AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Jeg er i et forholdsvis nytt forhold. Nå har jeg blitt invitert i konfirmasjonen til kjærestens nevø til våren, som er utenbys. Jeg må kjøpe flybilletter og hotell for to netter, på enerom, siden kjæresten skal bo på rom med sønnen sin på 8 år. De har allerede kjøpt både flybilletter og bestilt hotellrom til seg selv (før jeg kom inn i bildet), og det er ikke sikkert jeg får tatt samme fly, eller bodd på samme hotell. Kjenner ingen av slekta, og selv om jeg selvsagt vil bli kjent, så føles det litt overveldende å møte alle på en gang. Dessuten blir dette ganske dyrt for meg, og energikrevende. Men jeg har sikkert ikke noe valg her, sant? Jeg bør vel bare samle sammen kronene som behøves, og kvinne meg opp å dra, selv om dette ikke er en helg jeg ser frem til? Anonymkode: 5bd67...be7 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Du kan selvsagt takke nei. Jeg regner med at de har utvist vanlig høflighet, og invitert deg. Hvor viktig er det går kjæresten din at du blir med? Kan du reise på lørdag? Flybilletter er gjerne billigere, og du trenger bare en natt på hotel. Anonymkode: 13440...58d 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kan selvsagt takke nei. Jeg regner med at de har utvist vanlig høflighet, og invitert deg. Hvor viktig er det går kjæresten din at du blir med? Kan du reise på lørdag? Flybilletter er gjerne billigere, og du trenger bare en natt på hotel. Anonymkode: 13440...58d Jeg vet ikke hvor viktig det er for kjæresten om jeg blir med, han viderebragte bare invitasjonen, og slang på «hvis du har lyst». Kanskje det er høflighet på alle kanter her, de inviterer av høflighet, og jeg takker ja av høflighet, fordi jeg ikke føler jeg kan si nei til sånt, når familien til en ny kjæreste inviterer😅 Kan alltids sjekke ut muligheten for en natt på hotell, ja. Anonymkode: 5bd67...be7 1 1
Aureka Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Hva sier kjæresten om å la guttungen sove i en ekstra seng på hotell rommet? Sier du nei, så skriv en hyggelig melding eller et kort hvor du takker for hyggelig invitasjon, men at det dessverre ikke passer den helgen. Helt i orden det og tror mange ville takket nei når det innebærer flybillett og hotellrom uten kjæreste. 6 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Aureka skrev (6 minutter siden): Hva sier kjæresten om å la guttungen sove i en ekstra seng på hotell rommet? Han er bare 8 år, og jeg har ikke møtt han enda, så den idéen utgår. Vil selvsagt takke skikkelig for invitasjonen uansett hva jeg velger å gjøre😊 Anonymkode: 5bd67...be7 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Gjør deg selv en tjeneste å ikke dra i den konfirmasjonen. Hvem skal du være med/snakke med? Du har ingen. Ikke kjæresten engang. Anonymkode: a08ae...dc9 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er bare 8 år, og jeg har ikke møtt han enda, så den idéen utgår. Vil selvsagt takke skikkelig for invitasjonen uansett hva jeg velger å gjøre😊 Anonymkode: 5bd67...be7 I din situasjon så hadde jeg nok takket nei., så får og sønn får ha litt gutta på tur-stemning. Og ikke minst så blir det stress for kjæresten din å skulle introdusere deg for både sønnen sin og hele slekta samtidig. Ville helst møtt sønnen hans første gang i mer rolige omgivelser ❤️ Anonymkode: 15404...8d3 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I din situasjon så hadde jeg nok takket nei., så får og sønn får ha litt gutta på tur-stemning. Og ikke minst så blir det stress for kjæresten din å skulle introdusere deg for både sønnen sin og hele slekta samtidig. Ville helst møtt sønnen hans første gang i mer rolige omgivelser ❤️ Anonymkode: 15404...8d3 Dette er ikke før til våren, planen er å møte sønnen hans om ikke så lenge. Rekker nok å møte sønnen flere ganger før den tid, gradvis bli kjent, litt og litt, men resten av slekta er helt nye for meg. Jeg får snakke litt med kjæresten om dette. Vanskelig å ta opp, syns jeg. Anonymkode: 5bd67...be7 1 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Hadde droppa det ass. Med smil og god tone😬 du er nok «ekte» invitert, men ingen forventer at du skal. Anonymkode: b1f57...fe2 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 Hadde takket nei inntil det var så seriøst at du har blitt introdusert for ungen.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #11 Skrevet 3. februar 2024 Du bestemmer selvsagt helt selv om du skal dra eller ikke. Det er ingen krav å dra i en konfirmasjon. Og tror ingen forventer at du drar i en konfirmasjon til en du aldri har møtt, der du må ta fly og bo på hotell for å kunne møte opp. Skjønner at det kan føles ubehagelig å si nei, men forholdet deres er jo tross alt så ferskt at du ikke har møtt sønnen hans engang. Anonymkode: 51cb6...595 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #12 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Men jeg har sikkert ikke noe valg her, sant? Hadde takket nei. Anonymkode: bd348...573
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #13 Skrevet 3. februar 2024 9 hours ago, AnonymBruker said: Jeg vet ikke hvor viktig det er for kjæresten om jeg blir med, han viderebragte bare invitasjonen, og slang på «hvis du har lyst». Kanskje det er høflighet på alle kanter her, de inviterer av høflighet, og jeg takker ja av høflighet, fordi jeg ikke føler jeg kan si nei til sånt, når familien til en ny kjæreste inviterer😅 Kan alltids sjekke ut muligheten for en natt på hotell, ja. Anonymkode: 5bd67...be7 Du er invitert av høflighet, ja. Ikke fordi de egentlig ønsker din tilstedeværelse. Så det rette er å takke nei, av høflighet. «Passer ikke denne gangen, men takk.» Anonymkode: ef0f5...373 2
Aureka Skrevet 3. februar 2024 #14 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Han er bare 8 år, og jeg har ikke møtt han enda, så den idéen utgår. Vil selvsagt takke skikkelig for invitasjonen uansett hva jeg velger å gjøre😊 Anonymkode: 5bd67...be7 Ja, da blir det jo litt annerledes når du ikke har møtt sønnen ennå.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #15 Skrevet 3. februar 2024 Hadde takket nei, det har jo selvfølgelig alle forståelse for… Anonymkode: daf7d...f6a 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå