AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #1 Skrevet 3. februar 2024 I barnehagen der mine to gutter går, forsvinner stadig klær. Alt fra mindre plagg som ulltrøyer og longswe til dyre produkter som vinter dresser, dyre vinterluer, Goretex sko etc. Utelukkende produkter av litt verdi. I går da jeg hentet barna var hele vinterdressen hans (ny), sporløst forsvunnet. Dyr dress. Jeg er i tillegg alenemor, ikke at det skal ha noe å si, men det gjør saken vondt verre for meg. De ansatte klør seg i hodet og «aner ikke». Man betaler en tjeneste for å ha et barn i barnehage, hvor barnet leveres med utstyr. Hva er egentlig reglene rundt ansvar her? Kan i prinsippet alt utstyr blir barna fra stjålet daglig, og så må bare foreldrene punge ut og kjøpe nytt? Hilsen frustrert mamma som skjønner at dette er en vanskelig problemstilling. Anonymkode: 6ae34...36d 5 27
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Det er vel egentlig slik at noe slags «svinn» må alle regne med. Men dette her er ikke normalt! En vinterdress kan ikke bare forsvinne. Merker du alt godt? Her hadde jeg bedt om et møte med styret tror jeg. Anonymkode: 68138...be9 35 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 Populært innlegg #3 Skrevet 3. februar 2024 Ville satt airtags eller noe på de dyreste tingene, og screenshottet hvor de endte opp. Og merket de godt på utsiden! Anonymkode: 4898c...4f5 56 10
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 Skriv navnet med tusj på plaggene, gjerne utenpå så vil det nok stoppe opp. Er nok noen frekke foreldre eller ansatte sol selger de videre på Finn eller andre steder. Anonymkode: 1501f...94d 27 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 Har aldri opplevd det i vår barnehage. Har dere noen uærlige foreldre som driver og stjeler? Søk opp vinterdressen på finn.no. Se om noen prøver å selge den i ditt nærområdet. Anonymkode: 484dc...2c7 24 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I barnehagen der mine to gutter går, forsvinner stadig klær. Alt fra mindre plagg som ulltrøyer og longswe til dyre produkter som vinter dresser, dyre vinterluer, Goretex sko etc. Utelukkende produkter av litt verdi. I går da jeg hentet barna var hele vinterdressen hans (ny), sporløst forsvunnet. Dyr dress. Jeg er i tillegg alenemor, ikke at det skal ha noe å si, men det gjør saken vondt verre for meg. De ansatte klør seg i hodet og «aner ikke». Man betaler en tjeneste for å ha et barn i barnehage, hvor barnet leveres med utstyr. Hva er egentlig reglene rundt ansvar her? Kan i prinsippet alt utstyr blir barna fra stjålet daglig, og så må bare foreldrene punge ut og kjøpe nytt? Hilsen frustrert mamma som skjønner at dette er en vanskelig problemstilling. Anonymkode: 6ae34...36d Aldri opplevd. Eller, har jo en og annen gangen skjedd at jeg ikke har funnet et plagg og så har det hengt på feil plass. Er ofte ganske trangt og uoversiktlig i garderoben deres synes jeg. Sjekker at alt er på plass hver eneste dag og bretter klær og henger de fint slik at det blir mer oversiktlig. MEN jeg har selv opplevd å kommet hjem med feil par votter og til og med en (ja en ja) feil sko...Da har disse vært merket og jeg har gitt beskjed med en gang. Ser liksom ingen grunn til at noen skal stjele klær i bhg. Når skal de bruke det da uten at det er stor fare for at det blir oppdaget? Anonymkode: 7b3cf...53a 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #8 Skrevet 3. februar 2024 Ts her. Jeg merker alt meget godt. Både avtagbare deler, samt gjerne flere lapper på samme plagg. Airtag er selvsagt en mulighet, men skal man virkelig måtte gå til de lengdene? Jeg har god kontroll på lekene og jeg har faktisk merket ting med tusj også. Derimot var denne vinterdressen så mørk at det ikke var så enkelt. Bare erger meg veldig. Litt svinn er ok, men når det begynner å bli en klar trend på de dyre tingene merker man jo at man blir mistenksom. Anonymkode: 6ae34...36d 12 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 Hill83 skrev (Akkurat nå): Sy inn AirTags i dress. Problem løst. Hva koster en AirTag? Anonymkode: 6ae34...36d 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 Dette ville jeg tatt opp på et foreldremøte. Det er ikke normalt. Har hatt 2 barn i barnehage, og aldri mistet en sokk en gang. Eldste går nå på skolen og har aldri mistet noe der heller. Anonymkode: 7b958...dbf 15 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva koster en AirTag? Anonymkode: 6ae34...36d 380kr på Power. Anonymkode: 2d0d9...381
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 380kr på Power. Anonymkode: 2d0d9...381 Høres ut som lite penger for noen, for meg blir det veldig dyre merkelapper i det lange løp Anonymkode: 6ae34...36d 7 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 Her ville jeg bedt barnehagen ta opp problemet med alle foreldrene. Det er ikke vanlig at såpass mye og dyrt tøy bare "forsvinner". Anonymkode: be64f...7c9 22 4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #14 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har bare hatt barn i barnehage i to år, men det har aldri forsvunnet noen ting. Ved et tilfelle tok samboer feil sko hjem, helt like sko, men da sa vi ifra med en gang. Jeg hadde tatt det opp, det kan umulig være normalt. Anonymkode: 1f367...4fb 5
Miaiai Skrevet 3. februar 2024 #15 Skrevet 3. februar 2024 Høres mere ut som det er noen som stjeler om det er såpass stort problem. 13 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #16 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Høres ut som lite penger for noen, for meg blir det veldig dyre merkelapper i det lange løp Anonymkode: 6ae34...36d Men hvorfor ikke kjøpet et par airtags, merke de dyreste tingene med det for å se hvor de havner? Anonymkode: 5e7a6...c51 24
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #17 Skrevet 3. februar 2024 Har hatt barn i to ulike bhg og aldri opplevd såpass med svinn. Vi har mistet luer og hansker, men aldri større ting som vinterdress(!) og sko. Anonymkode: ee0f9...e67 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #18 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Ts her. Jeg merker alt meget godt. Både avtagbare deler, samt gjerne flere lapper på samme plagg. Airtag er selvsagt en mulighet, men skal man virkelig måtte gå til de lengdene? Jeg har god kontroll på lekene og jeg har faktisk merket ting med tusj også. Derimot var denne vinterdressen så mørk at det ikke var så enkelt. Bare erger meg veldig. Litt svinn er ok, men når det begynner å bli en klar trend på de dyre tingene merker man jo at man blir mistenksom. Anonymkode: 6ae34...36d Barna skal vel ikke ha med leker i barnehagen? Anonymkode: 6c4ba...fae 5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #19 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har har/hatt 2 barnehagebarn og ene året så mistet vi så mye på avdelingen til eldste. Hestravotter forsvant, mellomlag tøy, luer osv. Som du sier alltid det dyreste og fineste. En gang kom en mor og sa hun hadde fått med en kjole fra oss hjem, men hun leverte den aldri tilbake igjen. Men da vet jeg iallefall hvor den ble av. Jeg mistenker at her var det mye tyveri. Etter dette året har vi så og si aldri mistet noe i barnehagen. Ikke så mye som en sokk. Jeg har egentlig ikke noe annet råd enn å merke alt med tusj på utsiden av klærne slik det er mindre attraktivt å stjele. Anonymkode: 79073...979 3
Snuppiluppi84 Skrevet 3. februar 2024 #20 Skrevet 3. februar 2024 Hill83 skrev (21 minutter siden): Sy inn AirTags i dress. Problem løst. Må man ha iPhone da? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå