AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Reise til "Syden". Tar dere ut Euro før dere reiser eller bruker dere kredittkort? Betaler dere med landets valuta eller norsk? Anonymkode: 20bf0...d84
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Betaler alltid med landets valuta. Betaler som oftest med kort, men tar ut litt euro på norsk flyplass før avreise for å ha til ‘småtteri’ Anonymkode: dfc4a...be4
Jdz Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 Alltid kredittkort, men mindre det er umulig. Betaler alltid i lokal valuta, selv om forskjellen ofte ikke er så stor som enkelte skal ha det til om man tar med banken valutapåslag. Har ikke tatt ut penger i forkant av utenlandsreise på over 10 år. Trenger jeg kontanter bruker jeg minibank.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 Jeg tar ut 100 euro for å ha i lommen, for er ikke alle plasser som tar kort som feks noen busser, men ellers bruker jeg kredittkort 🙂 Anonymkode: 2729e...994
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 Betaler bare med kort, debetkort eller kredittkort. Alltid i lokal valuta. Jeg har noen eurosedler jeg har hatt siden lenge før corona, aldri hatt behov for. Jeg reiser mye i EU, 25-30 reiser, fra tre dager til flere uker. Ikke til typiske turiststeder i Syden, men mye i Soania. Anonymkode: 66ae5...b63
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 Tusen takk for greie svar! Da satser jeg på kredittkort, har igjen noen euro fra tidligere, det holder nok for en uke.😃 TS. Anonymkode: 20bf0...d84
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå