Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk et barn i desember, samboeren maser om intimitet osv men jeg er ikke tiltrukket eller har lyst på sex med han noe mer. Noen ganger synes jeg til og med at han er ekkelt og jeg har ikke lyst å gi han et kyss. 
Det er så rart, har det noe med hormoner å gjøre?!?

Anonymkode: 8182f...359

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormoner, ja. Du har ikke eggløsning heller nå. Men trenger ikke kun være hormoner. Føler du deg sett og forstått? Er han oppmerksom på deg og dine behov. Er han romantisk?

Anonymkode: 2e86e...54b

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva betyr det han maser om intimitet? Sex? Kos? Har dere bare sittet i sofaen sammen, sett en film og kost / strøket på hverandre? Hvordan føles det? 

Anonymkode: 8e5e9...2ca

• Liker 6
Skrevet

Takk for at du lagde dette innlegget… jeg fødte sommer 2023 og har det fortsatt slik… vet ikke helt hva jeg skal gjøre 😔🤷‍♀️

Håper det kommer noen gode råd her ☺️

Anonymkode: fb8cf...599

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Har dere det bra sammen ellers? Kan du ha depresjon?

• Nyttig 1
Skrevet

Hormoner er en del av det:

https://www.psychedmommy.com/blog/sex-after-baby?format=amp

Jeg vil jo gjerne si selv at det er ganske naturlig fra naturens side, da denne tiden handler om baby. Du skal ikke ønske å «lage enda en baby» mens du allerede har en liten en å ta vare på.

Anonymkode: 89ef3...280

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hormoner er en del av det:

https://www.psychedmommy.com/blog/sex-after-baby?format=amp

Jeg vil jo gjerne si selv at det er ganske naturlig fra naturens side, da denne tiden handler om baby. Du skal ikke ønske å «lage enda en baby» mens du allerede har en liten en å ta vare på.

Anonymkode: 89ef3...280

Jeg tenker det aller viktigste er å gi seg selv tiden man trenger, samtidig som man prøver å ha god kommunikasjon og bevare parforholdet. Noen føler ikke behov for nærhet på flere år, og noen kunne vært kaniner på barsel allerede. Og alt det er like normalt, men hva som er normalt for en selv er ikke det samme for en annen. 

• Liker 1
Skrevet

Dette har mye med hormoner å gjøre. Kroppen din sender signaler om at den ikke vil bli gravid med det første.

Mange kvinner opplever det slik første året, og det er helt normalt. 

Anonymkode: 26f43...ff6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Samme her. 

Anonymkode: 218dd...d76

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tenker det aller viktigste er å gi seg selv tiden man trenger, samtidig som man prøver å ha god kommunikasjon og bevare parforholdet. Noen føler ikke behov for nærhet på flere år, og noen kunne vært kaniner på barsel allerede. Og alt det er like normalt, men hva som er normalt for en selv er ikke det samme for en annen. 

Kaniner på barsel?? 

Anonymkode: e3ac3...1e6

Skrevet

Dette er helt normalt. Det går seg til. Det er for en stor del hormonelt betinget.

Skrevet

Rett etter fødselen kjente jeg på akkurat det samme som deg ts. Jeg synes nesten ikke mannen var kjekk engang! Det var helt merkelig. Jeg kunne se at han var en pen mann, men jeg ble ikke tiltrukket. Han var der for meg 100% og krevde ingenting av meg, så det handlet nok kun om meg og mine hormoner. Kroppen min fokuserte bare på baby og sikkert på å ikke bli gravid akkurat nå da. 
etter kanskje sånn 3(?) dager runket jeg han, det skjedde egt bare, var ikke planlagt fra min side. Jeg ble ikke så kåt verken da eller neste gang. Men så da baby var litt over 2 uker kjente jeg meg kåt for første gang. Da tok vi på hverandre osv. babyen er 4 uker nå og vi kan ikke ha sex helt enda, men vi gjør andre ting. Ikke så ofte, men lysten er der litt i alle fall. 

jeg synes han er tiltrekkende igjen og blir lettere tent når vi kysser nå enn de første dagene. Jeg tror det er viktig å prøve å være nær selvom man er litt sliten osv. massere føttene i 5 min, holde litt rundt hverandre osv. 

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt å ha lav sex og intimitetslyst etter fødsel. Kroppen har ikke vært seg selv på ni måneder, og det tar mange måneder å komme seg tilbake.

Det som ikke er normalt er å ha en partner som maser om intimitet. 

Anonymkode: f2435...dbe

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fikk et barn i desember, samboeren maser om intimitet osv men jeg er ikke tiltrukket eller har lyst på sex med han noe mer. Noen ganger synes jeg til og med at han er ekkelt og jeg har ikke lyst å gi han et kyss. 
Det er så rart, har det noe med hormoner å gjøre?!?

Anonymkode: 8182f...359

Ja, det har med hormoner å gjøre. Jeg klarer ikke å bli tatt i av mannen, føler det nesten som voldtekt. Det er så forferdelig, vi som hadde så mye sex før.

Anonymkode: bc67b...91d

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Kaniner på barsel?? 

Ja, det finnes mennesker som fint kunne hoppet på hverandre på barsel allerede og hatt masse sex. Er også mange som føler seg ekstra tiltrukket av partneren sin :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det finnes mennesker som fint kunne hoppet på hverandre på barsel allerede og hatt masse sex. Er også mange som føler seg ekstra tiltrukket av partneren sin :) 

Ja, men er det ikke ganske problematisk å ha sex rett etter at man har født mtp infeksjon, såret generelt osv? Er det vanlig at man har det? Men at noen tenner på hverandre selvom det er rett etter fødselen kan jeg forstå altså! 

Skrevet

Føler det fortsatt slik og jeg fødte sommeren 22..

Anonymkode: e626f...b1d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg fødte også i desember, og vi ikke vært intime ennå. Men jeg prata masse med mannen min om det på forhånd, at jeg kommer til å måtte se an formen både fysisk og psykisk, og at det trolig kom til å gå minst 6 uker (ingen av oss liker å bruke kondom uansett), og at jeg ikke vil pushe meg før jeg er klar. 

Jeg har leget bra fysisk siden fødsel, og føler en enorm kjærlighet til partner, sikkert mye fordi han er så enormt kjærlig med både meg og lille og ikke vet hva godt han kan gjøre for noen av oss. Men har ikke kjent på kåthet ennå, men det gjør jeg sjeldent før vi er igang, så det plager meg ikke. Han har heller ikke mast én eneste gang, utover å spørre meg om jeg har ordnet prevensjon igjen, og hintet frempå en gang at han savner kos (men med forståelse av at jeg trengte tid!)

Heldigvis har vi begge full fokus på baby nå, han er helt med på at vi må forsøke rolig med babycall på og avbryte med en gang hvis baby gråter, og jeg vet han ikke kommer til å bli irritert hvis det skjer. Det hjelper veldig! Så vi kommer nok til å prøve forsiktig igjen ganske snart. Fordi jeg tenker det er viktig å finne tilbake til den siden av seg selv og parforholdet, men man skal jo samtidig ikke pushe seg selv hvis man virkelig ikke har lyst!

Anonymkode: 6a480...bcf

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, men er det ikke ganske problematisk å ha sex rett etter at man har født mtp infeksjon, såret generelt osv? Er det vanlig at man har det? Men at noen tenner på hverandre selvom det er rett etter fødselen kan jeg forstå altså! 

Noen føler seg i helt fin form, har ikke særlig sår og man kan bruke kondom :)

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Man har et åpent sår i livmoren på størrelse med en middagstallerken.

Så ja, det er ganske stor risk mtp infeksjon. 

Anonymkode: 26f43...ff6

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...