AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Del Skrevet 3. februar 2024 Hei! Kunne tenkt meg en tur til Karibien i mars/april, men sliter litt med å finne flyturer uten for kort/lang mellomlanding og som ikke koster en formue. Har sett på Barbados, men ser det kan bli styr med flybytte og ikke gjennomgående billett. Har også sett på Saint Martin, men ser det er lite ledige hoteller så er nok litt sent ute 🤷♀️ Prøver å finne en ukes tur til under 20.000,-, men det er visst ikke så enkelt lenger. Har vært på Dominikanske republ (vil ikke tilbake) og Aruba to ganger (har lyst til å prøve noe nytt). Noen som har noen gode reisetips når det gjelder å reise til Karibien uten å ruinere seg og steder somer enkelt å komme seg til? Ser American Airlines har neon alternativer, men da bør jeg kanskje legge inn en overnatting i USA og da går det mye ekstra tid. Flyplassbytte mellom Heathrow og Gatwick er heller ikke fristende. Anonymkode: cab66...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Del Skrevet 3. februar 2024 Flybilletter er dyrt om dagen, uansett hvor du skal reise, og det er Peak season for de karibiske øyene nå. Kom akkurat tilbake fra dominikanske selv og det var smekkfulle fly begge veier. I tillegg er jo prisnivået tilpasset amerikansk betalingsvilje, så du får ikke akkurat mye for pengene. Vi betalte rundt 20k for en knapp uke bare i hotell, og det var greit men på ingen måte top notch. Hva med Cuba? Har ikke vært der selv, men har inntrykk av at det pleier å være litt billigere siden det først og fremst er Canadierne som reiser dit. Anonymkode: dcf08...748 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Del Skrevet 3. februar 2024 Jeg har pleid å fly til Gatwick med Norwegian, lander på kvelden, sover over på Gatwick hotel og fly videre til Barbados ca kl 10 neste dag, Virgin Atlantic. På returen reiser jeg fra Barbados ca 17 ettermiddag og lander lokal tid om morgenen på Gatwick. Bytter fly og flyr videre med Norwegian innen et par timer. En må da selvfølgelig kjøpe separate billetter. Har bodd på gjestehus, vet ikke siste åra, men kosta 58 us per natt, dobbeltrom. Barbados er fint Anonymkode: 555ea...6d0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Del Skrevet 3. februar 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har pleid å fly til Gatwick med Norwegian, lander på kvelden, sover over på Gatwick hotel og fly videre til Barbados ca kl 10 neste dag, Virgin Atlantic. På returen reiser jeg fra Barbados ca 17 ettermiddag og lander lokal tid om morgenen på Gatwick. Bytter fly og flyr videre med Norwegian innen et par timer. En må da selvfølgelig kjøpe separate billetter. Har bodd på gjestehus, vet ikke siste åra, men kosta 58 us per natt, dobbeltrom. Barbados er fint Anonymkode: 555ea...6d0 Takk! Sjekket det ut, men det ser ut til at Virgin flyr fra Heathrow nå og det blir jo litt ekstra med hotell + fly til og fra London så kom ikke så billig ut av det heller. Og så er det jo litt risky å ikke ha gjennomgående billett 😏 Men skulle gjerne vært en tur på Barbados 🤩 Anonymkode: cab66...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Del Skrevet 3. februar 2024 6 hours ago, AnonymBruker said: Flybilletter er dyrt om dagen, uansett hvor du skal reise, og det er Peak season for de karibiske øyene nå. Kom akkurat tilbake fra dominikanske selv og det var smekkfulle fly begge veier. I tillegg er jo prisnivået tilpasset amerikansk betalingsvilje, så du får ikke akkurat mye for pengene. Vi betalte rundt 20k for en knapp uke bare i hotell, og det var greit men på ingen måte top notch. Hva med Cuba? Har ikke vært der selv, men har inntrykk av at det pleier å være litt billigere siden det først og fremst er Canadierne som reiser dit. Anonymkode: dcf08...748 Nei, norske krona er ikke i vår favør om dagen 😅 Nei, har ikke vurdert Cuba, men kan jo sjekke det ut. Dominikanske rep. var rimeligere når jeg var der men da leide jeg leilighet av en Canadier så det var litt rimeligere enn å leie. Kanskje like greit å utsette og være tidligere ute med å booke noen hoteller i tilfelle. Anonymkode: cab66...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Del Skrevet 3. februar 2024 Sjekket Ving og fant ut at de bruker Condor. De flyr jo til Barbados via Frankfurt, så det ser jo ut som et greit alternativ 😊 Booket meg en leilighet i tilfelle det blir tur. Den er i nærheten av fin strand, men lurer litt på om det er litt for lite spisesteder og shopping om kvelden. Liker strender som ikke er fullpakket så valgets kval. Anonymkode: cab66...724 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkMusafir Skrevet 4. februar 2024 #7 Del Skrevet 4. februar 2024 Anbefaler deg å sjekke ut charter selskap fra andre land. Har feks kommet meg t/r Stockholm-Aruba for 3000 kr med Ving i Sverige. Uten mellomlanding. Ordnet da bosted på egen hånd. Lite Karibia både fra København og Stockholm denne sesongen. Fant flere reiser hos Tui i Nederland som frister. Sjekk ut restplassene. https://www.tui.nl/reizen/ 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Takk! Sjekket det ut, men det ser ut til at Virgin flyr fra Heathrow nå og det blir jo litt ekstra med hotell + fly til og fra London så kom ikke så billig ut av det heller. Og så er det jo litt risky å ikke ha gjennomgående billett 😏 Men skulle gjerne vært en tur på Barbados 🤩 Anonymkode: cab66...724 Flyr British Airways fra Gatwick da? Har reist slik maaange ganger og aldri hatt problemer med at billett ikke var gjennomgående (selv om det jo er en liten risiko). Bodd i Christ church område, det er fiskemarked i oistins hver fredag, lange hvite strender som ikke er overbefolket, nydelig mat, fisk, billig lokalt øl, rom, konserter, herlige mennesker Anonymkode: 555ea...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Del Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Flyr British Airways fra Gatwick da? Har reist slik maaange ganger og aldri hatt problemer med at billett ikke var gjennomgående (selv om det jo er en liten risiko). Bodd i Christ church område, det er fiskemarked i oistins hver fredag, lange hvite strender som ikke er overbefolket, nydelig mat, fisk, billig lokalt øl, rom, konserter, herlige mennesker Anonymkode: 555ea...6d0 Denne... Men du må kjøpe enveis billett til avreiseflyplass og samme fra retur flyplass Anonymkode: 555ea...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. februar 2024 #10 Del Skrevet 18. februar 2024 Sorry off topic, men hvorfor vil du ikke tilbake til dom. republikk? Anonymkode: bc2da...2af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2024 #11 Del Skrevet 21. februar 2024 Synes ikke strendene var så fine der som andre steder jeg har vært. Jeg leide en leilighet ikke så langt fra Bavaro som var superfin leilighet, men det var litt lite butikker i nærheten og jeg hadde ikke leiebil. Noen restauranter var det så ikke helt krise. Mulig det er bedre om man bor på et hotell med all inclusive. Anonymkode: cab66...724 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #12 Del Skrevet 22. februar 2024 Har en venninne som pleier å fly til US Virgin Islands, tror hun flyr KLM. Men er usikker på om det er direkte fra AMS eller om hun er via USA. Anonymkode: bb1d8...b6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2024 #13 Del Skrevet 22. februar 2024 Cayman Islands! Det er et skatteparadis for store og små. Kan booke gjennomgående billett via London, eller så er det ofte billigere å ta f.eks Norse til Miami og Cayman Air derfra. Er svindyrt med hotell der da, men verdt det! Jeg elsker Karibien, er det fineste stedet jeg har vært i hele verden. Anbefaler også Panama (Bocas del Toro), Costa Rica, Mexico, Puerto Rico, Dominikanske republikk. Dyrt er det uansett men jeg syns det er verdt hver krone. Det går masse fly fra Miami til Karibien så det kan lønne seg å sjekke priser der. Cuba likte jeg ikke, masete og slitsomme folk. Og ikke den standarden jeg er vant til. Skjønner ikke hva de sier heller, de har en rar spansk dialekt. Anonymkode: c41f7...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 22. februar 2024 #14 Del Skrevet 22. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 3.2.2024 den 13.17): Hei! Kunne tenkt meg en tur til Karibien i mars/april, men sliter litt med å finne flyturer uten for kort/lang mellomlanding og som ikke koster en formue. Har sett på Barbados, men ser det kan bli styr med flybytte og ikke gjennomgående billett. Har også sett på Saint Martin, men ser det er lite ledige hoteller så er nok litt sent ute 🤷♀️ Prøver å finne en ukes tur til under 20.000,-, men det er visst ikke så enkelt lenger. Har vært på Dominikanske republ (vil ikke tilbake) og Aruba to ganger (har lyst til å prøve noe nytt). Noen som har noen gode reisetips når det gjelder å reise til Karibien uten å ruinere seg og steder somer enkelt å komme seg til? Ser American Airlines har neon alternativer, men da bør jeg kanskje legge inn en overnatting i USA og da går det mye ekstra tid. Flyplassbytte mellom Heathrow og Gatwick er heller ikke fristende. Anonymkode: cab66...724 Hva med KLM til Saint Marteen, øya er jo delt mellom Nederland og Frankrike. Og flygningen er vel for domestic flight og regne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå