Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #1 Skrevet 30. januar 2006 Dagens unger, eller jeg får vel si: dagens mødre tåler ikke noen ting! Er det virkelig nødvendig å gå til anmeldelse av denne lille filletingen??? www.ht.no Vedder for at denne ungen visste meget godt at han skulle holdt seg unna sin grettne gammle gubbe nabo...
Gjest Gjesta Skrevet 30. januar 2006 #2 Skrevet 30. januar 2006 Jeg hadde vel ikke tatt ungen i øret, men jeg hadde vel ikke vært så hypp på at folk var innepå min eiendom uten god grunn... Sliter med det hos mor og far, for de har sto eiendom og folk tar snarveien over den... Forbasket irriterende. Har trampoline også, den hopper alle nabobarna på i tide og utide, uten å spørre. Jeg har sterkt vurdert flere ganger å legge meg til i solsengen til noen av de en søndag, og ta en dag hos de. Deres barn gjør det jo hos oss, så da er vel jeg hjertlig velkommen over hos de og?
ellapille Skrevet 31. januar 2006 #3 Skrevet 31. januar 2006 Jeg hadde vel ikke tatt ungen i øret, men jeg hadde vel ikke vært så hypp på at folk var innepå min eiendom uten god grunn... Sliter med det hos mor og far, for de har sto eiendom og folk tar snarveien over den... Forbasket irriterende. Har trampoline også, den hopper alle nabobarna på i tide og utide, uten å spørre. Jeg har sterkt vurdert flere ganger å legge meg til i solsengen til noen av de en søndag, og ta en dag hos de. Deres barn gjør det jo hos oss, så da er vel jeg hjertlig velkommen over hos de og? ← Ja rett skal være rett,tenker slik noen ganger jeg også,men det blir jo aldri at man gjør det,men prinsipielt hadde det vært helt riktig og rett å gjøre det.
Gjest Bodillen Skrevet 31. januar 2006 #4 Skrevet 31. januar 2006 Dagens unger, eller jeg får vel si: dagens mødre tåler ikke noen ting! Er det virkelig nødvendig å gå til anmeldelse av denne lille filletingen??? www.ht.no Vedder for at denne ungen visste meget godt at han skulle holdt seg unna sin grettne gammle gubbe nabo... ← Jeg synes disse naboene burde sette seg ned og ta en prat... Men artkkelen sier lite, da - det har jo en betydning hvordan eiendommen ser ut - er det lang vei opp til huset, hvor langt unna huset befant gutten seg, er det snakk om en kort veistump helt inntil huset... Har gutten vært der før og gjort noen hyss, og går dit for å provosere en nabo han vet er sur og gretten, eller har han aldri vært på denne veien før og i tillegg er usikker på hvor tomtegrensene går og hvem veien egentlig tilhører...?? Sliter med en gretten nabo selv, og jeg husker jeg var ganske rasende da min datter var 5 år og hadde forvillet seg en meter over tomtegrensa og fikk en overhøvling av kjerringa med beskjed om å holde seg på egen eiendom... Herregud, jenta visste ikke hva ordet tomtegrense betydde engang, hun var helt skjelven etterpå og turte ikke gå ut alene på flere dager...
Gjest Gjest Skrevet 31. januar 2006 #5 Skrevet 31. januar 2006 Dagens unger, eller jeg får vel si: dagens mødre tåler ikke noen ting! Er det virkelig nødvendig å gå til anmeldelse av denne lille filletingen??? www.ht.no Vedder for at denne ungen visste meget godt at han skulle holdt seg unna sin grettne gammle gubbe nabo... ← KAN VI TRO AT GUTTEN HAR VERT DER FØR? KANSJE IKKE UTEN PROBLEMER FOR EIEREN. VI ET HVORDAN UNGER KAN VÆRE. LA MORA ANMELDE, SÅ KANSJE SAKEN BLIR BELYST FRA FLERE SIDER. EN SAK HAR TRE SIDER,MIN,DIN OG SANNHETEN
Shea Skrevet 31. januar 2006 #6 Skrevet 31. januar 2006 Ganske så sikker på at det ikke var første gang denne 12 åringen var inne på naboens tomt. Og dessuten, hva skulle han der å gjøre????? Gratangen er en lite plass og er ganske sikker på at om dette er en av de "gretne gamle gubbene" som ikke tåle noe så har ikke gutten vært der i utgangspungtet. Artikkelen sier heller ingen ting om hva som har skjedd i forkant av denne episoden. Grunnen til at gutten ble tatt i øret kan være mange og gode. Mora burde ikke annmelde men heller prate med mannen og bli enige som voksne individer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå