AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 På en hjemme-eksamen på 15 studiepoeng, omfang 3000 ord +/- 10% Som går fra tirsdag kl 09 til torsdag kl 13… Hvor lang tid er det ment man skal sitte å jobbe med oppgaven? Til sammen er det 52 timer. Er det ment man skal sitte fra 9-15 tirsdag og onsdag og fra 9-13 torsdag? Eller er det meningen man skal sitte fra start tirsdag til sen kveld, for deretter å starte grytidlig onsdag og jobbe til sene kvelden, og sitte fra grytidlig morgen på innleveringsdagen fram til kl 13? Anonymkode: 7fac8...f48
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Jeg hadde hjemmeeksamen over 5 dager, satt store deler av alle dagene. En gjør det en må for å bli ferdig, og hvor mye innsats du legger ned avgjør jo resultatet. Anonymkode: 182ec...06d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 Jeg leste en eller annen plass at man regner en vanlig arbeidsdag som tid når det er hjemmeeksamen. Dvs 7.5t. Anonymkode: 210fe...7d2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På en hjemme-eksamen på 15 studiepoeng, omfang 3000 ord +/- 10% Som går fra tirsdag kl 09 til torsdag kl 13… Hvor lang tid er det ment man skal sitte å jobbe med oppgaven? Til sammen er det 52 timer. Er det ment man skal sitte fra 9-15 tirsdag og onsdag og fra 9-13 torsdag? Eller er det meningen man skal sitte fra start tirsdag til sen kveld, for deretter å starte grytidlig onsdag og jobbe til sene kvelden, og sitte fra grytidlig morgen på innleveringsdagen fram til kl 13? Anonymkode: 7fac8...f48 Det avhenger helt av hva du selv mener er ok. Jeg har forøvrig tatt samme type eksamen og da var grensen på 4000 ord. At de kaller det 3 dagers eksamen er ganske misvisende, den er på 2 dager og noen timer, en vesentlig forskjell fra 3 dager mao. Anonymkode: 0052b...230 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 Det kommer jo helt an på hvor omfattende pensumet er, og hvor sterk du er i det. Sist jeg hadde hjemmeeksamen satt jeg en hel arbeidsdag første dagen, dag nr 2 finpusset jeg teksten, skrev om enkelte deler jeg ikke var helt fornøyd med, sjekket over referansene osv, og dag nr 3 leverte jeg. Men personlig syns jeg pensumet var relativt overkommelig, og hadde på forhånd markert sidene jeg antok jeg fikk bruk for. Hadde i tillegg skrevet referansene på forhånd, så alt jeg trengte å gjøre, var å sjekke over de en gang til. Og da går det ganske fort. Men det er lurt å sette av begge skrivedagene, spesielt dersom du sliter litt med å komme i gang. Beregn god tid, ingenting er verre enn å stresse i innspurten av en oppgave. Anonymkode: c68d4...79a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå