Gå til innhold

7-åring som er vanskelig å legge..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver kveld må vi sitte eller ligge i sengen til barnet vårt til h*n sovner. Det tar ofte flere timer. Nå har vi fått enda en baby og jeg har ikke tålmodighet til dette lengre. Hele dagen går med på å få den ene eller den andre til å sove. Hva gjør man? Noen som har det tilsvarende?

Anonymkode: 5982b...05c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På tide 7-åringen begynner å legge seg selv

• Liker 3
Skrevet

Må du faktisk legge 7-åringen? Hva er grunnen til at barnet trenger så mye støtte for å sovne? Har dere forsøkt å avvenne støtten gradvis? 

Anonymkode: 413b0...141

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Må du faktisk legge 7-åringen? Hva er grunnen til at barnet trenger så mye støtte for å sovne? Har dere forsøkt å avvenne støtten gradvis? 

Noen barn er bare ikke like selvdrevne som andre. Og ofte er de kyniske og vet veldig godt at foreldrene gir etter bare de styrer nok.

Anonymkode: b7162...77d

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det har alltid vært vanskelig med soving. Fra h*n var 2-3 år var det ganske greit. Dvs at h*n sovnet raskt mens vi var på rommet. Da h*n 3 år flyttet vi fra leilighet til hus og h*n var redd for å være i en etasje alene. Har gradvis forsøkt å komme oss ut av rommet, kom så langt som å sitte på en krakk utenfor rommet så vi blir sett. Så kommer ett mareritt eller annet som gjør at vi rykker tilbake til start..

• Hjerte 1
Skrevet

Bli enige om en premie om barnet sovner uten at dere trenger sitte der, feks i 7 dager. Fungerte her å kjøpe seg ut av problemet 😅

Anonymkode: b3dc0...1b9

• Liker 1
Skrevet

Mulig syvåringen er litt sjalu på baby .. 

Anonymkode: 9a85b...7cc

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hver kveld må vi sitte eller ligge i sengen til barnet vårt til h*n sovner. Det tar ofte flere timer. Nå har vi fått enda en baby og jeg har ikke tålmodighet til dette lengre. Hele dagen går med på å få den ene eller den andre til å sove. Hva gjør man? Noen som har det tilsvarende?

Anonymkode: 5982b...05c

har han autisme eller noe?

Anonymkode: dc670...bfa

• Liker 1
Skrevet

En 7.åring vil jo forstå mye. Hvordan er han når han f.eks overnatter hos venner? 

Du må jo bare snakke med han og forklare. 

La han høre på lydbok f.eks? og si at du skal gå ut og inn, og være rundt. 

Anonymkode: 6da5a...90e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En 7.åring vil jo forstå mye. Hvordan er han når han f.eks overnatter hos venner? 

Du må jo bare snakke med han og forklare. 

La han høre på lydbok f.eks? og si at du skal gå ut og inn, og være rundt. 

Anonymkode: 6da5a...90e

Helt enig! 
jeg er nok litt gammeldags i oppdragelsen min for jeg skjønner ikke helt slike problemstillinger. Hvis dere ikke vil sitte inne hos ham så gjør dere ikke det. Dere er de voksne og kan bestemme akkurat dette. En ting er en 1-2 åring, men en 7 åring er for lengst stor nok til at dette ikke burde være nødvendig. 

Jeg hadde gitt beskjed om at det er slutt på dette nå. At du skjønner at det kan være litt skummelt alene på rommet, men at alle må gjøre ting som er litt skummelt av og til. Og hva dere kan gjøre for at det blir mindre skummelt. Lydbok, nattlampe, kosebamse er ting som kan hjelpe. 
Min sønn var litt redd for dette når han var rundt 5 år og da fikk han en lang hyssing som han holdt i hvor jeg lovet å holde i andre enden. Så visste han at om han rykket i tråden så ville jeg kjenne det selv om jeg var et lite stykke unna. Så brukte han denne en ukes tid og så var han ferdig med dette. 

Anonymkode: ba56a...62e

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...