AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Del Skrevet 3. februar 2024 Hunden vår sliter med tørre øyne og har ofte størknet guffe i øyekroken. Vi har brukt sånne ferdige eye wipe pads, men det ser ut som hun har begynt å reagere på dem med litt tap av pels og rød hud. Veterinæren sa vi burde gå over til å bruke saltvann. Det har vi gjort og det ser mindre sårt ut, men det tar mye lengere tid å få løsnet klumpen og frøkna blir utålmodig, urolig og jeg er redd for at hun skal få en finger i øyet. Er det noen som har hatt lignende problem og funnet en god løsning? Noe man kan smøre på og bare tørke av etter en stund, som i tillegg er skånsomt mot huden? Vi trener på håndtering ofte, men nå har hun blitt så negativt til dette stellet at tolmodigheten hennes er mindre for hver gang. Det er nok også ubehagelig på grunn av den såre huden. Hun bare 9 mnd og i en litt utfordrende alder for øyeblikket. Anonymkode: a5bf4...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg skjønner ikke helt. Sitter det som er størknet i pelsen? Eller inni øyet? Må det fjernes? Anonymkode: 2cee1...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skjønner ikke helt. Sitter det som er størknet i pelsen? Eller inni øyet? Må det fjernes? Anonymkode: 2cee1...6e9 Det er i øyekroken og pelsen inntil, og ja, det må fjernes. Anonymkode: a5bf4...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Del Skrevet 3. februar 2024 Ville nok bare gjort det enkelt og pella det bort med fingrene, og ikke styrt så mye med wipes og vasking. Er det tørre øyne fins det spesialdråper mot det. Anonymkode: 2cee1...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ville nok bare gjort det enkelt og pella det bort med fingrene, og ikke styrt så mye med wipes og vasking. Er det tørre øyne fins det spesialdråper mot det. Anonymkode: 2cee1...6e9 Det var det vi gjorde og da dro vi også av pels og hun fikk sår. Vi har dråper mot tørre øyne, men det er allikevel størknet guffe om morgenen. Anonymkode: a5bf4...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Del Skrevet 3. februar 2024 Få sjekka tåreproduksjonen hos dyrlegen. Hvis den er lav eller sammensetninga litt feil kan dere få salve og øyedråper som hjelper. Sjekk også at det ikke er feilstilte øyehår som irriterer. Anonymkode: 7df3a...39e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Del Skrevet 3. februar 2024 Saltvann tørker ut øyne, er du sikker på at det skal dryppes i øynene når hun har tørre øyne? Jeg ville kommet meg til øyespesialist, ikke brukt vanlig dyrlege her. Anonymkode: 0eab1...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaja-81 Skrevet 3. februar 2024 #8 Del Skrevet 3. februar 2024 Min hund hadde MYE problemer med øynene i mange år, helt til hun startet med øyensalven Optimun👌Råder dere veldig til å prøve det😃👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Få sjekka tåreproduksjonen hos dyrlegen. Hvis den er lav eller sammensetninga litt feil kan dere få salve og øyedråper som hjelper. Sjekk også at det ikke er feilstilte øyehår som irriterer. Anonymkode: 7df3a...39e Det har vi gjort, som skrevet tidligere har vi øyedråper. Det samler seg alikevel tørr guffe i øyekroken om natta som må fjernes. Anonymkode: a5bf4...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Saltvann tørker ut øyne, er du sikker på at det skal dryppes i øynene når hun har tørre øyne? Jeg ville kommet meg til øyespesialist, ikke brukt vanlig dyrlege her. Anonymkode: 0eab1...661 Vi har egne øyedråper for tørre øyne. Saltvannet er i stedet for eye cleaning wipes og brukes ikke på øyet. Vi har vært hos øyespesialist, det var der vi ble rådet om å slutte med wipsen og gå over til saltvann siden hun reagerer på kjemikaliene i wipsen. Anonymkode: a5bf4...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #11 Del Skrevet 3. februar 2024 Kaja-81 skrev (1 time siden): Min hund hadde MYE problemer med øynene i mange år, helt til hun startet med øyensalven Optimun👌Råder dere veldig til å prøve det😃👍 Takk for tips. Det skal vi sjekke ut. Anonymkode: a5bf4...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Del Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har vi gjort, som skrevet tidligere har vi øyedråper. Det samler seg alikevel tørr guffe i øyekroken om natta som må fjernes. Anonymkode: a5bf4...002 Vår hund har også gørr/søvn i øyekroken som må fjernes hver dag. Vi fikk tips av veterinæren om å bruke Virbac eye clean Den er har samme pH-verdi som tårevæsken til hunder, er flytende og skal kunne dryppes rett i øyet om nødvendig. Jeg heller litt på en bomullspad og vasker rundt øyet. I tillegg klipper jeg han ofte rundt øynene for da er lettere å holde rent. Hvis man bare drar det vekk med fingrene kan det lett bli infeksjon og det lugger, så det er ikke behagelig for hunden heller. https://www.tinybuddy.no/hund/produkter/eye-cleanser-oyerens?p=215617001&gclid=EAIaIQobChMIuu3j_ZeQhAMVQ2FHAR2kOgFCEAQYASABEgJMifD_BwE Anonymkode: eb520...861 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå