Gå til innhold

Er det vanlig å ha perioder i en langt forhold der en ikke kan utstå den andre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går veldig opp og ned. Siste 2 årene har jeg tenkt at jeg orker han ikke mer. Vi har tre små barn og hverdagen er bare et kjør og vi har hatt null tid til forholdet. Alt han sier og gjør er irriterende. Men kan det ha med at vi ikke har tid til forholdet? 

Anonymkode: 6ce20...3a0

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig! Uten mas og stress kunne dere hatt det helt annerledes, men sånn er det ikke. Å bryte ut midt i maset er ikke så lurt, for det dere hadde er jo der et sted, dere har bare mistet det av syne. Snakk skikkelig med han, han føler sikkert det samme. Finn en måte der dere kan klare å gjøre noe for forholdet og ikke kun barna.

Når det er sagt synes jeg det er imponerende at folk klarer å være lykkelig gift med tre barn...

Anonymkode: 57cb4...a0b

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Tja. Alle kan vel ha perioder der de ser på kjæresten som ikke akkurat perfekt. Men 2 år er lenge å ha det sånn.

Hvor gammel er barna deres? 

• Nyttig 1
Skrevet

De er 1, 3 og 6.

Det er jo unntakstilstand. Men det føles som at alt av energi og krefter går til barna. Det er ikke lett.

• Hjerte 1
Skrevet

Hvis man ikke vanner forholdet så er det helt naturlig at folk blir plagsomme. Altså, folk er plagsomme, men når man er glad i dem og har det fint med dem veier det opp. Her har dere unntakstilstand fordi dere har hatt småbarn i 6 år, og ikke pleiet forholdet. Helt naturlig! 

Jeg hadde det sånn med typen også før vi fikk barn. Da var det som med dere, av ulike familiære og jobbsituasjoner hadde vi ingen tid til å ha det fins sammen. Da følte jeg at han sviktet meg, at jeg tålte ikke trynet på fyren, hvorfor hadde jeg funnet meg en så håpløs fyr. Men det handlet jo ikke om ham, men om frustrasjon rundt livet! Og så projiserte jeg det på ham. Særlig hver PMS tenkte jeg på at jeg måtte få ut fingeren og slå opp. 

Prøv å tenke ut hva som kunne hjulpet deg akkurat nå, og ikke nødvendigvis en gang i relasjon til HAM, men bare for deg, for å få en liten pause og nære deg selv, pleie deg. Det er førsteprioritet for å ha det godt i relasjoner synes jeg. Styrke til deg! 

Anonymkode: 30e25...620

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Selvfølgelig kan det ha noe med at dere ikke har tid for dere selv. Når man er sliten og overstimulert og møkkalei av klesvasken, matlaginga, sure barn og hver minste lille lyd er som en kniv i hodet så har man ikke noe tålmodighet igjen.

Anonymkode: fa744...916

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

De er 1, 3 og 6...

Så du har tenkt de tankene fra før siste barnet ble unnfanget? 

Anonymkode: e0760...dd4

Skrevet

Nei

Anonymkode: 377b7...ee0

Skrevet

Jeg har perioder der jeg er ganske irritert på mannen min, men i 2 år i strekk. Nei, det hadde jeg ikke orka.

Anonymkode: 9b102...ef2

• Liker 1
Skrevet

Det er klart det - tror ingen unngår en viss grad av irritasjon når man har tre barn, for det er et hamsterhjul. Men at det varer så lenge som to år der at alt er et slit og mas og irriterende, det er ikke bra. Dere bør prøve å gjøre noe med det tenker jeg, mest sannsynlig er jo dette en effekt av hamsterhjul, at man er sliten og savner egentid. Er det livet, liksom? Når barna er så små er det unntakstilstand, husk det. Og det er lov i blant å parkere de med iPaden eller å legge seg på sofaen og underholde derfra. Senk skuldrene mtp perfeksjon hjemme.

Her hjelper det veldig med vaskehjelp og matkasse - vet ikke om vi fortsatt hadde vært sammen uten det (vi har tre barn mellom 4 og 12). Jeg har fleksitid og kan jobbe mye hjemmefra, det tar også toppen av stresset.

Anonymkode: 28c21...9eb

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...