Gå til innhold

Dope seg for å holde seg tynn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har mistanke om noen i vennekretsen min som gjør det, men er dette noe som skjer ofte? 

Anonymkode: ca61a...b95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt det litt for å regungere vekten, men det er ikke å anbefale for det er jo mye som blir negativt påvirket av det. 

Skrevet

Hæ, nei det kan jeg aldri tenke meg er utbredt.

De fleste som er slank er det helt uten dop. En ting at det er utbredt å være overvektig i dagens samfunn men det er en fedmeepidemi verer inne i. Ikke at det er unormalt vanskelig å være slank/tynn som en bare klarer å bære ved hjelp av dop. Jeg har vært slank hele livet mitt, er 42 og kan helt fint bruke bunaden min som ikke har blitt sydd ut siden jeg fikk den som 15 åring helt uten å dope meg. 

En må ikke gjøre det å være slank så vanskelig som at en trenger å dope seg for å få det til. For da gjør en seg selv og samfunnet en bjørnetjeneste ved å overbevise seg selv om at det må være slik. 

Anonymkode: 024be...907

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke normalt for oss mennesker å være tykke og overvektige selv om flesteparten er det. Det er normalt for oss mennesker å være normalvektig! I det å være normalvektig kan en også være tynn, det er ikke så unormalt at en må jukse med å gå på noe dop. Her tror jeg du overdramstiserer og jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror at dette er veldig utbredt, og hopper til den konklusjonen sånn ut av det blå?

Anonymkode: fd731...fa9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har mistanke om noen i vennekretsen min som gjør det, men er dette noe som skjer ofte? 

Anonymkode: ca61a...b95

Nei, det har jeg ikke inntrykk av at det er, men de vennene dine er på et farlig spor både mht utvikling av et avhengighetsproblem og spiseforstyrrelser, og trenger hjelp.

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er jo ikke normalt for oss mennesker å være tykke og overvektige selv om flesteparten er det. Det er normalt for oss mennesker å være normalvektig! I det å være normalvektig kan en også være tynn, det er ikke så unormalt at en må jukse med å gå på noe dop. Her tror jeg du overdramstiserer og jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror at dette er veldig utbredt, og hopper til den konklusjonen sånn ut av det blå?

Anonymkode: fd731...fa9

Nå må du lese hva som står! TS har ikke hoppet til en konklusjon om at det er veldig utbredt, så her feilsiterer du henne. Men hun har noen i vennekretsen som hun mistenker bruker narkotika for å slanke seg og på bakgrunn av det lurer hun på om det er vanlig. Jeg synes for øvrig utsagnet ditt om at det ikke er normalt for mennesker å være tykke og overvektige, men normalvektige eller tynne ikke henger helt på greip. At normalen ligger i å være normalvektig er så, det ligger jo i selve begrepet, men det er ikke noe mer normalt å være tynn enn å være overvektig, begge deler er jo utenfor normalen, litt over/under normalintervallet har ikke så mye å si, men kraftig undervekt er minst like skadelig som kraftig overvekt, og begge deler kan føre til hjertesvikt og død. 

Endret av Grüner
  • Liker 1
Skrevet
Grüner skrev (20 minutter siden):

Nå må du lese hva som står! TS har ikke hoppet til en konklusjon om at det er veldig utbredt, så her feilsiterer du henne. Men hun har noen i vennekretsen som hun mistenker bruker narkotika for å slanke seg og på bakgrunn av det lurer hun på om det er vanlig. Jeg synes for øvrig utsagnet ditt om at det ikke er normalt for mennesker å være tykke og overvektige, men normalvektige eller tynne ikke henger helt på greip. At normalen ligger i å være normalvektig er så, det ligger jo i selve begrepet, men det er ikke noe mer normalt å være tynn enn å være overvektig, begge deler er jo utenfor normalen, litt over/under normalintervallet har ikke så mye å si, men kraftig undervekt er minst like skadelig som kraftig overvekt, og begge deler kan føre til hjertesvikt og død. 

Og da lurer jeg svært mye på hvor jeg har skrevet noe om å ha skadelig lav bmi? En kan fint være tynn med en bmi på 18.5, til og med 19.5. slik en kan være litt tykk med en bmi på 24.9. En må ikke ha en skadelig lav bmi for å være tynn skjønner du. 

Anonymkode: 024be...907

Skrevet

Hvorfor mistenker du dette?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...