AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Er det slik at hetetoktene blir verre og verre jo eldre en blir? Jeg er begynt, men de går fort over. På natten våkner jeg 2-3 ganger av hetetokter. Hvor galt vil dette bli fremover? Anonymkode: fd30d...018
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #2 Skrevet 3. februar 2024 Jeg er ny i dette, men jeg hadde mine verste for noen år siden da jeg brått kom i overgangsalder. Stress og lite søvn gjør mine hetetokter verre. Anonymkode: 11e80...6a5
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #3 Skrevet 3. februar 2024 Dra til legen og bruk litt østrogen og testosteron. Lindrer svært bra og livet blir mye bedre! Anonymkode: 4de7a...52a 1 1
Kniv & gaffel Skrevet 3. februar 2024 #4 Skrevet 3. februar 2024 Begynte med hetetokter for snart fire år siden, og det har blitt bedre. Hetetoktene nå er både færre og mildere enn de første par årene. Jeg tar kosttilskuddet Remifemin, som inneholder planteøstrogener, og synes det har hjulpet, men tror også at det har blitt bedre med tida. Den første tida kunne jeg få hetetokter hele døgnet, både dag og natt. Nå kommer de stort sett bare seint på kvelden. Det er riktignok irriterende at de kommer når jeg skal sove, men jeg er samtidig glad for å slippe dem på dagtid når jeg er sammen med andre. 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #5 Skrevet 3. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Dra til legen og bruk litt østrogen og testosteron. Lindrer svært bra og livet blir mye bedre! Anonymkode: 4de7a...52a Kan ikke pga migrene med aura. Anonymkode: fd30d...018
every woman Skrevet 3. februar 2024 #6 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har vært uten mens i ett og et halvt år nå. Hetetokter har jeg fremdeles, men færre enn før. Jeg er atskillig mindre plaget på dagtid enn tidligere, men får dem fra tidlig kveld og utover, samt på natten. Stort sett opplever jeg hetetoktene mildere og kortere enn før. Men jeg kan få enkelte dager hvor de er sterkere. Alt i alt, jeg synes det avtar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå