Gå til innhold

Hvorfor hater alle DNB men elsker Vipps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en annen tråd.

DNB har jo vært og er fremdeles veldig involvert i vipps. Etter oppkjøpet av Sbanken er det mange som hater DNB og bytter bank.

Men hvorfor i all verden fortsetter folk med Vipps da?  Bør ikke også vipps slettes for å skade DNB?

Anonymkode: f34c2...254

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Give me convenience or give me death". Så lenge det er enkelt bruker folk det.

Anonymkode: c432a...4d8

• Liker 3
Skrevet

Poenget med å bytte bank er vel ikke først og fremst å skade DNB. Man vil bare ikke ha dem som bank, mange har vært der, hatt dårlige erfaringer med det og vil ikke tilbake. 

Men man kan jo bruke Vipps likevel. Det er også et frittstående selskap. 

Anonymkode: c404d...854

• Liker 6
Skrevet

Siden februar i 2017 har Vipps vært et frittstående selskap, eid av 96 norske banker.

Anonymkode: 38c0f...c23

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

image.png.d5123a9cb02e029f562a2d2e53130b7e.png

Anonymkode: 30985...81c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg liker ikke vipps, men stadig flere steder vil bare ta betaling med det, dessverre. Så jeg har appen, selv om jeg aldri bruker den "frivillig". 

Anonymkode: 4cf7d...797

Skrevet
On 2/3/2024 at 4:40 PM, AnonymBruker said:

Poenget med å bytte bank er vel ikke først og fremst å skade DNB. Man vil bare ikke ha dem som bank, mange har vært der, hatt dårlige erfaringer med det og vil ikke tilbake. 

Men man kan jo bruke Vipps likevel. Det er også et frittstående selskap. 

Anonymkode: c404d...854

Dette. 

Som ung kvinne som søkte boliglån og ønsket å diskutere mulighetene mine så opplevde at en DNB ansatt, dame, nærmest lo meg opp i trynet. Har flere som kan fortelle om lignende historier fra DNB og som har opplevd at de nærmest blir hånet for i det hele tatt spørre - vi har alle fått tilbud i andre banker som Nordea, Sparebank1 etc. For all del, så har de jo råd til å være kresne, men de etter hva jeg vil kalle en bedriftsbank og ikke en bank for vanlige folk i gata. Sbanken eller Skandiabanken hadde jeg i mange år. Enkelt, praktisk, lave renter. Hyggelige mennesker. Jeg ønsker ikke å gå tilbake til DNB, så når sammenslåingen var et faktum så takket jeg for meg. 

Anonymkode: eb044...ae3

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg liker ikke vipps, men stadig flere steder vil bare ta betaling med det, dessverre. Så jeg har appen, selv om jeg aldri bruker den "frivillig". 

Å hva er problemet? 

Anonymkode: 1dcfa...c9b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 16.13):

"Give me convenience or give me death". Så lenge det er enkelt bruker folk det.

Anonymkode: c432a...4d8

DK ❤️ 

Anonymkode: dde35...05c

Skrevet

Tja, vipps bruker jeg stort sett til venner eller betale vaffler med ellers går det mye mer i google pay.

Anonymkode: 210e9...0cc

Skrevet

Hater ikke DNB.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Å hva er problemet? 

Anonymkode: 1dcfa...c9b

Tungvint betalingsmåte, skaper køer.

Skrevet

Det handler ikke om å hate eller ville skade DNB. Det er ikke en god bank for meg, jeg liker ikke at de kjøpte opp en bank jeg var svært fornøyd med, dermed vil jeg ikke være kunde hos dem.

Jeg digger Vipps, og bruker det masse. For min del er det ingen kontrovers med det?

Gjest GP950mAh
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 16.11):

Inspirert av en annen tråd.

DNB har jo vært og er fremdeles veldig involvert i vipps. Etter oppkjøpet av Sbanken er det mange som hater DNB og bytter bank.

Men hvorfor i all verden fortsetter folk med Vipps da?  Bør ikke også vipps slettes for å skade DNB?Anonymkode: f34c2...254

Ser ikke på det som motsetninger. Vipps funker greit som et alternativ til kontanter når jeg skal betale kollekten i kirken og slikt, men til faste overføringer og annet man bruker banken til er mobilbank og apper for smått og kludrete synes jeg, og derfor har jeg byttet ut Sbanken ettersom de skal fjerne nettbank for pc snart.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.2.2024 den 1.35):

men stadig flere steder vil bare ta betaling med det, dessverre

Har ALDRI sett noe sted som bare tar vipps.

Anonymkode: 66f3b...2df

Skrevet

Jeg byttet fra DNB nylig fordi de har en ekstremt dårlig nettside og app. Jeg byttet for å ha det mer lettvint og oversiktlig, ikke fordi jeg har noe imot DNB. Hvorfor skulle man ha noe imot DNB?

Vipps er allerede lettvint, så det trenger jeg ikke finne alternativer til.

Anonymkode: a2055...54f

Skrevet
On 2/11/2024 at 10:11 AM, AnonymBruker said:

Dette. 

Som ung kvinne som søkte boliglån og ønsket å diskutere mulighetene mine så opplevde at en DNB ansatt, dame, nærmest lo meg opp i trynet. Har flere som kan fortelle om lignende historier fra DNB og som har opplevd at de nærmest blir hånet for i det hele tatt spørre - vi har alle fått tilbud i andre banker som Nordea, Sparebank1 etc. For all del, så har de jo råd til å være kresne, men de etter hva jeg vil kalle en bedriftsbank og ikke en bank for vanlige folk i gata. Sbanken eller Skandiabanken hadde jeg i mange år. Enkelt, praktisk, lave renter. Hyggelige mennesker. Jeg ønsker ikke å gå tilbake til DNB, så når sammenslåingen var et faktum så takket jeg for meg. 

Anonymkode: eb044...ae3

Rar opplevelse du hadde. Her var det motsatt, fikk lån med engang uten noe arbeid. Brukte kausjonist, og har alltid betalt regningene mine til tide. Ingen andre banker var villig til å gi meg huslån. DNB var dem som gav meg muligheten, og jeg er glad for det i dag.

Anonymkode: 2d7ad...ce6

Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Har ALDRI sett noe sted som bare tar vipps.

Anonymkode: 66f3b...2df

Opplever det stadig oftere, på markeder, utendørsteater og denslags. Men sparer jo forsåvidt en del penger på det da. Bare kjipt å finne ut når man har stått i lang kø at de verken har kortterminal eller tar kontanter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...