AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Når man er 26 uker på vei, er det da fortsatt slik at babyen svømmer og vender og driver? jeg ble litt stresset, fordi jeg kjenner som regel absolutt mest aktivitet langt nedi bekkenet. Og av og til noe som buler mot ribbeina, men det er kanskje annenhver dag.. så jeg ble litt stresset om det er noe feil med beina til babyen? Hvis babyen ikke sparker med beina så ofte som den bør? Det kan jo virke som at det er mest slag med hendene jeg kjenner til, hvertfall hvis baby har lagt seg med hodet ned og ligger sånn hele tiden. var på ultralyd i går grunnet noe annet, og derfor vet jeg at baby har hodet nedover. Anonymkode: bb9b7...d91
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Det er ikke sikkert babyen ligger med hodet ned lenger. De er små og flytter seg mye, kan lett flippe mye rundt lenge enda. Har du vært på ordinær UL? Hvis alt var fint der ville jeg slappet av. Anonymkode: c625c...6d6
Tesss Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 I uke 26 har de fortsatt godt med plass. jeg kjente det likt som deg i hele svangerskapet. Hadde morkaken foran så det har noe og si det også. Kjente stort sett kun bevegelse nederst i magen, og ut på sidene. Men spør alltid jordmor/ring føden hvis du blir redd/usikker
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 De kan romstrere og flytte på seg fremdeles, til og med langt ut i 30+. Anonymkode: 53e70...40d
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke sikkert babyen ligger med hodet ned lenger. De er små og flytter seg mye, kan lett flippe mye rundt lenge enda. Har du vært på ordinær UL? Hvis alt var fint der ville jeg slappet av. Anonymkode: c625c...6d6 Ja alt var fint på både TUL, OUL og i går… men jeg vet jo ikke om de ser noe rart med føttene hvis det er noe feil.. 😬 Tesss skrev (1 time siden): I uke 26 har de fortsatt godt med plass. jeg kjente det likt som deg i hele svangerskapet. Hadde morkaken foran så det har noe og si det også. Kjente stort sett kun bevegelse nederst i magen, og ut på sidene. Men spør alltid jordmor/ring føden hvis du blir redd/usikker okei! Deilig å høre! Har også morkaken foran! Anonymkode: bb9b7...d91
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja alt var fint på både TUL, OUL og i går… men jeg vet jo ikke om de ser noe rart med føttene hvis det er noe feil.. 😬 okei! Deilig å høre! Har også morkaken foran! Anonymkode: bb9b7...d91 Men har det noe å si om den sparker med føttene, hendene eller dytter ut rumpa? bevegelser er ganske vanskelige å kjenne etter også, hva som er hva, også for helsepersonell. Anonymkode: 53e70...40d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har det sånn som deg, og har begynt å bekymre meg litt for det samme… men forskjellen er at jeg er i uke 33, og har stort sett hele tiden kun kjent bevegelse under navelen og litt mot sidene, unntaksvis oppover, og kun et par ganger mot ribbein. Nå er det en uke siden sist jeg kjente noe over navelen. Da jeg var på kontroll i uke 32 sa jordmor at han fremdeles har mye plass og kan snu seg mye, så de pleide ikke sjekke en gang hvordan de lå, men hun sjekket på meg fordi jeg lurte og han lå da med hodet ned, men han kan jo da ha snudd seg rett etterpå… Jeg har også morkake foran, så håper kanskje det er grunnen, for han beveger seg egentlig ganske mye, bevegelsene er bare langt nede… Anonymkode: 4d35f...8dd
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #8 Skrevet 3. februar 2024 Leie sjekkes normalt først i uke 36. Frem til da er det helt normalt at de snur seg både den ene og andre veien. Jeg har også morkaken foran og kjente det samme som deg i uke 26. Nå er jeg i uke 34 kjenner en del bevegelse både oppe og langt nede, men også på sidene Vet hun ligger med hodet ned. Har sjekket det så jeg skulle vite hva det er jeg kjenner. Det er ikke lett å avgjøre alltid 😅 Nå begynner det å bli dårlig plass da, så er ikke nødvendigvis rare bevegelsens som skal til før det kjennes godt! Anonymkode: f92a8...4ce
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #9 Skrevet 3. februar 2024 Hvorfor skulle det være noe feil med beina til babyen? De måler og sjekker alt på ultralyd, allerede på TUL kunne vi se antall tær selv, og de måler lengden på lårbein mm. Tror du bekymrer deg for mye, det er helt normalt å kjenne bevegelser nederst (armer) og øverst ved ribbeina (bein) hvis babyen ligger med hodet ned. Anonymkode: 96fbc...34c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #10 Skrevet 3. februar 2024 Jeg har opplevd med alle mine 3 at dem har endret stilling hele tiden frem til uken før fødsel Anonymkode: 08a87...e6e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå