Gå til innhold

Kjøpe mer Wallenius Wilhelmsen aksjer?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg gikk inn med en halv million i WAWI ved 60 kr. De er ved 105 kr nå og fortsetter å annonsere store kontrakter:

https://www.nordnet.no/market/stocks/16105255-wallenius-wilhelmsen

Selger jeg nå kan jeg kjøpe drømmebilen. Men de fleste meglerhus gjentar istdf: KJØP.

Hva synes dere? Er det noen gamblere her? Folk med innsikt? Jeg har 200000 kroner likvide etter salg av ETFer og om WAWI virkelig går opp til 130-140, kan jeg kanskje heller kjøpe ny leilighet...

Anonymkode: 54d4e...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke med WAWI, men jeg har A aksjer i Wilh. Wilhelmsen igjennom jobben, og jeg angrer som en hund på at jeg solgte i 2021... Den har nesten doblet seg siden da. De jeg har nå sitter jeg trygt på.

Jeg ville beholdt aksjene.

Anonymkode: 73e5e...f84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, ja, vanskelig å ha kontroll der. Jeg gikk inn i '20 og solgte mangedoblet da den bikket 60, gikk inn igjen til omtrent samme pris med mye mer penger når jeg skjønte den skulle opp igjen.

Men hvordan får du WAWI aksjer gjennom jobben? Jobber du i selskapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Off, ja, vanskelig å ha kontroll der. Jeg gikk inn i '20 og solgte mangedoblet da den bikket 60, gikk inn igjen til omtrent samme pris med mye mer penger når jeg skjønte den skulle opp igjen.

Men hvordan får du WAWI aksjer gjennom jobben? Jobber du i selskapet?

Jeg jobber i konsernet ja.

Jeg får kjøpe rabbaterte aksjer i Wilh. Wilhelmsen som er medeier i Wallenius Wilhelmsen. Det er et veldig solid selskap.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgekarjol skrev (1 time siden):

Kanskje Sindre har noen tips?

Kjøp, selg, kjøp, selg - tjene litt mindre enn om du hadde investert i fond?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjøp, selg, kjøp, selg - tjene litt mindre enn om du hadde investert i fond?

Noe sånt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer selv å kjøpe. men usikker på hvilken jeg skal gå for.

Hva er forskjellen på å kjøpe selskapet (WAWI) kontra hele konsernet (WWI)? Hva er liksom strategien/tankegangen bak det?

Anonymkode: 6862d...f59

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener aksjen handles med rabatt pga den pågående rettssaken om familiens interesser i Toluma. Nesten uansett utfall vil en avklaring være positivt. Kjøpte meg inn nylig, vurderer å kjøpe mer da de underliggende verdiene er veldig gode.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vurderer selv å kjøpe. men usikker på hvilken jeg skal gå for.

Hva er forskjellen på å kjøpe selskapet (WAWI) kontra hele konsernet (WWI)? Hva er liksom strategien/tankegangen bak det?

Anonymkode: 6862d...f59

Konsernet WWI eier mange andre selskaper, og drøye 37% i WalWil. 

Anonymkode: 8a1ff...1d1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg mener aksjen handles med rabatt pga den pågående rettssaken om familiens interesser i Toluma

Det har ikke jeg fått med meg en gang. Jeg har bare sett at selskapet er svært robust, men handles med rabatt sammenliknet med tilsvarende selskaper. Hva er det potensielle utfallet og når blir den saken avgjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke selskapet, men generelt hadde jeg ikke solgt lovende aksjer for å kjøpe meg en dyr bil. 

Anonymkode: 22024...57d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner ikke selskapet, men generelt hadde jeg ikke solgt lovende aksjer for å kjøpe meg en dyr bil. 

Anonymkode: 22024...57d

Greit råd, men hva skal man til syvende og sist med penger om man ikke bruker de?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2/4/2024 at 2:50 PM, AnonymBruker said:

Jeg mener aksjen handles med rabatt pga den pågående rettssaken om familiens interesser i Toluma. Nesten uansett utfall vil en avklaring være positivt. Kjøpte meg inn nylig, vurderer å kjøpe mer da de underliggende verdiene er veldig gode.

Anonymkode: 8a1ff...1d1

Har den pågående rettssaken noe å si for rederiets aksjekurs? Trodde denne rettssaken kun handlet om verdiene som ikke lå i rederiet.  

Anonymkode: 1be61...ef0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag solgte jeg det meste ved 116 NOK. Jeg er brått mye rikere enn jeg er vant med og veldig happy med det. En liten beholdning står igjen og jeg håper den fortsetter å vokse. Alternativt vil jeg kanskje gå inn igjen om kursen dupper slik den har gjort før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

Så jeg gikk inn igjen ved litt over 80 kroner og nå bikker den 115 igjen. Forventet utbytte om noen uker er 11+ kroner og jeg regner med aksjen topper seg på 125-130. Flere her som fortsatt er med? Jeg kjøpte bil og en lang reise, så den WAWI-finansierte leiligheten er fortsatt ikke realisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KJøpte en ny runde med rabatterte WAWI aksjer nå i September. Sitter fortsatt på de fra i fjor som har steget 35%.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

KJøpte en ny runde med rabatterte WAWI aksjer nå i September. Sitter fortsatt på de fra i fjor som har steget 35%.

Som medarbeider, hvordan tror du bevegelsene blir inn mot ex.dag? På sikt skal vel aksjen videre opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Som medarbeider, hvordan tror du bevegelsene blir inn mot ex.dag? På sikt skal vel aksjen videre opp?

Jeg ser ingen tegn til at den ikke skulle gjøre det ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...