AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Vet ikke hvor jeg skal starte. Har Èi venninne, thats it. Har ikke mer venner. Vi har vært som knoll og tott i et år nå. Merker siste tiden at hun såvidt svarer på meldinger/tar kontakt. Har sagt flere ganger til henne at jeg er livredd for å miste henne fordi jeg har ingen andre, og da sa hun at det aldri kommer til å skje. Vi hadde sånn delvis planer om å finne fest/finne på noe sammen i helga siden jeg skal legges inn på psykiatrisk om en uke. Nå er hun på fest, uten av å ha sagt fra til meg med en random fyr hun ikke kjenner. Har prøvd å foreslått å finne på ting tidligere og da har hun ikke svart noe særlig. Spurte henne hvorfor vi ikke har snakka de siste dagene og da svarte hun bare «vi har ikke hatt kontakt», men jeg har prøvd å sendt henne meldinger HVER dag. Skjønner ikke bæret jeg. Vil hun bare ikke ha noe med meg å gjøre mer? Anonymkode: 5bac7...067 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Hvis det sosiale er viktig for deg så bør du aktivt gå inn for å skaffe deg flere venner. Alternativt kan du prøve å lære deg å trives bedre i eget selskap. Det er vanskelig å vite hva venninnen din ønsker og føler, men det spiller vel egentlig ikke så mye rolle heller. Nå har du spurt venninnen din og hun ønsker tydeligvis å gjøre andre ting akkurat nå. Da er det egentlig opp til deg hva du vil bruke tiden på. Du burde hvertfall ikke henvende deg til henne noe mer foreløpig, la henne komme til deg heller. Anonymkode: 17fe1...6c7 5 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 10 minutter siden, AnonymBruker said: Hvis det sosiale er viktig for deg så bør du aktivt gå inn for å skaffe deg flere venner. Alternativt kan du prøve å lære deg å trives bedre i eget selskap. Det er vanskelig å vite hva venninnen din ønsker og føler, men det spiller vel egentlig ikke så mye rolle heller. Nå har du spurt venninnen din og hun ønsker tydeligvis å gjøre andre ting akkurat nå. Da er det egentlig opp til deg hva du vil bruke tiden på. Du burde hvertfall ikke henvende deg til henne noe mer foreløpig, la henne komme til deg heller. Anonymkode: 17fe1...6c7 Ja, men det tar lang tid. Jeg vil jo holde på den ène vennen jeg har nå. Mister jeg henne, har jeg absolutt ingen igjen. Er innflytter i en stor by og har måttet kutta ut andre folk fordi de var i feil miljø. Jeg har genuint absolutt ingen bortsett fra henne. Anonymkode: 5bac7...067 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja, men det tar lang tid. Jeg vil jo holde på den ène vennen jeg har nå. Mister jeg henne, har jeg absolutt ingen igjen. Er innflytter i en stor by og har måttet kutta ut andre folk fordi de var i feil miljø. Jeg har genuint absolutt ingen bortsett fra henne. Anonymkode: 5bac7...067 Du kan ikke legge alt ansvaret over på en person; det er oppskriften på å drive henne vekk… Anonymkode: dbf5d...7f0 15 8
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ikke legge alt ansvaret over på en person; det er oppskriften på å drive henne vekk… Anonymkode: dbf5d...7f0 Gjør jo ikke det? Men jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan bruke orda sine. Om jeg ikke vil ha kontakt med noen, sier jeg det til den personen, slik at hen slipper å gå å grubler over hvorfor jeg ikke tar kontakt mer. Legger ikke noe ansvar over på henne, men når vi blir enige om å prøve å finne på noe sammen, fordi det er siste helga mi jeg kan gjøre akkurat fet jeg vil, åsså drar vedkommende på en annen fest, uten av å si ifra. Så synes jeg det er ganske respektløst. Anonymkode: 5bac7...067
Snabeltann Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Det høres ut som hun kanskje er forelska? Da får man litt skylapper trenger ikke bety det er noe galt med deg som venninne. 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Det aller verste noen kan si til meg er at de er redd for å miste meg. Er det en ting som er sikkert så er det at jeg da trekker meg lenger unna dem! Needy mennesker er fryktelig slitsomme! Prøv heller å finne mye venner ts. Høres ut som om hun her er på vei vekk. Anonymkode: a9bf2...70e 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Gjør jo ikke det? Men jeg skjønner ikke hvorfor folk ikke kan bruke orda sine. Om jeg ikke vil ha kontakt med noen, sier jeg det til den personen, slik at hen slipper å gå å grubler over hvorfor jeg ikke tar kontakt mer. Legger ikke noe ansvar over på henne, men når vi blir enige om å prøve å finne på noe sammen, fordi det er siste helga mi jeg kan gjøre akkurat fet jeg vil, åsså drar vedkommende på en annen fest, uten av å si ifra. Så synes jeg det er ganske respektløst. Anonymkode: 5bac7...067 Du skal vel ikke være på psykiatrisk til evig tid? "Den siste helga mi" høres litt dramatisk ut ... Anonymkode: aabe8...75b 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Du skal vel ikke være på psykiatrisk til evig tid? "Den siste helga mi" høres litt dramatisk ut ... Anonymkode: aabe8...75b Nei skal være 3 uker. Men ville finne på ting denne helga fordi jeg ikke har mulighet til å finne på noe særlig de neste 3 ukene. Vi bor 5 minutter unna hverandre, så det er virkelig ikke så mye styr å se en film elns, men det får jeg ikke noe svar på. Er ikke så lett for meg å finne nye venner. Som sagt så er jeg i en helt ny by omtrent. Har null nettverk og alle vennene jeg har hatt har jeg blitt kjent med gjennom andre jeg ble kjent med. Nå har jeg mista alle de som introduserte meg for nye folk, så nå må jeg gjøre alt på egen hånd. Som er jævlig vanskelig for meg. Jeg er ikke typen som er selvsikker nok til å bare dra på byen å slå av samtaler med fremmede folk. Har aldri hatt ordentlige venner, bortsett fra henne. Har blitt behandla som søppel av omtrent alle jeg har kjent før henne. Er derfor jeg er redd for å miste henne, fordi hun faktisk er en bra venn. Anonymkode: 5bac7...067 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #10 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei skal være 3 uker. Men ville finne på ting denne helga fordi jeg ikke har mulighet til å finne på noe særlig de neste 3 ukene. Vi bor 5 minutter unna hverandre, så det er virkelig ikke så mye styr å se en film elns, men det får jeg ikke noe svar på. Er ikke så lett for meg å finne nye venner. Som sagt så er jeg i en helt ny by omtrent. Har null nettverk og alle vennene jeg har hatt har jeg blitt kjent med gjennom andre jeg ble kjent med. Nå har jeg mista alle de som introduserte meg for nye folk, så nå må jeg gjøre alt på egen hånd. Som er jævlig vanskelig for meg. Jeg er ikke typen som er selvsikker nok til å bare dra på byen å slå av samtaler med fremmede folk. Har aldri hatt ordentlige venner, bortsett fra henne. Har blitt behandla som søppel av omtrent alle jeg har kjent før henne. Er derfor jeg er redd for å miste henne, fordi hun faktisk er en bra venn. Anonymkode: 5bac7...067 Så vondt å høre at du har blitt behandlet så dårlig. Jeg vet faktisk at bra mennesker kan oppleve noe sånt, håper du finner noen som setter pris på deg ❤ Anonymkode: aabe8...75b
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #11 Skrevet 2. februar 2024 4 minutter siden, AnonymBruker said: Du skal vel ikke være på psykiatrisk til evig tid? "Den siste helga mi" høres litt dramatisk ut ... Anonymkode: aabe8...75b Nei skal være 3 uker. Men ville finne på ting denne helga fordi jeg ikke har mulighet til å finne på noe særlig de neste 3 ukene. Vi bor 5 minutter unna hverandre, så det er virkelig ikke så mye styr å se en film elns, men det får jeg ikke noe svar på. Er ikke så lett for meg å finne nye venner. Som sagt så er jeg i en helt ny by omtrent. Har null nettverk og alle vennene jeg har hatt har jeg blitt kjent med gjennom andre jeg ble kjent med. Nå har jeg mista alle de som introduserte meg for nye folk, så nå må jeg gjøre alt på egen hånd. Som er jævlig vanskelig for meg. Jeg er ikke typen som er selvsikker nok til å bare dra på byen å slå av samtaler med fremmede folk. Har aldri hatt ordentlige venner, bortsett fra henne. Har blitt behandla som søppel av omtrent alle jeg har kjent før henne. Er derfor jeg er redd for å miste henne, fordi hun faktisk er en bra venn. Jeg synes det iallfall er dårlig gjort å først ha en avtale med noen om å finne på noe denne helga, for så å ditche den personen fullstendig for å dra på en fest med masse gutter man ikke kjenner. Anonymkode: 5bac7...067
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #12 Skrevet 2. februar 2024 Hvertfall når vi har vært så Close som vi har vært. Anonymkode: 5bac7...067
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #13 Skrevet 2. februar 2024 Når du prøver for hardt å holde på folk så vil de helst lengst mulig vekk. Det beste du kan gjøre er å avtale denne planen dere skulle ha om å gå ut sammen - at hun er invitert på fest betyr ikke at du skal være med: du er venninnen, ikke kjæresten. Du kan heller ikke forvente at folk skal ha kontakt med deg hver dag. Ingen venner gjør slikt, ikke engang alle kjærester gjør slikt. Du må finne deg flere folk, eller godta livet som det er. Å gi venninnen din ansvaret eller skylden for dette er veldig dårlig gjort, hun skylder deg ikke livet sitt. Hun har lov å ha et liv utenom deg. Håper virkelig ikke du driver å sender meldinger som: hvorfor svarer du ikke??? Jeg så at du har vært på fest uten meg!!!!!! 💔💔 Bryr du deg ikke om meg?? Du er alt jeg har??? Du er en dårlig venn osv osv osv. - Det er oppskriften på hvordan å miste noen. For hennes egen psykiske helse hadde det vært bedre å ikke ha kontakt med noen som bombarderer dem med meldinger DAGLIG(?????) og setter helt syke krav til dem. Som om man MÅ stille opp 100% for å være vennen din. Anonymkode: 9d229...0a1 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #14 Skrevet 2. februar 2024 Det å si at du er livredd for å miste henne legger jo et slags press på henne. Du sier dere delvis hadde planer om fest, var det konkrete planer, eller ikke? Helga er jo langt fra over allerede på fredag. Kanskje ikke sende meldinger hver dag hvis du ikke får svar. Det kan bli litt mye. For enkelte har mas motsatt effekt, man trekker seg unna. Anonymkode: 87bdc...66c 4
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #15 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei skal være 3 uker. Men ville finne på ting denne helga fordi jeg ikke har mulighet til å finne på noe særlig de neste 3 ukene. Vi bor 5 minutter unna hverandre, så det er virkelig ikke så mye styr å se en film elns, men det får jeg ikke noe svar på. Er ikke så lett for meg å finne nye venner. Som sagt så er jeg i en helt ny by omtrent. Har null nettverk og alle vennene jeg har hatt har jeg blitt kjent med gjennom andre jeg ble kjent med. Nå har jeg mista alle de som introduserte meg for nye folk, så nå må jeg gjøre alt på egen hånd. Som er jævlig vanskelig for meg. Jeg er ikke typen som er selvsikker nok til å bare dra på byen å slå av samtaler med fremmede folk. Har aldri hatt ordentlige venner, bortsett fra henne. Har blitt behandla som søppel av omtrent alle jeg har kjent før henne. Er derfor jeg er redd for å miste henne, fordi hun faktisk er en bra venn. Jeg synes det iallfall er dårlig gjort å først ha en avtale med noen om å finne på noe denne helga, for så å ditche den personen fullstendig for å dra på en fest med masse gutter man ikke kjenner. Anonymkode: 5bac7...067 Det er ikke dårlig gjort av henne. Å spamme henne med meldinger er dårlig gjort. Håper som sagt ikke du har sagt til henne du syns det er dårlig gjort, for da fortjener du ikke ha henne som venn. Anonymkode: 9d229...0a1 5
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #16 Skrevet 2. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nei skal være 3 uker. Men ville finne på ting denne helga fordi jeg ikke har mulighet til å finne på noe særlig de neste 3 ukene. Vi bor 5 minutter unna hverandre, så det er virkelig ikke så mye styr å se en film elns, men det får jeg ikke noe svar på. Er ikke så lett for meg å finne nye venner. Som sagt så er jeg i en helt ny by omtrent. Har null nettverk og alle vennene jeg har hatt har jeg blitt kjent med gjennom andre jeg ble kjent med. Nå har jeg mista alle de som introduserte meg for nye folk, så nå må jeg gjøre alt på egen hånd. Som er jævlig vanskelig for meg. Jeg er ikke typen som er selvsikker nok til å bare dra på byen å slå av samtaler med fremmede folk. Har aldri hatt ordentlige venner, bortsett fra henne. Har blitt behandla som søppel av omtrent alle jeg har kjent før henne. Er derfor jeg er redd for å miste henne, fordi hun faktisk er en bra venn. Anonymkode: 5bac7...067 Har du vurdert å melde deg på noen aktiviteter? Organiserte opplegg hvor du kan bli kjent med andre? Å skape seg et nytt nettverk kan kreve litt tålmodighet og aktiv jobbing over tid. Dette er ikke vondt ment på noen måte, men du må ikke se deg selv som et offer fordi det ikke gagner deg. Det er tungt for alle å bygge nettverk. Noen ganger lykkes man og andre ikke. Anonymkode: 3b86d...1bb 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #17 Skrevet 2. februar 2024 Ait to ting her. Jeg bombarderer henne ikne med meldinger i det hele tatt. Har vært et par meldinger MAKS i den duren som «hei hvordan går det?» thats it. At dere antar at jeg sitter å maser dag etter dag etter dag er bullshit. Jeg har sagt til henne ÈN gang at jeg er redd for p miste henne og det var i fylla, så jeg går ikke konstant å dier det. Og den eneste grunnen til at jeg sa det var fordi jeg nettopp hadde måttet kutta ut resten av kompisene, fordi de var dypt inni et rusmiljø jeg ikke kunne være i. Anonymkode: 5bac7...067
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #18 Skrevet 2. februar 2024 Just now, AnonymBruker said: Ait to ting her. Jeg bombarderer henne ikne med meldinger i det hele tatt. Har vært et par meldinger MAKS i den duren som «hei hvordan går det?» thats it. At dere antar at jeg sitter å maser dag etter dag etter dag er bullshit. Jeg har sagt til henne ÈN gang at jeg er redd for p miste henne og det var i fylla, så jeg går ikke konstant å dier det. Og den eneste grunnen til at jeg sa det var fordi jeg nettopp hadde måttet kutta ut resten av kompisene, fordi de var dypt inni et rusmiljø jeg ikke kunne være i. Anonymkode: 5bac7...067 Ikke* Anonymkode: 5bac7...067
Lill3My Skrevet 2. februar 2024 #19 Skrevet 2. februar 2024 Du har allerede fått mange gode svar, så skal ikkje gjenta alt som allerede er skrevet. Bet meg imidlertid merke i en ting som jeg, som din venninne, nok ville synes var.litt kjipt: at du sier du ikke vil miste henne fordi hun er den eneste du har. Altså, ikke fordi du liker henne, setter pris på henne, synes hun er god eller morsom ... Men bare fordi DU ikke vil være ensom og venneløs. 4 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #20 Skrevet 2. februar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: Har du vurdert å melde deg på noen aktiviteter? Organiserte opplegg hvor du kan bli kjent med andre? Å skape seg et nytt nettverk kan kreve litt tålmodighet og aktiv jobbing over tid. Dette er ikke vondt ment på noen måte, men du må ikke se deg selv som et offer fordi det ikke gagner deg. Det er tungt for alle å bygge nettverk. Noen ganger lykkes man og andre ikke. Anonymkode: 3b86d...1bb Ja jeg skal prøve, men som sagt skal jeg legges inn om en uke. Og jeg vet med meg selv at om jeg ikke har noen utenfor avdelinga å snakke med i de 3 ukene, så blir det mye tyngre. Ja har vurdert å melde meg inn i ting, men det er jævlig tight på pengefronten. Vet det er diverse frivillig man kan melde seg inn i som ikke krever penger, men det tar jævlig mye energi å innsats fra meg å bare gå bort til folk å prate med de. Jeg tenker ikke på meg selv som et offer, men tidligere heg har prøvd å blitt kjent med folk har det enten endt i bank eller latterliggjøring. Så jeg har ikke akkurat noe positive opplevelser fra å prøve å bli kjent med folk. Anonymkode: 5bac7...067 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå