Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er en 29 år gammel dame som har to barn som jeg setter høyeste.

Har en kjæreste jeg har vært sammen med i 4 år nå. Han er ikke far til barna.

Han liker og drikke nesten hver helg og være med kompiser.

Jeg er motsatt. Jeg unner han og drikke og kose seg! Men når kjæresten er straks 36 år, hadde jeg håpet at han ville slå seg til ro og gjøre andre ting enn og drikke øl hver helg.

Forholdet i seg selv er super bra når han ikke drikker og føler at jeg har en fremtid sammen med han, da vi nylig ble forlovet og ønsker og få barn snart sammen.

Ville dere hatt en fremtid sammen med han når vi har ulike livs behov i det lange løp?

Far til barna gikk jeg i fra da han kun var opptatt av gaming og gjorde ingenting i hus og var nesten ikke med oss. Følte meg alt for aleine. Og gikk etter 5 år. 

Tips om hva de ville gjort? 

At man går ut av og til er med venner er helt topp, men ikke hver helg? Skal jeg sitte hjemme med vårs fremtide barn fordi han skal ut og drikke? Og at jeg ikke ser han heller? 

Hilsen en som er usikker på hva hun skal gjøre 

Anonymkode: f51ae...e68

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei.

Jeg er motsatt. Jeg unner han og drikke og kose seg! Men når kjæresten er straks 36 år, hadde jeg håpet at han ville slå seg til ro og gjøre andre ting enn og drikke øl hver helg.

Forholdet i seg selv er super bra når han ikke drikker og føler at jeg har en fremtid sammen med han, da vi nylig ble forlovet og ønsker og få barn snart sammen.

Ville dere hatt en fremtid sammen med han når vi har ulike livs behov i det lange løp?

Far til barna gikk jeg i fra da han kun var opptatt av gaming og gjorde ingenting i hus og var nesten ikke med oss. Følte meg alt for aleine. Og gikk etter 5 år. 

At man går ut av og til er med venner er helt topp, men ikke hver helg? Skal jeg sitte hjemme med vårs fremtide barn fordi han skal ut og drikke? Og at jeg ikke ser han heller? 

Da ville jeg nok snakket med han om temaet. Om det er så viktig for han at han ser for seg selv det i det lange løp, kan jo hende han har andre prioriteringer når dere skal bli foreldre. Lurt å finne ut av før hvertfall.

Eller du kan be han mer på dtdu pleier å gjøre i helgene, eventuelt finne en ny interesse/ hobby sammen som vil være mer ettertraktet enn å gå ut på fest.

Anonymkode: c0d1e...574

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Kanskje det er eneste måten har er "sammen med gutta" på? Kanskje du skal fortelle ham hvordan du har det med dette? ❤️ 

Anonymkode: f0c73...349

• Hjerte 1
Skrevet

Dette må dere snakke om. Og gjør det før du blir gravid. 

Involverer han seg i barna dine? Hjelper han til, eller kjører han sitt eget solo løp? 

Jeg er kanskje picky, men jeg velger ikke en kjæreste som må ut å treffe kompiser og drikke hver helg. 

Jeg vil at kjæresten min skal velge oss. Selvfølgelig sosial sammen med andre og også treffe venner hver for oss, men nope-ikke hver helg. 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Da ville jeg nok snakket med han om temaet. Om det er så viktig for han at han ser for seg selv det i det lange løp, kan jo hende han har andre prioriteringer når dere skal bli foreldre. Lurt å finne ut av før hvertfall.

Eller du kan be han mer på dtdu pleier å gjøre i helgene, eventuelt finne en ny interesse/ hobby sammen som vil være mer ettertraktet enn å gå ut på fest.

Anonymkode: c0d1e...574

Han deler opp helgen, så ser han litt.

Snakker med han om det. Men får ikke skikkelig svar 

Endret av nla
Skrevet

Du er forlovet med en umoden mann som ikke en gang greier å kommunisere ordentlig.

Han har et komfortabelt liv i hverdagen med deg, og i helgen lever han på mange måter singellivet.

Spol 1-2-3 år frem i tid og du skriver ny tråd på forumet, du er forlovet eller gift med en mann, du har to barn fra før, dere har et-to felles barn, du er så frustrert fordi han lovet å slutte å gå ut hver helg, lovet å ikke drikke så mye når deres felles barn kom. Når du forsøker å snakke med ham om det får du ikke skikkelige svar, han stikker ut i helgene, han stiller ikke opp på natten, og etter jobb er han alltid så sliten og han sier at du må gjøre alt siden du har permisjon, og at du maser sånn på ham at det er ikke rart han trenger å gå ut med gutta og drikke når du er som du er...

Du og han har vidt forskjellige ønsker for fremtiden, ts, og ikke minst dere har vidt forskjellige verdier dere setter høyest. Du setter forhold, familie og barn svært høyt. Han setter fyll og kompiser omtrent like høyt, og kritikk av det er han ikke interessert i å prate om.

Spol frem ytterligere 1-3 år, og du kommer med nok en tråd, hvor han i årevis har lovet bedring, men drikker fremdeles mye, bidrar fremdeles altfor lite med familien, og du mistenker at han har vært utro...

IKKE bli gravid med denne mannen, han er ikke klar for å ta ansvar for barn og familie. Han er ikke ferdig med ungdomstiden sin enda, han er ikke moden, og så dårlig som han er til å kommunisere blir det et mareritt for deg i årene som kommer.

Skal dere ha en sjanse må dere gå i parterapi lenge nok til at han forstår at han må bli modnere, må vise at han tar ansvar og lærer seg å kommunisere, og du tør ta din plass i forholdet. Høres ikke ut som om han er typen som vil stille seg positiv til parterapi, men vil han det, så gi det et forsøk. Men IKKE bli gravid med ham før han over tid (minimum et år, helst lenger) har vist i praksis at har endret seg etter parterapien.

Anonymkode: e2baa...be9

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sammen med en som helst skulle ha festet hver helg! Han stakk ut mens jeg var hjemme med gutten vår. "Er jo ikke vits at begge er hjemme og kjeder seg".

De jevnaldrende kompisene hans slo seg til ro med familieliv, så han fant seg stadig yngre venner. Til slutt også ei 8 år yngre dame. Nå er det HUN som må være hjemme med barnet vårt mens han fester, for de har fått baby, så da er hun uansett hjemme.

Tror aldri han kommer til å slutte å feste så ofte han kan.

TS: Jeg ville ikke fått barn med denne mannen før han faktisk har lagt om livsstilen sin. Det er enkelt å si at han skal roe seg når babyen kommer. Verre er det å faktisk gjøre det han sier!

Anonymkode: 1d58c...0a0

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hei.

Det kan jo nesten høres ut som han et alkoholproblem med holdningen ‘alt er kjedelig uten alkohol’. Ofte et tidlig faresignal.

Som 36 åring må han kunne klare å velge kjæresten fremfor alkohol og fest hver helg. Han velger jo bort deg nesten hver helg her?!  Bor dere sammen?

Om dere skal få barn sammen, så må du ihvertfall kunne stille noen krav uten å bli urimelig. En kjæreste som fester hver helg i mens man er gravid, eller enda verre.. i barseltiden🙈 Det er så ille og leit/frustrerende at det kan du bare ikke risikere. Han må kunne klare å bevise i god tid før du blir gravid at han vil støtte deg og være der for deg i svangerskap og barseltiden. Helst gjennom spedbarnstiden generelt.

Det kan jo også tenkes at han vil prøve å feste fra seg nå, nettopp fordi han vil gjøre seg klar for å slå seg til ro med et roligere familieliv. Da bør han såfall være åpen om det og si at det er agendaen. Han må likevel kunne vise at han klarer å la være å feste.

Som du sier, et par ganger i året (halvåret også for den saks skyld) bør vel kunne gå greit. Men flere ganger i måneden er ikke ok for en 36 åring med familie. Og da mener jeg at dere allerede er familie om han bor med deg sammen med sønnen din og planlegger barn sammen.

Anonymkode: f5429...094

Skrevet

Nei nei nei, du har valgt eksen din om igjen, bare bytt ut gaming med festing. Du bør ikke få barn med han, vær fornøyd med de to du har. 

Anonymkode: a8af9...0e9

• Liker 3
Skrevet

Hadde aldri giddet en voksen mann som hadde drikking som hobby. Og jeg har ikke barn en gang, synes bare det er feil fokus om man er over 25.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det kan jo nesten høres ut som han et alkoholproblem med holdningen ‘alt er kjedelig uten alkohol’. Ofte et tidlig faresignal.

Som 36 åring må han kunne klare å velge kjæresten fremfor alkohol og fest hver helg. Han velger jo bort deg nesten hver helg her?!  Bor dere sammen?

Om dere skal få barn sammen, så må du ihvertfall kunne stille noen krav uten å bli urimelig. En kjæreste som fester hver helg i mens man er gravid, eller enda verre.. i barseltiden🙈 Det er så ille og leit/frustrerende at det kan du bare ikke risikere. Han må kunne klare å bevise i god tid før du blir gravid at han vil støtte deg og være der for deg i svangerskap og barseltiden. Helst gjennom spedbarnstiden generelt.

Det kan jo også tenkes at han vil prøve å feste fra seg nå, nettopp fordi han vil gjøre seg klar for å slå seg til ro med et roligere familieliv. Da bør han såfall være åpen om det og si at det er agendaen. Han må likevel kunne vise at han klarer å la være å feste.

Som du sier, et par ganger i året (halvåret også for den saks skyld) bør vel kunne gå greit. Men flere ganger i måneden er ikke ok for en 36 åring med familie. Og da mener jeg at dere allerede er familie om han bor med deg sammen med sønnen din og planlegger barn sammen.

Anonymkode: f5429...094

Takk for gode råd! Setter pris på alle tanker og meninger rundt temaet.

Vi bor ikke sammen, men er planen dette året. Derfor jeg finne ut av det før vi flytter sammen og skaper en familie sammen. 

Han blander det og drikke og gå på tur med oss. Så ser han ofte en gang i løpet av helgen.

Han har bare et virkelig behov for og gjøre noe annet som og drikke med kompiser i helgene også.

Skrevet

Jeg ville ikke hatt en som drakk som om han var en single guttunge.

Skrevet

Når så gamle mennesker har et slikt drikkemønster så blir det neppe bedre. Han har tydeligvis et nettverk som gjør at dette går an. 

De aller fleste slutter jo med helgefylla når de blir voksne. Også uavhengig om de får barn, selv om barn selvsagt legger en naturlig demper på de fleste. 

De som da ikke slutter med denne livsstilen fortsette til de blir gamle er min erfaring. Og midtlivskropper tåler alkohol dårligere.. Både vekt og humør blir påvirket mer 

Anonymkode: d5a9f...d02

Skrevet

Takk for gode fornuftige svar.

Er litt lett når man elsker noen høyt og det er jo så bra når vi er sammen, utenom når det kommer alkohol i bilde hver helg.

Så er vanskelig og gå fra en når det er bra når mannen er  endru. 

Får tenkte litt over hva dere alle har skrevet 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...