutikken, oksepenis eller noe lignenede. Ga min mye sånt og han ødla aldri noe. Kjøpte også bomullskluter jeg fukta i vann og frøys ned som kunne lindre litt av kløinga. Hold deg unna billige drittpinner med kylling fra plantasjen ol. Kan være salmonella.

Anonymkode: 6aa66...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

De selger tyggepinner lagd i Kina også med salmonella.. 

Anonymkode: 6aa66...44c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor får du tak o den?

Med24.no har tilbud nå. Vi har pleid å kjøpe på den lokale dyrebutikken 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du tak o den?

Med24.no har tilbud nå. Vi har pleid å kjøpe på den lokale dyrebutikken 😊

Endret av Sotarts987
Svart to ganger med en feil :-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ganger i måneden kanskje? 🤔 Kan ikke gi det for ofte, for da blir han dårlig i magen 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sofakona skrev (11 timer siden):

Litt sånn hvorfor selges det tobakk et..de er farlig de de. Men de selger pga folk kjøper... penger.

De fleste som selger til valper er ganske flinke på dette...de sier at ar eks dette burde ikke valp få pga magen ikke tåler det..eller om du kjøper vise type tyggebein at du må følge med etc.

Ok. Det gjorde de ikke da jeg kjøpte tyggepinner til henne. Hadde henne med og sa hvor gammel hun var, så de visste jo at det var hun som skulle ha. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lofilteret skrev (12 timer siden):

Hvorfor tar du de bort så kjapt?

Vår hund har så godt som alltid bein/knoke (ordentlige bein) tilgjengelig. Han har en egen hylle i stua der bein, leker og andre ting ligger. Så henter han det han ønsker når han ønsker det.

Fordi det er ikke en aktivitetsleke, sånn som det er for andre, late hundeeiere. Det er for å la kjeve og tenner jobbe, og for å forebygge tannstein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Fordi det er ikke en aktivitetsleke, sånn som det er for andre, late hundeeiere. Det er for å la kjeve og tenner jobbe, og for å forebygge tannstein. 

Vil ikke si at en er lat hundeeier ved å la de ha tilgang til tyggebein "hele tiden". Det er naturlig for hunder å gjemme bort og hente fram "matrester", og de gjør ofte det med tyggebein de har tilgjengelig.

Her har min ofte et bein av presset hud tilgjengelig hele tiden. Noen dager rører han det ikke, mens andre dager vil han spise det opp. Det ligger slik at jeg har oversikt over hvordan det ser ut, i forhold til løse biter og størrelse, men det er han som henter det fram etter sitt behov. Han får også tyggemat innimellom, slik som er mer matnyttig og rensende for tenner.

Når han finner det fram så "jakter" han ofte på det med bjeff og knurr, dreper det, tygger og gnager, gjemmer det bort, leter det opp og gnager. Jeg synes det er en naturlig og fin aktivitet. 

Anonymkode: ff33f...3c6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min forrige hund fikk et griseøre eller lignende hver dag. Hadde aldri noen problemer med tennene.

Hunden vi har nå derimot er en raring som tygger noen minutter før han svelger hele greia hel. Så kaster han den opp igjen før han går løs på å skulle svelge den og gjenta hele greia på nytt. Unødvendig å si at dette er livsfarlig, og at han derfor aldri får noen form for ører, tyggepinner, hudprodukter el.

Men han får ha et slik stort lårbein, som han tygger på innimellom. Det er ikke hver dag han spiser på det, men vi får satse på at det er tilstrekkelig til å få renset tenna😅

Anonymkode: 15040...2f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...