Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var å tok hcg blodprøve, gikk inn på furst og der sto det "<5"

Men på legekontoret mente fastlegen at prøvene var "0," -ettelleranna. 

Nei, jeg har ikke lest av feil, jeg er 100% sikker på at resultatet viste 5 i hcg.

Er det slik at siden referansepunktet på HCG er 5, så alt under 25 vises bare som 5? For jeg skjønner ingenting. 

Jeg tok foresten en hcg blodprøve til denne syklusen, da viste det også bare 5, men tidligtest igår var positiv. Lurer da på om det kan stemme at blodprøven bare var under 25 så dem satte 5 pga referansepunktet? 

Litt rotete innlegg, og sikkert litt repeterende, men håper noen snille sjeler der ute har et svar til meg 🩵

Anonymkode: 37ee0...42c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg har ikke lest av feil, jeg er 100% sikker på at resultatet viste 5 i hcg.

Er det slik at siden referansepunktet på HCG er 5, så alt under 25 vises bare som 5? For jeg skjønner ingenting. 

Jeg tok foresten en hcg blodprøve til denne syklusen, da viste det også bare 5, men tidligtest igår var positiv. Lurer da på om det kan stemme at blodprøven bare var under 25 så dem satte 5 pga referansepunktet? 

Litt rotete innlegg, og sikkert litt repeterende, men håper noen snille sjeler der ute har et svar til meg 🩵

Furst sier jo bare at testen er under 5, det er det det tegnet <betyr, så det er ikke noe feil der.

Anonymkode: c5fea...c58

Skrevet

Svaret fra furst sier hcg er under 5, så den kan jo være på 0, noe. Men alt under 5 er et negativt svar. 

Blodprøve viser alltid riktig resultat, mens urin kan ha en forsinkelse. Dvs mer hcg enn blodet. Hvis de er tatt samme dag 

Anonymkode: 863dc...000

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg skjønte ikke helt hva du mente at alt under 25 vises som 5?  Men noen laboratorier gir ut minste svar som f eks 5, sånn at alt under 5 gis bare ut som <5. Legen ser kanskje svarene direkte fra laboratoriet, og da får du et mer nøyaktig svar. 

• Nyttig 1
Skrevet

Herlighet jeg ler meg skakk ihjel🤣 Selfølgelig, det gir jo mening, jeg har komplett oversett hva det tegnet betyr, men selvfølgelig nå gir det mening det som står på furst.😆

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Svaret er markert som <5 fordi 5 er referansepunktet for HCG. Alt under 5 regnes som ikke gravid, uavhengig av om det er 4, 2 eller 0,1. :) 

Anonymkode: 1783d...d9f

• Nyttig 1
Skrevet

Svaret fra furst sier under 5 AKA negativ. 

Ikke alle laboratorier oppgir nøyaktig tall når testen er negativ

Anonymkode: f7bf3...590

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...