Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står i en skikkelig lei situasjon, skal forsøke å holde meg kortfattet. 

For ett års tid siden fikk jeg en ny mannlig kollega. Vi arbeider tett sammen, og i dette inngår en del reiseaktivitet sammen. Etter ca. 2-3 måneder så fikk jeg en rasende melding over messenger fra hans kone som påstod vi har et forhold og utroskap. Som sant er så benektet jeg dette, forklare at vi på ingen måte holdt på med slikt. Etter noen nye måneder får jeg en ny sint melding fra denne konen som påstår vi har et forhold, da benekter jeg det fortsatt, og blokker henne på messenger. 

Nå til problems kjerne: nå har hun sendt en melding til min ektemann (!). Der hun påstår at vi har et forhold når vi er på reise sammen. Jeg er så utrolig sint på dette kvinnemenneske, jeg elsker mannen min og kunne aldri vært utro mot han. Jeg har aldri flørtet med mannen hennes, jeg har han i ingen sosiale medier og finner han engang ikke tiltrekkende. Jeg forstår virkelig ikke hva hun holder på med!? 

Mannen min sier han stoler på meg når jeg sier hun lyver, men jeg kan se på øyene og kroppsspråket hans at han er usikker 😢

Jeg vet ikke hvordan jeg skal gripe fatt i dette? Jeg vil bare ha slutt på dette, skal jeg ringe å kjefte på henne? Ta det opp med sjefen min? Kollegaen min? 

Anonymkode: 6e905...ea8

• Hjerte 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor sa du ingenting til mannen din første gangen hun sendte melding? 

Ville tatt det med kollegaen din, og sagt at om han ikke ordner opp hjemme, må du ta det videre til sjefen. 

OM du snakker sant da, selvfølgelig

Anonymkode: f4daa...d35

• Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville snakket med mannen hennes og forklart hva dette gjør med deg. 

Anonymkode: 422c7...a83

• Liker 10
Skrevet

Føler med deg, kan ikke være en lett situasjon å være i. Det verste er jo at kvinnen som skrev til deg kanskje har fått råd via ekkokammeret her til å ta kontakt med deg, for det har vi sett mange ganger før. Uansett hvor lite mistanke man har fra før så finner man alltid noen på KG som pisker opp under mistankene, og til slutt så kan det gå som dette.

Håper dere kommer dere gjennom det. Har dessverre ikke noen råd til hvordan du kan få saken ut av verden.

Anonymkode: 44b78...c26

• Liker 3
Skrevet

Har du holdt de andre meldingene hemmelig for mannen din?

Hvorfor?

Anonymkode: c0504...16e

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud, hun er syk og trenger hjelp. Jeg hadde definitivt tatt en samtale med mannen hennes, gjerne sammen med din mann, slik at han får se reaksjonen. Så utrolig flaut for han. Aner ikke hvordan folk som er sykelig sjalu får hjelp egentlig, men mulig at hun har en annen god grunn til å mistenke mannen sin. Men når uskyldige blir dratt inn i dette så har det gått for langt. 

Anonymkode: 534ef...375

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt sikker på at du ikke har vært bortpå kollegaen din? Kan du ha vært full og glemt det? Eller trodd det var en drøm? Eller så skamfull at hjernen din bare har blocket det ut? Kan det hende du laget denne tråden for å overbevise deg selv? Eller for å vise den til mannen din som "bevis"?

Anonymkode: 4cd76...236

• Hjerte 1
Skrevet

Høres ut som psykose. Hun bør få psykisk hjelp snarest. Anbefaler deg en samtale angående dette med din kollega. Forklare han hvordan kona hans er ute etter å ødelegge livet ditt. 

Anonymkode: e9d73...ad6

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Helt sikker på at du ikke har vært bortpå kollegaen din? Kan du ha vært full og glemt det? Eller trodd det var en drøm? Eller så skamfull at hjernen din bare har blocket det ut? Kan det hende du laget denne tråden for å overbevise deg selv? Eller for å vise den til mannen din som "bevis"?

Ser ut som at the crazy lady kan ha funnet tråden din, TS 🤣

Grunnen til at jeg tror på dette er at jeg har opplevd det selv. Personen fremsto som psykotisk og var overbevist om at jeg i 20-årene hadde et forhold til hennes snart 50 år gamle mann. Fordi han hadde vært utro før. Jeg hadde aldri rørt han med ildtang en gang, og i hvert fall ikke vært utro mot min samboer. Det er vanskelig å forklare hvordan det oppleves å møte så syke mennesker, men det var ganske ekkelt. 

• Liker 28
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg hadde fortalt det først og fremst til mannen min. 

Også til kollegaen. 

Ville i hvert fall ikke gjort dette til mitt private og hemmelige problem. Dette får kollegaen ordne opp i. 

Sjansen for at kollegaen din er utro er jo tilstede. Bare ikke med deg 

Anonymkode: b75e0...9f1

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er dette et forsøk på å være morsom? 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Kvinneguiden på sitt beste, det er slike innlegg som gjør det verdt å henge her inne 🤣

Det er nesten som, du tror det ikke før du ser det. Men jeg skjønner at psykologer må ha et stort marked der ute.

Anonymkode: 799cf...83e

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ser ut som at the crazy lady kan ha funnet tråden din, TS 🤣

Grunnen til at jeg tror på dette er at jeg har opplevd det selv. Personen fremsto som psykotisk og var overbevist om at jeg i 20-årene hadde et forhold til hennes snart 50 år gamle mann. Fordi han hadde vært utro før. Jeg hadde aldri rørt han med ildtang en gang, og i hvert fall ikke vært utro mot min samboer. Det er vanskelig å forklare hvordan det oppleves å møte så syke mennesker, men det var ganske ekkelt. 

Tenkte det samme 😂. Jeg har også opplevd noe lignende. Ble også beskyldt for å være utro sammen med en kollega av ei gal kone. 
Hun ringte mine foreldre også. Heldigvis skjønte de at dama ikke var helt god i hodet. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Kvinneguiden på sitt beste, det er slike innlegg som gjør det verdt å henge her inne 🤣

Takk :) Jeg prøver alltid å gjøre mitt beste for å bidra med nye perspektiver når jeg er her.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du holdt de andre meldingene hemmelig for mannen din?

Hvorfor?

Anonymkode: c0504...16e

Jeg har ikke fortalt det før nå (etter hun sendte han meldingen), årsaken er rett og slett fordi jeg ikke vil ha slike mistanker rundt meg. Jeg ville ikke "så" noe som helst tvil hos mannen min.

Jeg burde fortalt det når hun sendte melding første gang, men jeg hadde aldri trodd hun ville kontakte mannen min. Jeg har aldri møtt henne og forstår ikke hvorfor hun tror vi har et forhold på si ☹️ Jeg burde jo fortalt han det tidligere, men trodde aldri dette ville bli en problemstilling. 

TS

Anonymkode: 6e905...ea8

• Hjerte 10
Skrevet

Plottet tykner...

Skrevet

Får du ny melding, gi klar beskjed at hun ikke skal kontakte deg mer. Hvis hun gjør det, vil du gå til politiet og anmelde henne for sjikanerende oppførsel. 

Fortell også din mann om at du vil gå til dette skrittet for å få fred. 

Anonymkode: fa89e...fdb

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

For en rar og lei situasjon. Hva sier kollegaen din da? Mitt første steg ville vært å kontakte ham og fortelle hva kona hans driver med. Det at hun mistenker at han er utro er jo en privatsak mellom dem og han må rydde opp i dette. Utrolig dumt at du som er helt uskyldig blir dratt inn i denne ubehagelige saken og at mannen din nå er usikker på hva som foregår. 

• Liker 7
Skrevet

Insistér på at du og din mann vil treffe begge og at dere kommer til dem for en oppklaring. Det hadde jeg søren meg gjort. Kjipt for kollegaen din å vise hvor koko kone han har, men det hadde jeg gitt beng i, mitt eget forhold er viktigst.

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...