Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så lei av at så mange glorifiserer det å få barn på sosiale medier. Får lyst til å spy. Ja det ser veldig søtt ut på Instagram, men virkeligheten er helt annerledes..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Lucy283 said:

Jeg er så lei av at så mange glorifiserer det å få barn på sosiale medier. Får lyst til å spy. Ja det ser veldig søtt ut på Instagram, men virkeligheten er helt annerledes..

Jeg synes ikke det ser søtt ut selv om foreldrene synes det 😅  men vi glorifiserer vel alle våre liv til en viss grad. Noen legger ut bilder av et pent dekket bord, men ikke av at de svidde maten. Noen legger ut fine bilder fra ferien, men ikke av det kansellerte flyet eller veggdyrene på hotellet. Noen legger bilder av en smilende kjæreste, men ikke av at han slår dem noen minutter senere. Osv. 

Anonymkode: d9425...ea3

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg stortrives med å ha barn i hvert fall. Jeg følger ikke med på folk på sosiale medier da, så aner ikke hvordan det å ha barn fremstilles der.

Anonymkode: 34838...b89

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet

Alle med evne til å tenke selv forstår vel at et bilde eller en videosnutt er et lite øyeblikk fra en hverdag. Livet går opp og ned for alle, og livet med barn er en berg og dalbane :) 

Jeg elsker å være mor, men det betyr ikke at jeg ikke kan hate i øyeblikk eller fantasere tilbake til mitt barnløse liv osv. Ingen mennesker går med kun én konstant følelse, det svinger jo.

Anonymkode: 74a16...7a0

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Lucy283 skrev (12 minutter siden):

Uff da. Hvordan kan det bli bedre for deg?

Det vil vel alltid være sånn at noen føler seg stolt over noe og vil dele denne opplevelsen med noen. Det er fint for dem. Synd at du skal reagere så negativt på det.

• Liker 2
Skrevet

Nja, mange lever og ånder for barna sine. De glorifiserer ikke, de mener oppriktig at det er så fint å være foreldre. 

Dessuten blir det meste vist frem fra sin bedre siste på sosiale medier. Om man lar seg provosere av det, bør man kanskje legge bort sosiale medier for en stund. Man får jo feks sjeldent et bilde av et rotete og kaotisk hjem, det er jo gjerne når hjemmet er ekstra vasket, ryddet og pyntet folk legger ut bilder av hjemmet sitt. 

Anonymkode: 6c5b6...13d

• Liker 1
Skrevet

Nå viser jo de fleste fram bare det beste på sosiale medier.

Og noen har en fantastisk baby tid, jeg var heldig, var full av energi, og hadde en baby som sov godt fra dag en, så jeg storkoste meg, og var ikke sliten. Men jeg er og klar over at jeg var heldig.

Anonymkode: b580e...ad8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er veldig delt. Hadde mest sannsynlig en fødselsdeperasjon med førstemann. Da måtte jeg holde meg unna bloggere som la ut glansbilder fra småbarnstiden, og jeg var skråsikker på at det bare var en fake fasade. Med nummer to nøt jeg tiden mye mer, og synes bare det er koselig å følge influensere, men jeg passer på å følge dem jeg føler er ærlige om både opp- og nedturer og ikke baaare skryter😅

Anonymkode: 37dff...3f0

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er veldig delt. Hadde mest sannsynlig en fødselsdeperasjon med førstemann. Da måtte jeg holde meg unna bloggere som la ut glansbilder fra småbarnstiden, og jeg var skråsikker på at det bare var en fake fasade. Med nummer to nøt jeg tiden mye mer, og synes bare det er koselig å følge influensere, men jeg passer på å følge dem jeg føler er ærlige om både opp- og nedturer og ikke baaare skryter😅

Depresjon mener jeg*😅

Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er bare glorifisering av det å ha barn på SoMe. Tvert i mot ser det ut til å være i vinden å legge ut bilder som skal framstille "sannheten". Ustelte mødre med håret alle veier som sitter med kaffekoppen i et rotete rom og sier de har vært våkne siden kl 5 osv.  Og så er det jo heller ikke sånn at bare foreldre glorifiserer livet sitt på SoMe, det gjør både du og alle andre også. Alle legger ut de koselige tingene, når det er solskinn, man nettopp har bakt boller, har nylakkerte negler, er på sommerferie, har strikket en genser eller har sprunget 10 km, mens man ikke legger ut bilde av oppvasken som tårner seg på kjøkkenbenken, mensen, når mannen har slengt skitne sokker i stua for ørtende gang eller kaffekoppen som veltet utover gulvet. Det naturlige for de fleste er jo å legge ut det som er positivt. Hvorfor tenker du at akkurat foreldre skal framstille livet sitt annerledes enn det du selv gjør?

Endret av Arkana
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Depresjon mener jeg*😅

Nja, synes desperasjon passer ganske godt det også 😅 Da jeg hadde fødselsdepresjon var jeg desperat etter å få være i fred.

Anonymkode: a3d9c...920

Skrevet

Jeg legger bare ut koselige bilder av barna / mannen / venner osv i sosiale medier. De som omgås oss vet veldig godt at barna våre får sammenbrudd, at vi krangler om ting osv osv men jeg kommer ikke til å legge ut noe som ser dårlig ut for dem for det vel. 
ser noen som legger ut både bilder av barna på potte (stolte) og barn som gråter og skriker osv. synes det er uverdig.

de fleste vet at livet ikke er en dans på roser uansett. 

Anonymkode: b8bad...967

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg bryr meg ikke ett dugg om andres barn så å se bilder etc på sosiale medier kan jeg godt være foruten. For meg er det bare mitt barn som gjelder, og de bildene deler jeg var med venner og familie. 

Anonymkode: a3866...e9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...