Gå til innhold

Få dekket operasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om noen kan svare på dette men jeg prøver. Jeg har noe jeg vil anse som små bryster som ser "fine" ute når jeg står rett opp og ned men når det er så innmari mye hud at uansett annen stilling så så ser det helt grusomt ut. Jeg har vært 60kg tyngre, født barn og kroppen bærer veldig preg av dette. Er det noen som har fått dekket silikon/transplantasjon av fett til bryst? Jeg har ikke råd å betale dette på egenhånd, å dette går virkelig på selvtilliten løs. Jeg og min mann gikk fra hverandre for 4 år siden, å jeg enda ikke vist meg naken til en mann uten bh, så det går virkelig på psyken selvom jeg vet dette er en "vanlig unnskyldning". Er det noen som ønsker å gi meg litt info om hvordan man gikk frem for dette? Eventuelt noen jeg kan snakke litt med på PM?

Anonymkode: f8446...c9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke dekket silikon fordi puppa ikke er fine når du ligger.

Herlighet, det finnes da grenser.

Anonymkode: b9c3f...362

• Liker 11
Skrevet

Det er bare å begynne å spare penger til operasjon.

Anonymkode: 93bd5...81f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Vet ikke om noen kan svare på dette men jeg prøver. Jeg har noe jeg vil anse som små bryster som ser "fine" ute når jeg står rett opp og ned men når det er så innmari mye hud at uansett annen stilling så så ser det helt grusomt ut. Jeg har vært 60kg tyngre, født barn og kroppen bærer veldig preg av dette. Er det noen som har fått dekket silikon/transplantasjon av fett til bryst? Jeg har ikke råd å betale dette på egenhånd, å dette går virkelig på selvtilliten løs. Jeg og min mann gikk fra hverandre for 4 år siden, å jeg enda ikke vist meg naken til en mann uten bh, så det går virkelig på psyken selvom jeg vet dette er en "vanlig unnskyldning". Er det noen som ønsker å gi meg litt info om hvordan man gikk frem for dette? Eventuelt noen jeg kan snakke litt med på PM?

Anonymkode: f8446...c9a

Du har bryster som ser fine ut stående,men henger når man ligger på alle 4?

Velkommen til det å ha en kropp som har utviklet seg helt normalt etter amming osv☺

Du får ikke dekket av den grunn. Dessverre. Silikon er ca 30 ish tusen. Går an spare til dette.

Anonymkode: a4e83...25e

• Liker 5
Skrevet

Her fikk du 3 utrivelige svar synes jeg, TS. 
Du sier at du har gått ned 60 kg. og har mye løs hud pga det? Er det ikke noe du kan ha rett på da, i forhold til det? Ikke silikon altså, men fjerning/stramming av løs og overflødig hud? 60 kg er jo en stor vektnedgang. 
Selv hadde jeg "lange pupper" med mye heng etter flere fødsler/amming, og fikk innvilget løft og reduksjon. 

Anonymkode: c60e5...64b

• Liker 1
Skrevet

Du kan muligens få dekket reduksjon, men flytting av fett eller silikon får du nok ikke. 

ønsker du vurdering for reduksjon kan du snakke med fastlegen om henvisning. 

Anonymkode: f864f...dec

• Liker 1
Skrevet

Nå blir statskassa snart tom iallefall, hvis 98% av oss som har født barn kvalifiserer til å få dekt dette. Jeg har selv betalt løs hud etter svangerskap, er jo virkelig ikke noe det offentlige skal ta. 

Anonymkode: f459a...254

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Man kan få støtte til reduksjon av overflødig hud, men da skal dette problemet være veldig stort, og gå utover flere aspekter i livet. At de ser OK ut til vanlig, men ikke i liggestilling er ikke nok. 

Du får begynne å spare. 

Anonymkode: 1d8cc...54b

Skrevet

Velkommen til livet som voksen kvinne. Menn takler det fint, på tide at vi aksepterer det selv også. 

Anonymkode: 0ec5f...a50

Skrevet

Du skal ha store fysiske plager før det anses som medisinsk indisert å korrigere (unormalt stort) hudoverskudd.

Du får definitivt ikke dekket brystløft med protese eller fettransplantasjon til bryst, som slik du beskriver, er ren kosmetisk kirurgi. Hvordan skulle du argumentere for at dette er medisinsk indisert? Så og si alle kvinner opplever kroppslige endringer og forfall med alderen, være seg etter vektendring, svangerskap/amming eller som ledd i naturlig aldring. De aller fleste misliker dette, mange får endret selvtillit. Skulle alle dette gjelder tilbys korrigerende kirurgi på statens regning? 

En brystreduksjon er noe annet - dette gjelder tunge voluminøse bryster som forårsaker åpenbare fysiske plager, og dette tilbys på offentlig sykehus hvis enkelte vilkår oppfylles.

Anonymkode: 2b247...dd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...