AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Hater meg selv og livet mitt. Det er så mye unormalt med meg og har flere diagnoser som jeg fikk bekreftet i ung alder. Har en del traumer også. Vet at det er flere som har det sånn. Så jævlig som verden er nå så tenker man at man skal holde kjeft og være fornøyd. Men det er ikke lett. Er så lei av meg selv,æsj! Orker nesten ikke gå ut blant folk... Skulle ønske jeg klarte. Hadde ikke noe annet sted å skrive det enn her inne. Anonymkode: c2ba2...39d 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Vi er visst flere😬Jeg blir nesten sett på som et eksotisk dyr, pga både personlighet og helseproblem/ukjente diagnoser. Orker knapt å gå ut døra lenger og har lyst å rømme fra absolutt alt😌🫣 Anonymkode: f28ce...07a 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 Se lyst på livet😊 Anonymkode: 609ab...8d8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi er visst flere😬Jeg blir nesten sett på som et eksotisk dyr, pga både personlighet og helseproblem/ukjente diagnoser. Orker knapt å gå ut døra lenger og har lyst å rømme fra absolutt alt😌🫣 Anonymkode: f28ce...07a Ja, vi er flere. Hvis jeg kunne, så hadde jeg flyttet langt oppi fjellet. Anonymkode: c2ba2...39d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 Du er nok like unormal som resten av oss!! Noen er bare jævla gode på å holde fasaden! Vær deg selv, med de skavanker du har! Vi er alle like skakkjørte og jævlige..på forskjellige måter. Det gjelder bare å godta seg selv, med de feil man har, så godtar andre deg å! Og plutselig var man ikke så unormal og skakkjørt.. ❤️ Anonymkode: f99a3...82b 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, vi er flere. Hvis jeg kunne, så hadde jeg flyttet langt oppi fjellet. Anonymkode: c2ba2...39d Men kan du ikke det da? ☺️ der ingen skulle tru nokon kunne bu 😊 Anonymkode: f4479...1a6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men kan du ikke det da? ☺️ der ingen skulle tru nokon kunne bu 😊 Anonymkode: f4479...1a6 Man er gjerne avhengig av jobb og diverse da... Anonymkode: f99a3...82b
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #8 Skrevet 3. februar 2024 Selvforakt er ofte et tegn på psykisk sykdom. Har du noen diagnose (ser du har det, men tenker på psykisk helse), får du evt. noe hjelp for den? Jeg ser flere her prøver å normalisere det du skriver, men man skal ikke tenke at det er fint og greit å hate seg selv, det er sykdomstegn. Det er på en måte en god nyhet, for det finnes mye god behandling å få for psykisk sykdom og det er håp om å få det bedre hvis man ber om hjelp. Anonymkode: b6092...cda 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Selvforakt er ofte et tegn på psykisk sykdom. Har du noen diagnose (ser du har det, men tenker på psykisk helse), får du evt. noe hjelp for den? Jeg ser flere her prøver å normalisere det du skriver, men man skal ikke tenke at det er fint og greit å hate seg selv, det er sykdomstegn. Det er på en måte en god nyhet, for det finnes mye god behandling å få for psykisk sykdom og det er håp om å få det bedre hvis man ber om hjelp. Anonymkode: b6092...cda Enig i at man ikke skal normalisere "å hate seg selv". Men man kan normalisere sykdommer, traumer, psykiske problemer ect...da dette er noe veldig mange sliter med. Det er ikke et menneske som ikke har ett eller annet de kan slite med innimellom. Om man tørr å fortelle om seg selv og godta seg selv, så tror jeg selvhatet også minsker. Anonymkode: f99a3...82b 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig i at man ikke skal normalisere "å hate seg selv". Men man kan normalisere sykdommer, traumer, psykiske problemer ect...da dette er noe veldig mange sliter med. Det er ikke et menneske som ikke har ett eller annet de kan slite med innimellom. Om man tørr å fortelle om seg selv og godta seg selv, så tror jeg selvhatet også minsker. Anonymkode: f99a3...82b Det er blitt for mye, dermed normaliseres det automatisk. Folk flest greier ikke henge med på antallet diagnoser som strøs ut. Anonymkode: 609ab...8d8
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Selvforakt er ofte et tegn på psykisk sykdom. Har du noen diagnose (ser du har det, men tenker på psykisk helse), får du evt. noe hjelp for den? Jeg ser flere her prøver å normalisere det du skriver, men man skal ikke tenke at det er fint og greit å hate seg selv, det er sykdomstegn. Det er på en måte en god nyhet, for det finnes mye god behandling å få for psykisk sykdom og det er håp om å få det bedre hvis man ber om hjelp. Anonymkode: b6092...cda Det psykiske henger sammen med diagnosene , men selvhatet har blitt værre de siste årene. Jeg har kontakt i rus og psykiatri, men det er vanskelig å være helt åpen om disse tankene. Anonymkode: c2ba2...39d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Man er gjerne avhengig av jobb og diverse da... Anonymkode: f99a3...82b Er ufør. Anonymkode: c2ba2...39d
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er ufør. Anonymkode: c2ba2...39d Jeg er ufør og er avhengig av behandlere, leger, tannlege og fysikalsk trening. Og å måke snø i fjellheimen ville foverret ulike smertetilstander. Så selv om man tenker at en ufør er fri til å bo hvor som helst, så er man ofte ikke det likevel. Anonymkode: f28ce...07a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 Hva med å flytte til et annet land? Anonymkode: 83ec1...d65
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #15 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva med å flytte til et annet land? Anonymkode: 83ec1...d65 Hva skulle det endret? Anonymkode: c2ba2...39d
heipådegdinsei Skrevet 4. februar 2024 #16 Skrevet 4. februar 2024 ja det er kjipt med diagnoser som en ikke kan gjøre noe med. Dessverre rammer det veldig mange og du er ikke alene i å ha utfordringer med fysisk helse. Man skal ikke hate seg selv forde, du kan heller ikke noe for de traumene du har vært igjennom. Det ER ikke deg, du er ikke sykdommen din eller det du har opplevd. Jeg håper at du får til å se forbi dette og heller utvikle deg selv slik at du kan elske deg sev. Det kan være små ting som å lære seg å lage mat. Det å føle at man blir god på noe styrker selvtilliten.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #17 Skrevet 4. februar 2024 Uff, det er ikke greit å ha det sånn du har det nå. Styrkeklem til deg ❤️ Anonymkode: acbcb...22c
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #18 Skrevet 5. februar 2024 Vit at vi er flere som sliter med de samme følelsene ❤️ ha i bakhodet at denne årstiden er kjip, og både helger og mandager er vanskelige. Anonymkode: bf83a...11d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #19 Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vit at vi er flere som sliter med de samme følelsene ❤️ ha i bakhodet at denne årstiden er kjip, og både helger og mandager er vanskelige. Anonymkode: bf83a...11d Legger ikke så mye merke til årstider lenger. Det bare går uten at det gir noe særlig inntrykk. Et døgn er et døgn, en uke, måned, år... spiller ikke noen rolle. Anonymkode: c2ba2...39d
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #20 Skrevet 5. februar 2024 Føler på mye det samme, ts. ❤️ Føler meg så unormal og rar (blant annet pga jeg har noen helseproblemer som er uvanlige og som jeg aldri ser andre som har/det forsterker iallefall følelsene). Føler meg som en alien, føler meg ikke velkommen til å leve/føler meg nesten presset til å ta selvmord egentlig. Føler meg bare så utrolig i veien i verden. Anonymkode: 4af8f...b75
Anbefalte innlegg