Gå til innhold

Hva skjedde etter at du gikk ut av et dårlig vennskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du ble ikke invitert på verken store eller små greier og holdt utenfor. Kanskje opplevde du kanskje også at din venn sirklet rundt deg, uten å ra då mye som kontakt?

Så kom endelig den dagen hvor du bestemte deg for å droppet ut av den dårlige relasjonen. 
 Hva skjedde i ettertid, og reagerte den tidligere vennen på noe vis?

ts

Anonymkode: 3f195...fb0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du ble ikke invitert på verken store eller små greier og holdt utenfor. Kanskje opplevde du kanskje også at din venn sirklet rundt deg, uten å ra då mye som kontakt?

Så kom endelig den dagen hvor du bestemte deg for å droppet ut av den dårlige relasjonen. 

ts

Kun brutt med en venn de siste 15årene. Gikk strålende. Jeg er konfliktsky så bare ble mer og mer at vi ikke pratet sammen,plutselig var det gått 1 år. Sletta henne da fra FB etc. 5år siden nå. Beste måten forlate en relasjon,rolig trekke seg unna😅 Slipper man konfrontasjoner,hater konflikter. Sikkert annen metode for de som ikke er unnvikende og må konfrontere. Hadde ikke behov.... Ingen dramatikk,vi ble bare mer og mer ulike.

Anonymkode: 18bc0...53e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kun brutt med en venn de siste 15årene. Gikk strålende. Jeg er konfliktsky så bare ble mer og mer at vi ikke pratet sammen,plutselig var det gått 1 år. Sletta henne da fra FB etc. 5år siden nå. Beste måten forlate en relasjon,rolig trekke seg unna😅 Slipper man konfrontasjoner,hater konflikter. Sikkert annen metode for de som ikke er unnvikende og må konfrontere. Hadde ikke behov.... Ingen dramatikk,vi ble bare mer og mer ulike.

PS: hadde ingen felles vennegjeng osv heldigvis.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

ts

Er du den samme som skal bli innlagt på psyk neste uke? 

Har vennen din egentlig gjort deg noe galt slik at de fortjener å bli kuttet ut på denne måten, eller er du bare totalt urimelig og forventer at vennen din skal ofte hele livet sitt for at DU skal ha det fint? Snakk om enveis-vennskap. Vennskapet deres har godt av litt mer stabilitet. Hva med å heller ta et hint og slutte å mase? Du trenger ikke være så dramatisk at du kutter ut folk bare fordi de har et liv som involverer andre mennesker enn bare deg.

Anonymkode: 7e122...348

Skrevet

Om du blir holdt utenfor og ikke invitert med på ting, vil det neppe gjøre noe forskjell for denne vennen om du dropper vedkommende. Eneste er om denne vennene utbytter deg og du lar vedkommende utnytte deg, feks til stadighet «låner» penger som du aldri får tilbake. Da kan denne vennen prøve å igle seg innpå deg igjen, også havner dere i samme sporer igjen når du tror relasjonen har blir fin mellom dere. 

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du den samme som skal bli innlagt på psyk neste uke? 

Har vennen din egentlig gjort deg noe galt slik at de fortjener å bli kuttet ut på denne måten, eller er du bare totalt urimelig og forventer at vennen din skal ofte hele livet sitt for at DU skal ha det fint? Snakk om enveis-vennskap. Vennskapet deres har godt av litt mer stabilitet. Hva med å heller ta et hint og slutte å mase? Du trenger ikke være så dramatisk at du kutter ut folk bare fordi de har et liv som involverer andre mennesker enn bare deg.

Anonymkode: 7e122...348

Man har selvsagt lov å kutte ut mennesker fra livet sitt som sårer enn selv, er en energityv eller på en eller annen måte tilfører negativitet i eget liv, uavhengig av grunn eller hvem sin «skyld» det er. 

Anonymkode: a72c1...c55

Skrevet

Problemet var aldri at jeg ble holdt utenfor, men at det var ett enveis-vennskap der jeg skulle oppfylle en rekke behov den andre hadde. Behov som omsorg, bli hørt, bli underholdt osv. Vedkommende har problemer med å akseptere at det "vennskapet" er avsluttet og tar kontakt innimellom med meldinger om problemer i dennes liv som blir ignorert eller besvart kort og kaldt.

Anonymkode: 6a5da...ac8

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

ts

Den henger på, veldig hyggelig, tar oftere kontakt, men blir fremdeles ikke invitert med på ting. 

Ellers vet jeg at min tidligere venn har baksnakket meg ennå mer i tiden hvor jeg forsvant. 

Anonymkode: 66cf7...5dd

Skrevet

Mitt liv ble ca 1000 ganger bedre etter jeg kutta ut min x-venninne. Beste valget jeg har tatt.

Anonymkode: c3c0e...490

• Liker 1
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Mitt liv ble ca 1000 ganger bedre etter jeg kutta ut min x-venninne. Beste valget jeg har tatt.

Anonymkode: c3c0e...490

Samme her. Makan til forfylla drama-kjerring. Good riddance.

Anonymkode: f432c...734

Skrevet

Ble mye bedre til å trene hunden min, da venninnen min viste seg å være en ræva hundetrener.

Anonymkode: c4cce...7a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...