AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Min nærmeste leder tilbydde meg ei fast stilling med arbeid 3.hver helg. Har det på sms og vi snakket om det på telefon 25 november 23. Jeg jobber da som ringevikar ved et større sykehjem. En liten stund etterpå jobbtilbudet, ble jeg og barna syke. Jeg er alenemamma uten hverken foreldre eller søsken i nærheten. Dvs mye faller på meg når det gjelder barna. I forbindelse med mine små barns sykdom, gjaldt også noe av fraværet meg selv. Jeg er ufør, noe leder vet om før jeg ble ansatt. I løpet av de siste månedene ble det altså brukt endel egenmld for at jeg kunne være hjemme. F.eks: ved 1 anledning varte sykdommen til ungene i nesten 1 uke. I løpet av denne uken skulle jeg jobbe ca annenhver dag. Derfor ble det brukt flere egenmeldinger for samme sykdomsperiode. På et senere tidspunkt fikk vi alle sammen noroviruset og nye egenmeldinger måtte brukes (vi ble smittet en etter en og ikke på samme tid). Vil tro jeg har ringt inn sykdom ca 5 ganger totalt det siste halve året, og at hver egenmelding har vart alt ifra 4 dager (2 ganger) til 1 dag (de andre gangene). Anonymkode: 70e43...92f
Fireflies Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Snakk med tillitsvalgte hvis leder har trukket tilbake tilbudet. Det hjelper mye at du har det skriftlig. 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Men hvorfor skrev du ikke under på jobbtilbudet da du fikk det i november? Anonymkode: 5ea7b...c17
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Det kom en sms og en telefon samme dag der hun spør om jeg vil jobbe der fast. Vi ble enige om at jeg skulle sende inn en søknad og merke med lederens navn og at vi hadde snakket sammen. Det lå altså ute en ledig helgestilling som hun ville tilby meg og som hun ville jeg skulle søkte på. Ansettelsen kom aldri, og når jeg etterspør, sa hun at hun hadde ombestemt seg grunnet fraværet mitt. Har også dette skriftlig via sms. Anonymkode: 70e43...92f
kissmequick Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Søkte du på stillingen? Var du på intervju? 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Har du fått et tilbud, men dere faktisk ikke har inngått avtalen, så tenker jeg dere ikke har en avtale. Forøvrig er vel 5 egenmeldinger ila 6mnd mye (antar det er en IA-bedrift?) Jeg forstår dessverre leder her. Aner ikke om det er «innafor» rent lovlig da. Anonymkode: d31a8...e01
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #7 Skrevet 2. februar 2024 Her avhenger det jo av hva som faktisk ble sagt/avtalt. «Vil du jobbe her fast?» er f. eks. ikke det samme som «tilbud om fast stilling», of det at det ble avtalt at du skulle søke på stillingen tyder jo heller ikke på at stillingen var din. Dersom dette er et offentlig sykehjem har leder heller ikke mulighet til å tilby deg fast stilling uten videre, da faste stillinger må lyses ut og den best kvalifiserte søkeren ansettes. Anonymkode: 7758f...74f 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #8 Skrevet 2. februar 2024 Jeg tolker dette som at du har fått en oppfordring til å søke på utlyst stilling. Gjorde du det? Har det vært intervju? I det offentlige så kan man ikke ansette noen fast uten utlysning og kan jo godt være det i søknadsprosessen kommer noen som er bedre egnet til stillingen. Anonymkode: f641b...22d 2
Fremmed fugl Skrevet 2. februar 2024 #9 Skrevet 2. februar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det kom en sms og en telefon samme dag der hun spør om jeg vil jobbe der fast. Vi ble enige om at jeg skulle sende inn en søknad og merke med lederens navn og at vi hadde snakket sammen. Det lå altså ute en ledig helgestilling som hun ville tilby meg og som hun ville jeg skulle søkte på. Ansettelsen kom aldri, og når jeg etterspør, sa hun at hun hadde ombestemt seg grunnet fraværet mitt. Har også dette skriftlig via sms. Anonymkode: 70e43...92f Er det gitt tilbud, har du kommet med aksept. Det er spørsmålene. Syns det er litt uklart fra hva du skriver. Det som støtter din sak er hvis det er riktig at hun skriver at hun har ombestemt seg på grunn av ditt sykefravær. Det er ikke lov. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå