AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 Hei! Jeg har en samboer som snorker, i den grad så alvorlig at han har fått forskrevet maske og pustemaskin og diagnosen alvorlig søvnapné. Situasjonen er at han sliter med å få masken til å fungere slik at han klarer å sove og samtidig bruke den! Da han bruker den er han lydløs, så isolert sett er maskinen en redning da den får bukt med selve snorkingen! Men ettersom han ikke klarer å sove med den så blir den ikke brukt. Resultatet er at han ikke bruker den, og snorker slik at jeg ikke får sove. Jeg ligger timesvis i tålmodighet og jeg dulter bort i han slik at han slutter å snorke når han snorker på det verste. Han blir regelrett forbanna av det at jeg vekker han! Og holder han våken med dultinga og at jeg er lei med han (?)… På sikt må han få hjelp med pustemaskina av sykehuset da dette mest sannsynlig er en livslang behandling som han må ha. Men det gjør samlivet vanvittig ukoselig da han får sinneutbrudd og sier jeg er lei? Sist lå jeg på gjesterommet i månedsvis. Han la seg der i går, men det gikk ikke stille for seg for å si det slik. Ting ble kastet ut av gjesterommet, og ting ble hevet rundt midt på natten… Hva tenker folk her inne? Slå dere løs. Anonymkode: a80e6...a93
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Hvorfor blir han så sint? Har dere snakket om det? Sinne er en sekundær følelse. Primært kjenner han på noe annet. I vårt forhold er det lille søte meg, kvinne i 30-årene, som snorker noe voldsomt. Det har med kjevestillingen å gjøre. Jeg har ikke søvnapne. Dette fører til at jeg og kjæresten ikke kan sove sammen så ofte som vi vil fordi han er regelrett trøtt og uopplagt etterpå. Jeg blir ikke sint, men fryktelig lei meg og redd for at han ikke vil flytte sammen eller være med meg på sikt. Anonymkode: 5a0b1...400 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 Kjenner til problemet… våre verste netter er på hotell hvor det er dobbeltseng isteden for to enkelt senger.. han snorker og holder meg våken halve natten og i tillegg ligger han urolig og «rister» meg våken med det om sengene er inntil hverandre.. det er grusomt.. Anonymkode: 0671f...c57
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 Det blir ikke bedre om han ikke vil bruke maska. Eneste forslaget jeg har er å finne en som ikke snorker. SÅ BEFRIENDE! Anonymkode: d8b05...187 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 Du har i grunn bare to alternativer: 1) separate soverom, og GOD kommunikasjon rundt dette 2) separasjon Anonymkode: b7fc2...ca0 3
Eva-Lena Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 (endret) Jeg er var for lyder generelt når jeg skal sove. Jeg gikk til anskaffelse av ørepropper og kå sover jeg godt. Er vel snart 20 år siden jeg begynte med ørepropper og de jeg sykes er best kjøper jeg på Biltema. Jeg hører vekkeklokka, så ingen fare for å forsove meg til jobb. Snorking fra eks var en av årsakene til at jeg måtte begynne med ørepropper, så prøv du også 😊 Endret 3. februar 2024 av Eva-Lena
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har kjøpt to sove i to øreproppersom er tilpasset mine øreganger. Veldig befriende. Anonymkode: 8d15f...daf
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #8 Skrevet 3. februar 2024 separate soverom. Ikke noe galt i det Anonymkode: ad629...bc5 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 Hvorfor blir han sint? Hvor gamle er dere? AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du har i grunn bare to alternativer: 1) separate soverom, og GOD kommunikasjon rundt dette 2) separasjon Anonymkode: b7fc2...ca0 Dette. Holder en knapp på nr. 2 fordi han blir sint. Det er umodent og turn off. Har dere flere problemer i forholdet? Anonymkode: e26b6...381 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 Eva-Lena skrev (1 minutt siden): Jeg er var for lyder generelt når jeg skal sove. Jeg gikk til anskaffelse av ørepropper og kå sover jeg godt. Er vel snart 20 år siden jeg begynte med ørepropper og de jeg sykes er best kjøper jeg på Biltema. Jeg hører vekkeklokka, så ingen fare for å forsove meg til jobb. Snorking fra eks var en av årsakene til at jeg måtte begynne med ørepropper, så prøv du også 😊 Han kan ikke snorke så ille, om du ikke hører han, men hører vekkerklokka? Anonymkode: d8b05...187 1 1
Fru Hansen Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 Jeg slår et slag for separate soverom. Det beste for begge parter ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 Snorking, søvnapné og overvekt er jo som regel tett forbundet. Kan det være noe der? Kompleksere, skjult irritasjon, han føler seg angrepet osv.? En annen ting, er det ikke mulig at han kan få hjelp til å bruke pustemaskinen på en slik måte at han får sove? Anonymkode: c549f...760 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 Sykehuset hjelper han med bruken. Jeg har c-pap selv som ikke virker ordentlig. Så jeg bruker den ikke. Jeg har ca 70 pustestopp i timen og iflg dommedagsprofetier kan jeg dø når son helst. Men når han får sving på bruken, kommer han til å merke at alt er bedre. Tenker å få hjelp med maskinen er langt mer fruktbart enn å separeres. Anonymkode: 3dd92...cdb 2
Eva-Lena Skrevet 3. februar 2024 #14 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Han kan ikke snorke så ille, om du ikke hører han, men hører vekkerklokka? Anonymkode: d8b05...187 Snorkingen plaget ikke meg mer iallefall. Den duren hadde jo vært der i flere år allerede, så jeg vat vant med det spetakkelet på en måte. Vekkerklokka har en mye lysere og skingrende lyd som skjærer igjennom øreproppene. Klarer ikke forklare det, men forsøk med ørepropper. Fungerer det så er det jo helt supert, hvis ikke så får dere prøve finne ut noe annet. Eksen min fikk også noen dytt av meg ofte, men ble heldigvis aldri sint. Når han var forkjøla lå han ofte på gjesterommet frivillig for da kunne han vel vekke folk på kirkegården til tider.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #15 Skrevet 3. februar 2024 Tenker han må få hjelp av sykehuset til å løse dette. Inntil det er gjort så bør dere ha hvert deres soverom. Skjønner ikke at dere ikke har gjort det for lenge siden. Anonymkode: d8e0c...06d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #16 Skrevet 3. februar 2024 Hvorfor sover dere på samme rom? Meningsløst.. Anonymkode: 9a28b...4e0 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå