Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært gift siden sommer. Har bodd sammen i 2 år. Han har aldri vært veldig ryddig av seg, ellers verdens snilleste og morsomste fyr. Mange gode sider. Men jeg ser nå at stadig mer av husarbeidet faller på meg, han drøyer med alt. Klarer hverken å rydde hjemmet eller gå ut med søpla. Skittentøyet må jeg ta meg av sammen med alt det andre innen husrengjøring. Blir sliten, jeg tåler at ting ikke skinner rent til enhver tid men dette begynner å bli et problem. Han går i samme klær i nesten to uker, og dusjer lite. Til slutt ender jeg opp med å tvinge han inn i dusjen når jeg ser at håret er fett og det begynner å lukte. Klarer ikke lenger å tenne på han. Vi har snakket om dette utallige ganger, han skjerper seg i noen dager og så er det på’n igjen. Er terapi noe?

Anonymkode: 0cdec...87c

• Liker 1
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si det, noe må jo skje iallefall.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Asperger? 

Anonymkode: 0f992...1bc

• Liker 1
Skrevet

Denne mannen må jo være deprimert eller noe, det er jo ingen som slutter med sånt som dusjing osv om det ikke er noe galt. Her ville krevd at han bestilte en time hos fastlegen og at han gjør noe for å bli frisk igjen. 

• Liker 7
  • Nyttig 7
Skrevet

Han høres deprimert ut. 

Anonymkode: 20506...600

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Etter to små år?? De fleste er fremdeles nyforelsket etter så kort tid.... Høres ut som om han er 75 år 😬

Anonymkode: b8c9b...17f

• Liker 2
Skrevet

Dette høres veldig fælt ut, sett med dine øyne. Har egentlig ingen gode råd annet enn at du må ikke finne deg i dette stadige forfallet og overlassingen av arbeidsoppgaver over på deg. For dere er såpass fersk at nå kan dårlige uvaner forplante seg inn i evigheten om du ikke "står imot". Så jeg synes du skal stille krav, og være hard på kravene. Omså det betyr en god dose voksenkjeft innimellom. Ja, helt enig, det burde være totalt unødvendig, men alternativet er dessverre enda verre. Og det nytter visst ikke å dikke og prate med han...

Greit nok at han kan være deprimert eller noe, men det betyr ikke at han skal melde seg ut av livet og normale forpliktelser. Og er depresjonen skikkelig alvorlig så må han jo få hjelp til det. Det må du få han til å innse. I enkelte tilfeller så må menn pushes til å søke hjelp, så her gjelder rådet om å stille krav igjen, ellers forblir han ubehandlet. 

Ja nei, ikke lett å si. Men slik du/dere holder på nå kan du ikke fortsette med.

Og det i en urovekkende tidlig fase i forholdet.

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har vært gift siden sommer. Har bodd sammen i 2 år. Han har aldri vært veldig ryddig av seg, ellers verdens snilleste og morsomste fyr. Mange gode sider. Men jeg ser nå at stadig mer av husarbeidet faller på meg, han drøyer med alt. Klarer hverken å rydde hjemmet eller gå ut med søpla. Skittentøyet må jeg ta meg av sammen med alt det andre innen husrengjøring. Blir sliten, jeg tåler at ting ikke skinner rent til enhver tid men dette begynner å bli et problem. Han går i samme klær i nesten to uker, og dusjer lite. Til slutt ender jeg opp med å tvinge han inn i dusjen når jeg ser at håret er fett og det begynner å lukte. Klarer ikke lenger å tenne på han. Vi har snakket om dette utallige ganger, han skjerper seg i noen dager og så er det på’n igjen. Er terapi noe?

Jeg er motsatt, meg finner du i dusjen 3 ganger om dagen 😂 Digg strømregning, ja. Men sånn skal det vær, for faen :) 

For meg, 3 ganger i dusjen per dag er som 4 - 5 frukter per dag og sånn. Er bare sånn - totally normal, ingen skal si meg at jeg ikke skal dusje minst 20 ganger per uke, eller 90 ganger per måned. 

Anonymkode: 93e01...414

• Nyttig 2
Skrevet

Stakkars, mannen er jo deprimert! Også bitcher du sånn på han?? Han trenger jo hjelp! Og støtte! Ikke minst fra sin nye kone! Skjerp deg!

Anonymkode: 96f05...067

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Mitt råd er å lese seg opp på depresjon, og så oppfordre han til det mange menn hater: å komme seg en tur til legen.

Ikke godta 10min. og så en neddopingsresept, men han trenger en ekte psykolog. 

Anonymkode: 05e0a...647

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Stakkars, mannen er jo deprimert! Også bitcher du sånn på han?? Han trenger jo hjelp! Og støtte! Ikke minst fra sin nye kone! Skjerp deg!

Jeg bitcher ikke, jeg er bekymret og skjønner ikke hva som går av han. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du ikke spurt han om terapi da? Alle meningene her inne på KG blir vel synsing. Det er vel kun du og han i fellesskap som kan fikse det her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er motsatt, meg finner du i dusjen 3 ganger om dagen 😂 Digg strømregning, ja. Men sånn skal det vær, for faen :) 

For meg, 3 ganger i dusjen per dag er som 4 - 5 frukter per dag og sånn. Er bare sånn - totally normal, ingen skal si meg at jeg ikke skal dusje minst 20 ganger per uke, eller 90 ganger per måned. 

Dusjing 3 ganger om dagen er ikke anbefalt av legene. Tørr hud eller hva?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tenk, når du blir gammel og du får dusj en gang i uken på sykehjem og du er vant til dusj 3 ganger om dagen.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Tenk, når du blir gammel og du får dusj en gang i uken på sykehjem og du er vant til dusj 3 ganger om dagen.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Dette er unormalt og ikke sunt

Anonymkode: b2716...72d

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pfff, han har vært lite ryddig fra starten. Han har holdt seg litt i nakken, nå har han ts på kroken, da kan han være 100% seg selv. Har vært borti samme type, han var ikke deprimert. Hadde vært en slask hele livet, og såvidt jeg vet er han fortsatt en slask den dag i dag. 

Anonymkode: ef960...2df

• Liker 2
Skrevet

Asperger? 

Anonymkode: 2ca97...963

• Liker 1
Skrevet
Serafin skrev (1 time siden):

Jeg er ikke han du siterer, men jeg skyter heller meg selv enn å havne på sykehjemmet!

Anonymkode: 4749c...b33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...