AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #21 Del Skrevet 2. februar 2024 Just now, Lill3My said: Du har allerede fått mange gode svar, så skal ikkje gjenta alt som allerede er skrevet. Bet meg imidlertid merke i en ting som jeg, som din venninne, nok ville synes var.litt kjipt: at du sier du ikke vil miste henne fordi hun er den eneste du har. Altså, ikke fordi du liker henne, setter pris på henne, synes hun er god eller morsom ... Men bare fordi DU ikke vil være ensom og venneløs. Jeg setter pris på henne og er jævlig glad i henne, det har jeg sagt til henne 1000 ganger. Forstår ikke helt hvorfor dere putter ord i munnen min som jeg ikke har sagt. Anonymkode: 5bac7...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #22 Del Skrevet 2. februar 2024 Det jeg har lært gjennom årene er at man aldri kan forvente noe av noen. Sett pris på det om noen en gang stiller opp, men du kan ikke forvente det. Det gjør du nå, så anbefaler at du tar et skritt tilbake og endrer holdning til henne. Hun kan ikke være der på den måten du ønsker, og det kan du ikke endre på. Anonymkode: c361f...891 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #23 Del Skrevet 2. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja jeg skal prøve, men som sagt skal jeg legges inn om en uke. Og jeg vet med meg selv at om jeg ikke har noen utenfor avdelinga å snakke med i de 3 ukene, så blir det mye tyngre. Ja har vurdert å melde meg inn i ting, men det er jævlig tight på pengefronten. Vet det er diverse frivillig man kan melde seg inn i som ikke krever penger, men det tar jævlig mye energi å innsats fra meg å bare gå bort til folk å prate med de. Jeg tenker ikke på meg selv som et offer, men tidligere heg har prøvd å blitt kjent med folk har det enten endt i bank eller latterliggjøring. Så jeg har ikke akkurat noe positive opplevelser fra å prøve å bli kjent med folk. Anonymkode: 5bac7...067 Kanskje det å øve på å ta kontakt eller være sosial med andre skal være ett av de målene du har? Mange små steg blir til et stort et om man prøver. Det finnes f. eks turgrupper der man kan møte opp å hilse og bare ta del i litt overfladisk prat. Det er en veldig fin måte å øve på å være sosial. Ikke kast bort livet ditt, mulighetene er der. Anonymkode: 3b86d...1bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #24 Del Skrevet 2. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det jeg har lært gjennom årene er at man aldri kan forvente noe av noen. Sett pris på det om noen en gang stiller opp, men du kan ikke forvente det. Det gjør du nå, så anbefaler at du tar et skritt tilbake og endrer holdning til henne. Hun kan ikke være der på den måten du ønsker, og det kan du ikke endre på. Anonymkode: c361f...891 Jeg har stilt opp for henne uansett hva. Om ting har skjedd i lovet hennes har jeg omtrent droppa alt for å stille opp. Da hadde det vært fint å fått det i retur en gang i blandt. Anonymkode: 5bac7...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #25 Del Skrevet 2. februar 2024 Alle trenger litt space innimellom uansett hvor «close» man eventuelt er. Gi henne litt pusterom. Folk som fortsetter å pushe på når man ikke har tid/ ork/ lyst i perioder er utrolig slitsomme. Jeg forstår at man kan bli litt selvsentrert når man sliter litt selv og ikke har det så greit, men det er likevel ikke andres ansvar. Det kan fort bli for mye å bære for andre. Andre har som regel mer enn nok med sine egne ting og eget liv. Andre har sine egne behov. Du er selv ansvarlig for ditt eget liv. Venninnen din er ikke ansvarlig for din lykke. Foreslår at du forsøker å bygge opp et større nettverk etter innleggelsen. Kanskje du kan få noen tips og hjelp til dette videre der, eller ifra helsevesen eller andre offentlige instanser. Det er mange organisasjoner og foreninger man kan melde seg inn i, hvor man kan bli kjent med andre. DNT har masse arrangementer i hele landet. Ikke noe er så bra for både kropp og sjel som å komme seg ut! Anonymkode: 52562...64c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #26 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har stilt opp for henne uansett hva. Om ting har skjedd i lovet hennes har jeg omtrent droppa alt for å stille opp. Da hadde det vært fint å fått det i retur en gang i blandt. Anonymkode: 5bac7...067 Jeg vet, jeg har vært der. Har gjort alt for så mange, men aldri fått det samme tilbake. Og det kan vi ikke forvente, dessverre. Vi kan ikke styre hva andre gjør, det kommer ikke til å endre seg. Det har tatt meg lang tid og det har vært en vond prosess, men det har vært bra for meg psykisk å ikke forvente noe av noen. Det er skikkelig vondt å innse at man ikke betyr like mye for noen som betyr mye for en selv ❤️ Anonymkode: c361f...891 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #27 Del Skrevet 2. februar 2024 3 minutter siden, AnonymBruker said: Alle trenger litt space innimellom uansett hvor «close» man eventuelt er. Gi henne litt pusterom. Folk som fortsetter å pushe på når man ikke har tid/ ork/ lyst i perioder er utrolig slitsomme. Jeg forstår at man kan bli litt selvsentrert når man sliter litt selv og ikke har det så greit, men det er likevel ikke andres ansvar. Det kan fort bli for mye å bære for andre. Andre har som regel mer enn nok med sine egne ting og eget liv. Andre har sine egne behov. Du er selv ansvarlig for ditt eget liv. Venninnen din er ikke ansvarlig for din lykke. Foreslår at du forsøker å bygge opp et større nettverk etter innleggelsen. Kanskje du kan få noen tips og hjelp til dette videre der, eller ifra helsevesen eller andre offentlige instanser. Det er mange organisasjoner og foreninger man kan melde seg inn i, hvor man kan bli kjent med andre. DNT har masse arrangementer i hele landet. Ikke noe er så bra for både kropp og sjel som å komme seg ut! Anonymkode: 52562...64c Så si at du trenger pusterom da. Er ingenting som irriterer meg mer enn folk som ikke klarer å si fra. Hadde vært null stress om vedkommende sa «jeg trenger litt space» da hadde jeg kutta kontakten tvert. Men når folk ikke klarer å si ting, går jeg og grubler konstant. Anonymkode: 5bac7...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #28 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så si at du trenger pusterom da. Er ingenting som irriterer meg mer enn folk som ikke klarer å si fra. Hadde vært null stress om vedkommende sa «jeg trenger litt space» da hadde jeg kutta kontakten tvert. Men når folk ikke klarer å si ting, går jeg og grubler konstant. Anonymkode: 5bac7...067 «Merker siste tiden at hun såvidt svarer på meldinger/tar kontakt» Dette er å si fra ganske tydelig. Det naturlige her ville vært å la henne ta initiativ neste gang. Anonymkode: 52562...64c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 2. februar 2024 #29 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Nei skal være 3 uker. Men ville finne på ting denne helga fordi jeg ikke har mulighet til å finne på noe særlig de neste 3 ukene. Vi bor 5 minutter unna hverandre, så det er virkelig ikke så mye styr å se en film elns, men det får jeg ikke noe svar på. Er ikke så lett for meg å finne nye venner. Som sagt så er jeg i en helt ny by omtrent. Har null nettverk og alle vennene jeg har hatt har jeg blitt kjent med gjennom andre jeg ble kjent med. Nå har jeg mista alle de som introduserte meg for nye folk, så nå må jeg gjøre alt på egen hånd. Som er jævlig vanskelig for meg. Jeg er ikke typen som er selvsikker nok til å bare dra på byen å slå av samtaler med fremmede folk. Har aldri hatt ordentlige venner, bortsett fra henne. Har blitt behandla som søppel av omtrent alle jeg har kjent før henne. Er derfor jeg er redd for å miste henne, fordi hun faktisk er en bra venn. Anonymkode: 5bac7...067 Beklager å si det, men dette vennskapet høres skjevfordelt ut. Du liker, og behøver henne. Hun syntes du er ok, og likte å være med deg. Men nå trekker hun seg unna, antar hun har merket sider ved deg som kjeder henne og/eller sliter henne ut. Du virker jo mildt sagt ganske pågående. Blir litt som når en fyr spør dama om «hvorfor vil du ikke være med meg mer», og forventer at det skal få følelsene til å blomstre på ny. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #30 Del Skrevet 2. februar 2024 Og ja jeg skal prøve å bygge meg opp et nettverk når jeg kommer ut. Vet bare med meg selv at det kommer til å bli jævlig tungt å være innlagt om jeg ikke har noen andre å prate med bortsett fra de på avdelinga. Anonymkode: 5bac7...067 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #31 Del Skrevet 2. februar 2024 Ah… kjenner jeg blir helt sliten. Jeg er som hu venninna di. Verste er at nå kommer bekjente jeg kjenne til å tro at du faktisk er venninna mi. For jeg er såpass gæren at folk kunne sett for seg meg på psykiatrisk. (Men nei, er ikke meg, har ikke blitt så gæren enda😂) Når man sliter med ting så kan folk være vanskelig å forholde seg til. De venna jeg har og som står meg nærmest, er de som har gjentatte ganger forstått at jeg kan bli stille over flere uker (og måneder), men det betyr ikke at jeg ser på vennskapet noe annerledes. Noen ganger er det bare deilig å være med folk som ikke kjenner meg så godt. Takk Gud for de venninnene jeg har som forstår. Og at de gidder!!!! Til tider blir de bekymret og jeg kan få mld om jeg lever, og jeg er smart nok til å svare fort på de at jeg er i live. De er som en trygg havn for meg. Men de er også trygge i vennskapet og forstår at jeg sliter med mitt, til tider kan det virke som jeg ikke eksisterer. Du må ta et valg selv om du klarer være venn med dette mennekset som sliter psykisk. For det er ikke alltid lett. Men prøv å huske at det ikke handler om deg. De vennene jeg har hatt gjennom tiden som ble for påtrengende når jeg har hatt behov for å surre rundt med mitt - de er ikke lenger i livet mitt, for de har jeg endt med å ghoste totalt. Det blir for krevende å ha en emosjonell rydde prat hver gang hodet mitt er på kjøret for andre ting. Anonymkode: d5039...562 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #32 Del Skrevet 2. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Og ja jeg skal prøve å bygge meg opp et nettverk når jeg kommer ut. Vet bare med meg selv at det kommer til å bli jævlig tungt å være innlagt om jeg ikke har noen andre å prate med bortsett fra de på avdelinga. Anonymkode: 5bac7...067 Og det at dere sier jeg er veldig pågående er bullshit. Jeg har som sagt lagt inn minimalt med innsats i meldingene jeg har sendt, de dagene jeg har sendt meldinger. Har ikke bombadert noen med meldinger. Men dere får tror det dere vil tro. Anonymkode: 5bac7...067 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #33 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Og det at dere sier jeg er veldig pågående er bullshit. Jeg har som sagt lagt inn minimalt med innsats i meldingene jeg har sendt, de dagene jeg har sendt meldinger. Har ikke bombadert noen med meldinger. Men dere får tror det dere vil tro. Anonymkode: 5bac7...067 Du høres fryktelig sint, bitter og misfornøyd ut med venninnen din her, og jeg tviler ikke på at det kan merkes godt ellers også. Men vet du hva, hun har ikke gjort noe galt eller behandlet deg dårlig! Hun har lov til å også være med andre mennesker, selv om du dessverre ikke har så mange andre selv. Trist at det er sånn, men dette kan ikke venninnen din noe for. Anonymkode: 52562...64c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #34 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet ikke hvor jeg skal starte. Har Èi venninne, thats it. Har ikke mer venner. Vi har vært som knoll og tott i et år nå. Merker siste tiden at hun såvidt svarer på meldinger/tar kontakt. Har sagt flere ganger til henne at jeg er livredd for å miste henne fordi jeg har ingen andre, og da sa hun at det aldri kommer til å skje. Vi hadde sånn delvis planer om å finne fest/finne på noe sammen i helga siden jeg skal legges inn på psykiatrisk om en uke. Nå er hun på fest, uten av å ha sagt fra til meg med en random fyr hun ikke kjenner. Har prøvd å foreslått å finne på ting tidligere og da har hun ikke svart noe særlig. Spurte henne hvorfor vi ikke har snakka de siste dagene og da svarte hun bare «vi har ikke hatt kontakt», men jeg har prøvd å sendt henne meldinger HVER dag. Skjønner ikke bæret jeg. Vil hun bare ikke ha noe med meg å gjøre mer? Anonymkode: 5bac7...067 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Ait to ting her. Jeg bombarderer henne ikne med meldinger i det hele tatt. Har vært et par meldinger MAKS i den duren som «hei hvordan går det?» thats it. At dere antar at jeg sitter å maser dag etter dag etter dag er bullshit. Jeg har sagt til henne ÈN gang at jeg er redd for p miste henne og det var i fylla, så jeg går ikke konstant å dier det. Og den eneste grunnen til at jeg sa det var fordi jeg nettopp hadde måttet kutta ut resten av kompisene, fordi de var dypt inni et rusmiljø jeg ikke kunne være i. Anonymkode: 5bac7...067 Du motsier deg selv. Først sier du at du har sagt til henne flere ganger at du er livredd for å miste henne, så er det plutselig en gang. Du sier du har sendt meldinger hver dag, så er det blitt et par meldinger og ikke hver dag. Folk svarer ut fra det du først skrev. Vanskelig å vite hva som er sant når du skriver en ting, så er det en helt annen historie i neste øyeblikk. Anonymkode: 87bdc...66c 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #35 Del Skrevet 2. februar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Du høres fryktelig sint, bitter og misfornøyd ut med venninnen din her, og jeg tviler ikke på at det kan merkes godt ellers også. Men vet du hva, hun har ikke gjort noe galt eller behandlet deg dårlig! Hun har lov til å også være med andre mennesker, selv om du dessverre ikke har så mange andre selv. Trist at det er sånn, men dette kan ikke venninnen din noe for. Anonymkode: 52562...64c Du har misforstått fullstendig. Jeg er ikke sikt for at hun er led andre, jeg er irritert over at vi hadde planer om å finne på noe denne helga, for så at hun drar på fest uten av å si ifra selv om jeg kjenner alle på den festen selv. Anonymkode: 5bac7...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 2. februar 2024 #36 Del Skrevet 2. februar 2024 Kanskje det er helheten din som blir litt for heavy for henne? Det er ikke noe galt i å være psykisk syk, men du skal legges inn neste uke, og du har kun henne, og du sier til henne at du er livredd for å miste henne? Det er et veldig stort ansvar å legge på andre. Det handler ikke om at det er noe galt i å være psykisk syk, det er som å ha vondt i foten. Men du setter deg selv i en underdog-situasjon, der du gjør deg avhengig av en venninne. Hvorfor gjør du det? Selv om dere bor i samme by kan dere bli kjent med nye på deres kant. I tillegg forsvinner hun litt i vennskapet, ser du det? Du er mest opptatt av å ikke miste henne, at hun er den eneste du har, men da vet du jo ikke om hun er en du ville satt pris på å møte, selv med flere rundt deg. Det er ikke det at man ikke skal være der for hverandre, uansett hvordan en har det, men vennskap starter alltid med jevnbyrdighet? Du må vikle deg ut av den "avhengigheten". Venninner er ikke hverandres oppgaver, men en kan dele stort og smått likevel. Kanskje du skal slippe helt, tenke at: "Ja, nå har du ikke så mange venner, men det kan endre seg, men du har deg selv"?Så blir ikke trykket på den vennen så alvorlig? Vennskap handler om å gi og ta. Det vil ikke si at man skal alltid være medgangssupporter (det er motsatt ytterlighet), men ha plass til begge på den måten både du og hun ønsker det! Finne litt letthet i tilværelsen og trives alene er gull verdt for å være en god venn. Det gjelder vel i alle type relasjoner. 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #37 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du har misforstått fullstendig. Jeg er ikke sikt for at hun er led andre, jeg er irritert over at vi hadde planer om å finne på noe denne helga, for så at hun drar på fest uten av å si ifra selv om jeg kjenner alle på den festen selv. Anonymkode: 5bac7...067 Dere hadde ikke konkrete planer, og du skrev hun såvidt hadde svart på meldinger fra deg eller tatt kontakt selv. Kanskje hun er interessert i fyren hun dro dit med og ønsker å bli bedre kjent med han når hun fikk muligheten. Hvis du kjenner alle på festen så kjenner du tydeligvis flere enn bare hun venninnen din. Dra på fest med noen andre, finn deg en tinderdate, eller eventuelt arrangement du kan delta på med en forening eller lignende i helgen. Så lar du dette med venninnen din ligge. Anonymkode: 52562...64c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilma89 Skrevet 2. februar 2024 #38 Del Skrevet 2. februar 2024 Tenker at det beste du kan gjøre nå er å vente å se om hun tar kontakt. Kan jo dessverre høres litt ut som hun prøver å trekke seg litt unna. Da gjør man det bare verre når man sender meldinger for å spørre hvordan det går osv. Gi henne litt space og se om hun tar kontakt med det. Selv om jeg skjønner at det er vanskelig. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #39 Del Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Og ja jeg skal prøve å bygge meg opp et nettverk når jeg kommer ut. Vet bare med meg selv at det kommer til å bli jævlig tungt å være innlagt om jeg ikke har noen andre å prate med bortsett fra de på avdelinga. Anonymkode: 5bac7...067 Jeg har heller ingen jeg kan prate med om dagene. Det er trist, men det blir bedre etter hvert som man venner seg til det. Du klarer dette ❤️ Anonymkode: c361f...891 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoia Skrevet 2. februar 2024 #40 Del Skrevet 2. februar 2024 Jeg har møtt mange som ikke har så mange venninner. Det har ikke vært så viktig for dem i livet, da det går på bekostning av hva de ønsker å tilpasse seg i livet. Mange av dem er utrolig kule og selvstendige, og jeg har lært masse av dem. Selv om det ikke er noe mål på sikt, kan det være lurt å tenke over hvorfor du vil være sammen med andre, "du er den eneste jeg har" er jo litt dårlig gjort mot henne da. Så tenk jevnbyrdighet i alle relasjoner! 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå