Amy Skrevet 4. februar 2024 #41 Del Skrevet 4. februar 2024 Jeg pleier å ta den som blir igjen i kullet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #42 Del Skrevet 4. februar 2024 Har preferanser og ønsker for farger, men det er ikke alltid slik at jeg går for de fargene for det om. For farge er ikke det første eller andre jeg ser på. Noen farger liker jeg mer enn andre og det kan jeg ikke noe for. Har pomeranian og de kommer i alle farger. Den fargen jeg absolutt ikke liker og som jeg ikke en gang ser på, er oransje sobel. Estetisk sett så synes jeg helt hvit eller svart er absolutt finest. Det er ikke mange hunder jeg ikke liker fargene på, men det er noen. Jeg liker ikke labrador i brun eller dalmatiner med brune prikker. På lik linje som oransje sobel hos Pomeranian så er det bare en kombinasjon jeg ikke evner å like og aldri ville ha sett på en gang. Har to hunder. Jeg ønsket i utgangspunktet en svart eller hvit og at alle fremtidige hunder skulle ha samme farge. Men jeg falt for en black & tan (det var to helsvarte i kullet), og jeg ønsket også black & tan hos valp nr 2, men endte opp med en svart og hvit parti color. Spent på hvilken jeg ender opp med for valp nr 3. Har ikke mange tanker rundt farge for siste valpen, for to like og en ulik blir ikke det samme som to/tre like. Alt jeg vet er at det ikke blir en oransje sobel. Anonymkode: 331c6...cc8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #43 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg er svak for de røde, og ikke så glade i de sorte. Har hatt sort hund, men liker fortsatt best de røde😉 velger da en rød med godt temperament, det er godt mulig å velge etter temperament og farge men en må kanskje være litt mer tolmodig før den rette dukker opp😄 Anonymkode: 133f8...f0f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ebbeliten Skrevet 6. februar 2024 #44 Del Skrevet 6. februar 2024 Man kan jo alltid male den, om man er misfornøyd med fargevalget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #45 Del Skrevet 6. februar 2024 Jeg tenker det er lov å ha farge preferanse. Men det må være mer enn kun fargen som stemmer. Hadde en valpekjøper som ønsket tispe, gjerne rød tricolor og med lang hale (rasen kommer med og uten hale medfødt.). Vedkommende endte opp med svart hannhund og uten hale. Det var en tispe i kullet som passet kjøpers preferanser, men hun ombestemte seg når hun møtte valpene. Anonymkode: 3bc54...509 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #46 Del Skrevet 6. februar 2024 Da vi valgte hund, tok vi først og fremst gjennomtenkt valg av rase - utseendet totalt uten betydning. Rasetypiske trekk/egenskaper var da eneste fokus, dog også inkludert størrelse, pelsstell, aktivitetsnivå osv. Hovedsakelig egenskaper. Deretter gikk vi etter kjønn. Så fant vi oppdretter og foreldre med ønskede stamtavler, og fokus på helse og også gemytt. Valpene kom, og det var to vi virkelig likte og fikk kjemi med, temmelig like i gemytt. Da valgte vi den med peneste trekk og farger. Vi valgte også å få enda en hund fra samme foreldre ved neste kull, og falt da pladask på en som var "standard" sort og hvit, attpåtil det omvendte kjønn av hva vi hadde tenkt oss. Så hvor mye farge betyr? Jeg vil påstå lik null, men likevel var det fargen som avgjorde hvilken av de to første valpene vi valgte. Da fordi de var så like og passet sammen med oss like godt. Det var et umulig valg med tanke på kjemi og personlighet. Anonymkode: 60b13...427 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #47 Del Skrevet 6. februar 2024 Det er helt greit å ha noen fargepreferanser - så lenge man har vurdert alle de viktige tingene først. Får man velge valp kun ut fra utseende vitner det om en dårlig oppdretter, synes jeg. Anonymkode: b2284...92c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #48 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 22.36): Jeg tok den valpen ingen andre ville ha. Han er hvit, som er en ekstremt upraktisk farge og absolutt ikke en farge jeg ville valgt om det hadde vært viktig. Anonymkode: 8d9da...a16 Jeg har hvit hund, og ja, skitt vises bedre. MEN, hvite hunder er jo ikke mer skitten enn andre hunder, det er bare mer synlig. Praktisk synes jeg da, så får man heller bort all skitt, enn at den går rundt skitten😊 Anonymkode: f8fca...0ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KnekkeBørre Skrevet 6. februar 2024 #49 Del Skrevet 6. februar 2024 Bikkjer har visstnok ikke fargesyn, så her er det helt opp til Deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #50 Del Skrevet 6. februar 2024 Vi har lysebrun sofa. Det skulle tatt seg ut om hunden ikke matchet 🤷🏼♂️ Anonymkode: 83cda...654 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #51 Del Skrevet 6. februar 2024 Disney Adult skrev (På 3.2.2024 den 0.24): Jeg hadde egentlig lyst på en fawn/rød puddel, men det var lange ventelister. Så jeg konkluderte med at fargen ikke har noe å si, så lenge den er frisk og kommer fra en god oppdretter. Endte opp med en svart puddel, og syns nå at han selvfølgelig er den fineste hunden i hele verden. Akkurat samme her, synes fawn er kjempefine. Hadde ikke noen veldige preferanser for farge sånn egentlig, det eneste jeg visste var at svart var det siste jeg ville valgt hvis det var mulig å velge helt fritt. Bare fordi de er vanskelige å ta bilder av . Det var liksom den eneste "ulempen" jeg kunne se i en farge. Men så var det ikke bare bare å velge, pudler var vanskelige å å få tak i som det var, og vi endte også opp med svart. Og jeg ville aldri byttet han i noe annet 🥰 Anonymkode: c2dc4...d92 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #52 Del Skrevet 10. februar 2024 Nå er vi på jakt etter blandingshund, og vi har allverdens tid på å finne den. Så joda, vi vet ca hvilke farge vi ønsker, og hva vi ikke ønsker. Det i tillegg til at det skal være tispe og lang pels, gjør at det mest sannsynlig ikke blir valp med det aller første 😅 Anonymkode: e6b99...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #53 Del Skrevet 10. februar 2024 Vi hadde egentlig valgt oss en utrolig vakker valp. Langhåret chocolate and tan. Hadde bare sett bilder og film av valpene. Men da vi besøkte dem var det en gul korthåret og egentlig den minst pene valpen som var mest interessert i oss og som hadde det gemyttet som passet oss best. Så da ombestemte vi oss og gikk for henne i stedet 😊 har aldri angret et sekund. Anonymkode: ceae3...1ad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pia mater Skrevet 10. februar 2024 #54 Del Skrevet 10. februar 2024 Jeg ønsket spesifikk farge når jeg kjøpte hund. En ting er estetikk, men viktigste er at jeg syns svart/hvit av rasen har lettere pels å stelle. Bare bonus at jeg syns de er penere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #55 Del Skrevet 10. februar 2024 Jeg foretrekker sterkt hunder som ser mest ut som ulver i både fasong og pelsfarge. Spisse ører og snute, gjerne grå, svart eller hvit i pelsen. Anonymkode: b1ee6...84c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HemmeligSpion Skrevet 10. februar 2024 #56 Del Skrevet 10. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 2.2.2024 den 20.54): Hvor mye teller pelsfargen når det kommer til valg av hund eller valp for deg? Ville du valgt en hund som du ikke liker fargene på om den ellers passet til dine ønsker? Eller ville du ventet til det dukket opp en med farger/markeringer som du liker? Anonymkode: 0fbb8...243 Nei, dette er svært svært underordnet i og med at det er snakk om et levende vesen og ikke et tilbehør til Driterimerket-veska di. Tenk på det slik: Når du adopterer, ville du adoptert vekk barnet om det hadde hyperpigmentering eller fødselsflekk på hodet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #57 Del Skrevet 10. februar 2024 INGENTING. Ha fokus på helse og gemytt. Tro meg, det har ALT å si. Du kan leve med en stygg hund, men en som er syk og har dårlig gemytt er et helvete. Kjøp hund etter din livssituasjon og vær ærlig med deg selv ift hva du har kapasitet til. Anonymkode: f5c8c...8bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. februar 2024 #58 Del Skrevet 10. februar 2024 En god hund har ingen farge er det noe som heter. Egentlig heter det en god hest har ingen farge, men det gjelder for hunder også. Anonymkode: ef928...d66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå