AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Del Skrevet 3. februar 2024 Vi har fått tilbud om masse skiferheller kostnadsfritt, men er i tvil om hva som er penest og minst vedlikeholdskrevende av dette og en klassisk terrasse i tre. Hva tenker dere? Anonymkode: 9a0ee...91b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Del Skrevet 3. februar 2024 deilig å gå på kvalitetstre. Men skifer blir aldri slitt og varer evig. Fint er det også. Men det er mulig skifer trenger kraftigere underlag - når jeg har sett skiferterrasser så har det vært støpt sement som underlag.. Anonymkode: 303f3...cee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KatteLatte Skrevet 3. februar 2024 #3 Del Skrevet 3. februar 2024 Helt klart skifer. Det er tilnærmet vedlikeholdsfritt (holder å vaske med høytrykksspyler om våren), ser mer eksklusivt ut og er ikke noe alle har. Er det bruddskifer er det enda bedre! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Del Skrevet 3. februar 2024 Skifer. Anonymkode: 28925...7d5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Del Skrevet 3. februar 2024 Mange som sier at skifer er best fordi den varer evig. Men jeg har aldri sett en terrasse i skifer som ikke så harry ut, jo mindre det er på en hytte ved sjøen. Klarer ikke å se for meg at det skal bli fint. Skifer kommer til å være for varm under sola, for glatt under regn. Alle glass og kopper som du vil miste på skifer, blir knust. Så ikke så veldig praktisk for sommerfest men det er også spørsmål hvordan du tenker å bruke terrassen. Anonymkode: a1ab9...b08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Del Skrevet 3. februar 2024 KatteLatte skrev (14 minutter siden): Helt klart skifer. Det er tilnærmet vedlikeholdsfritt (holder å vaske med høytrykksspyler om våren), ser mer eksklusivt ut og er ikke noe alle har. Er det bruddskifer er det enda bedre! Dette! Har terrasse i tre og er lei vedlikehold! Anonymkode: 2393d...004 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet 3. februar 2024 #7 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg vil påstå at terrasse i tre er lettere å vedlikeholde enn en terrasse i skifer. Vi har begge deler. Vi har skifertrapp og -terrasse ved inngangspartiet. Skiferen er lagt i betong, og det er varmekabler under. For å redusere på strømkostnaden slo vi av varmen der. Da løsnet skiferen i trappen. Et annet problem er å holde fugene rene. Skitt fra støvler og sko setter seg lett i fuger av betong. Det eneste som nytter for å rengjøre er spesialmiddel og høytrykksvasker. Har også en skiferplass i hagen. Den har vi lagt i en type sand som skal stivne når den blir våt. Under ligger grus osv. osv. Jeg synes skifer er vakkert, og en stein som passer godt inn i norske hager. Men den er ikke vedlikeholdsfri. Hver vår, og kanskje flere ganger i løpet av sommeren, må jeg fjerne ugress fra fugene. Det er helst kløver som kommer opp hos meg, og jeg må løfte på hver helle for å få fjernet de lange røttene. Foran huset vårt, mot sør, har vi terrasser i tre. Vi rengjør hver vår med spesialmiddel og går over med olje. Det er alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irja Skrevet 3. februar 2024 #8 Del Skrevet 3. februar 2024 Skifer! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå