Gå til innhold

Hvor mye er det rimelig at jeg bidrar i husleie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Lurer litt på hva dere tenker angående hva som er rimelig for meg å bidra i husleie. Jeg har flyttet inn til samboer som har en liten baby på 1 år fra før. Hun eier leiligheten. Jeg hjelper til med babyen med trygghet, kjærlighet og mat - så er altså stefar. Ellers har jeg jo så klart tilgang til hele leiligheten, med alt av møbler osv. som følger med.

Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halvparten av markedsleie, om tilsvarende leilighet i deres område koster 15.000 kr/ mnd i leie bør du betale 7.500 + halvparten av strømmen.

Hun som eier betaler sitt lån/felleskostnader/kommu ale utgifter. Om dette er mer eller mindre enn det du skal betale er uvesentlig, din del må beregnes utfra hva leieprisene for tilsvarende leilighet ligger på.

Anonymkode: accd7...f3b

• Liker 3
Skrevet

Jeg er enig med ab over. Hadde du spurt for to år siden ville jeg sagt halvparten av markedsleie med rabatt. Men nå er eieprisene høyere enn leieprisene. 

Det endrer seg forhåpentligvis så jeg ville snakket med samboer å prøvd å finne en løsning hvor du også betaler mindre når renten går ned (at du får den rabatten da)

Anonymkode: a0be3...ac1

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...