Gå til innhold

Har bestilt reise for første gang - hva nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! bestilte reise i dag og hotell. Alt gikk fint. Bestilte via norwegian og alt er ok. 

Har mottatt reisedokumenter, men lurer på hva jeg gjør nå. Har aldri reist alene før. 

Hva skal jeg gjøre når jeg ankommer flyplassen? Skal jeg bruke referansenummer for å skrive ut boardingpass og hvordan sjekker jeg inn bagasjen - reiser fra oslo flyplass. Beklager for ALLE dumme spørsmål, men dette har jeg ALDRI gjort før.

Anonymkode: 6e9e6...b04

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker sas da, men jeg sjekker inn via app dagen før. :) Når jeg kommer på flyplassen skriver jeg ut boardingpass og billett(fordi jeg liker å ha en fysisk billett, men du kan bruke app) på maskin, ved hjelp av referansenummer. Så går jeg til selvbetjeningskranken og sender kofferten min. Husk å bruk den til norwegian. 

Så går du gjennom sikkerhetskontroll, ikke ha med deg flytende greier osv, også finner du gate og setter deg ned å tenker "WIHU, dette gikk fint!"

Anonymkode: 13679...13c

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! bestilte reise i dag og hotell. Alt gikk fint. Bestilte via norwegian og alt er ok. 

Har mottatt reisedokumenter, men lurer på hva jeg gjør nå. Har aldri reist alene før. 

Hva skal jeg gjøre når jeg ankommer flyplassen? Skal jeg bruke referansenummer for å skrive ut boardingpass og hvordan sjekker jeg inn bagasjen - reiser fra oslo flyplass. Beklager for ALLE dumme spørsmål, men dette har jeg ALDRI gjort før.

Anonymkode: 6e9e6...b04

Hvor skal du? Må du ha visum eller noe?😅

Du går inn på flyplassen, så står det sånne maskiner der. Du trykker på det flyselskapet du skal bruke (f.eks SAS), slår inn referanse nummer og antall bagasje som skal sjekkes inn. Lappene fester du på kofferten, så sender du den inn på «rullebåndet» som står ved innsjekk. Der må kofferten veies og du scanner lappen med referanse nummer. 

boardingkortet bruker du for å gå inn gjennom sikkerhetskontrollen. 

sjekk på nettsiden til flyselskapet hva du kan ha med og ikke i håndbagasje :) 

Anonymkode: a054d...386

Skrevet

jeg mente bagasjelapp og billett... 🙂

Anonymkode: 13679...13c

Skrevet

Hvis du skal utenlands anbefaler jeg å tegne reiseforsikring.

Ikke vær redd for å spørre noen rundt deg på flyplassen hvis du blir usikker. Hvis du ikke ser noe personale, bare spør hvem som helst og si du ikke er reisevant. Folk flest er veldig hjelpsomme.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...