Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står opp, han lager te til meg. Jeg spiser frokost alene for han er ikke sulten. Jeg vasker badet, han sitter på PCen eller mobilen, han støvsuger. Jeg tar et bad og han fikser noe utstyr til jakt. Vi drar til et senter og handler for helgen. Jeg sitter og ser en serie og han spiller på PCen sin. Jeg har vært vekke en uke og da jeg kom tilbake har vi bare hatt sex en gang, jeg kunne gjerne tenkt meg mer men tør aldri ta initiativ. Vi er 39 og 40 år og uten barn. Føler det er litt kjedelig, men kanskje livet bare er slik etter 9 år? 

Anonymkode: c1ef7...270

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde blitt kjedelig for meg. Litt for mye pc og for lite kommunikasjon. 

Anonymkode: e0561...bf2

• Liker 1
Skrevet

Har dere satt dere ned og pratet om hvordan forholdet deres er? Har du spurt han om det er noe han savner i forholdet?

Hvorfor tør du ikke ta initiativ? Tenk, du kunne blitt positivt overrasket 🙂

• Nyttig 1
Skrevet

Det som er kjedelig for noen, er helt ok for andre. Ikke mål forholdet deres etter hva andre synes. Synes du dette er kjedelig, må du gjøre noe med det. Er det ok for dere, blås i hva andre mener. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Drømmescenarioet mitt. Nå er det slik at du/dere kan gjøre hva dere vil, når dere vil. 

Scenarioet med barn: de første par årene er man zombie pga mangel på søvn. Legger på seg enormt. Krangler mye om hvem som skal gjøre hva i huset,hvem som skal opp med barnet midt på natten..om du har et problembarn kan du tenke deg er mye større problem. Når barnet iler i bjd er det mye tilpassning me dhenting og levering og middag, som alt skal tilpasses barnet. Det er møter og masse i fo og oppdateringer på bhg. Om barnet trives-bra. Trives barnet ikke- så må masse tiltak settes inn og du må på deøssevis av møter. Så er det playdates. Så må barnet læres, taes ut og lære sosialisering,fritidsaktiviteter.  Du må bli kjent med drøssevis av foreldre. På skolen må lekse følges opp hver bidige ettermiddag. Og møter. Trives ikke barnet, må masse møter til. Og du konstant går med en klump i magen om barnet har det bra. Pluss masse masse jeg ikke har tenkt på. 

Så, dere lever i luksus. Noe jeg ikke kan unne meg før om ca 10-15 år. Da igjen, har jeg et ansvar som bestemor.

Skrevet
10 minutter siden, BareMegAlene said:

Drømmescenarioet mitt. Nå er det slik at du/dere kan gjøre hva dere vil, når dere vil. 

Scenarioet med barn: de første par årene er man zombie pga mangel på søvn. Legger på seg enormt. Krangler mye om hvem som skal gjøre hva i huset,hvem som skal opp med barnet midt på natten..om du har et problembarn kan du tenke deg er mye større problem. Når barnet iler i bjd er det mye tilpassning me dhenting og levering og middag, som alt skal tilpasses barnet. Det er møter og masse i fo og oppdateringer på bhg. Om barnet trives-bra. Trives barnet ikke- så må masse tiltak settes inn og du må på deøssevis av møter. Så er det playdates. Så må barnet læres, taes ut og lære sosialisering,fritidsaktiviteter.  Du må bli kjent med drøssevis av foreldre. På skolen må lekse følges opp hver bidige ettermiddag. Og møter. Trives ikke barnet, må masse møter til. Og du konstant går med en klump i magen om barnet har det bra. Pluss masse masse jeg ikke har tenkt på. 

Så, dere lever i luksus. Noe jeg ikke kan unne meg før om ca 10-15 år. Da igjen, har jeg et ansvar som bestemor.

Men jeg regner med du fikk barn frivillig? 

Skrevet

Høres ut som et flott utgangspunkt for et herlig liv! Her er det jo også rom for forskjellige interesser også 😊

Anonymkode: e63bc...25d

Skrevet
15 minutter siden, imagineme said:

Har dere satt dere ned og pratet om hvordan forholdet deres er? Har du spurt han om det er noe han savner i forholdet?

Hvorfor tør du ikke ta initiativ? Tenk, du kunne blitt positivt overrasket 🙂

Hat prøvd å prate men han synes dette er helt greit og normalt og han trives. Vi er veldig forskjellig,  jeg er ekstrovert og han introvert. Var flinkere før til å finne på ting og dra ut eller gå på kino, men de siste to mnd har det blitt lite. Jeg reiser ganske mye med jobb til utlandet også nå så det hjelper kanskje ikke på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men jeg regner med du fikk barn frivillig? 

Ja..men som alle andre så VET man ikke ALT det innebærer. 

Skrevet

Hva andre syns er helt uinteressant vel? Det er dere som skal være i forholdet og finne ut hvordan dere vil ha det. Og hvis dere ikke er tilfreds så snakker dere om det og gjør noe med det, enkelt og greit. Men det trenger ikke være spennende bare man har det godt og ikke hater livet sitt. Vaner og rutiner er tingen for mange, det gjør oss lykkelige. 

Anonymkode: 16abc...826

Skrevet

Du har rett at slik er det etter 9år. Og er det kjedelig? Ja. Forhold er kjedelig. 

Anonymkode: a50ae...ed2

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hat prøvd å prate men han synes dette er helt greit og normalt og han trives. Vi er veldig forskjellig,  jeg er ekstrovert og han introvert. Var flinkere før til å finne på ting og dra ut eller gå på kino, men de siste to mnd har det blitt lite. Jeg reiser ganske mye med jobb til utlandet også nå så det hjelper kanskje ikke på. 

Hva med å foreslå kinodate da? Eventuelt noe annet du vet han liker (som du også liker)?

Det er gjerne sånn etterhvert i et forhold at det blir litt "satt" og man finner egentlig sin plass i tilværelsen. Dersom dere har det fint generelt, kommuniserer bra og det ikke er mye å sette fingeren på ellers i forholdet kan du jo forklare han at du trenger litt "påfyll" i forholdet i form av kino eller aktiviteter og da gjerne sammen med han 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...