AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #1 Skrevet 2. februar 2024 Hei! Har en datter på 8 mnd som spiser 4 måltider med fast føde, og 3 amme-måltider pr døgn. Jeg selv føler hun kanskje får i seg for lite melk, da melk skal være hovedernæringen frem til 1 år. Helsesøster derimot, sier at denne mat planen her er helt grei. Hva tenker dere?? Jeg prøver å amme mer men hun nekter å ammes på dagtid… 😣 Anonymkode: a58a2...f5a
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #2 Skrevet 2. februar 2024 Jeg syns det høres helt fint ut, så lenge hun får i seg fast føde. Vi kutter også ned, helt naturlig, på melka i den perioden. Anonymkode: d0a61...7db 2 1
snurk Skrevet 2. februar 2024 #3 Skrevet 2. februar 2024 Synes 3 ganger med amming om dagen høres alt for lite ut for et barn på 8 mnd. Ammer du fortsatt om natten? 1
Gjest jegerrinne Skrevet 2. februar 2024 #4 Skrevet 2. februar 2024 Syns det høres greit ut jeg da. Jo eldre de blir mindre melk og mer annen føde spiser de. I hvertfall ut fra min erfaring
RockyRose Skrevet 2. februar 2024 #5 Skrevet 2. februar 2024 Det er sikkert nok når babyen ikkje vil ha meir. Du kan ikkje heller bruke morsmelk i mat då, evt ha melk i flaske å ha attåt måltida? 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2024 #6 Skrevet 2. februar 2024 Høres fint ut. Jeg gikk fra fullamming til fast føde + delamming ved 6 måneder, og gikk da ganske raskt opp til 3 måltider om dagen med fast føde (sulten baby). Ammer morgen og kveld, samt en gang midt på dagen nå, han er 1 år. Snakket med helsesykepleier, og hun mente morsmelken nå ble mer konsentrert, så de små dosene han får blir mer som "energishots". Han har enda ikke vært syk, og jeg tenker det har med morsmelken å gjøre. Anonymkode: d1f8c...f25 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2024 #7 Skrevet 3. februar 2024 Antar at du er i jobb? I så fall, er det mer enn nok med 3 måltider melk. Så lenge baby legger på seg og er fornøyd, er det ingenting å bekymre seg for 😊 Anonymkode: 5efd7...7ad 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #8 Skrevet 4. februar 2024 snurk skrev (På 2.2.2024 den 19.58): Synes 3 ganger med amming om dagen høres alt for lite ut for et barn på 8 mnd. Ammer du fortsatt om natten? Jeg ammer 19:00, 00:00 og 06:00🤔 Anonymkode: a58a2...f5a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #9 Skrevet 4. februar 2024 RockyRose skrev (På 2.2.2024 den 20.04): Det er sikkert nok når babyen ikkje vil ha meir. Du kan ikkje heller bruke morsmelk i mat då, evt ha melk i flaske å ha attåt måltida? Kanskje litt dumt spørsmål, men hvilken mat kan jeg bruke morsmelk i da?🤔 Har tenkt på grøt men har hørt at den SKAL blandes med vann egentlig, og at den blir helt tynn om man blander morsmelk i?😅 Anonymkode: a58a2...f5a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #10 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Antar at du er i jobb? I så fall, er det mer enn nok med 3 måltider melk. Så lenge baby legger på seg og er fornøyd, er det ingenting å bekymre seg for 😊 Anonymkode: 5efd7...7ad Nei jeg er ikke i jobb enda😊 Hvorfor spør du om det?🤔🥰 Anonymkode: a58a2...f5a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #11 Skrevet 4. februar 2024 15 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje litt dumt spørsmål, men hvilken mat kan jeg bruke morsmelk i da?🤔 Har tenkt på grøt men har hørt at den SKAL blandes med vann egentlig, og at den blir helt tynn om man blander morsmelk i?😅 Anonymkode: a58a2...f5a Vi blandet med mme og mm. Syns ikke den blir tynn? Det er jo som vann. Anonymkode: d0a61...7db
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #12 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vi blandet med mme og mm. Syns ikke den blir tynn? Det er jo som vann. Anonymkode: d0a61...7db Nei har bare hørt at melka bryter ned grøten eller noe sånt?😂😅 Men da kan jeg prøve MME eller MM i grøten da😍👍🏼 Hvilket merke grøt bruker du? Og har du vann oppi også, eller bare melk? Anonymkode: a58a2...f5a
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2024 #13 Skrevet 4. februar 2024 7 minutter siden, AnonymBruker said: Nei har bare hørt at melka bryter ned grøten eller noe sånt?😂😅 Men da kan jeg prøve MME eller MM i grøten da😍👍🏼 Hvilket merke grøt bruker du? Og har du vann oppi også, eller bare melk? Anonymkode: a58a2...f5a Vi har brukt litt forskjellig og nå er vi på en ren melkefri. Men her er et eksempel (tok bare en tilfeldig nå): kan ikke huske å ikke ha sett lignende på pakkene til alle vi har hatt! https://www.farmasiet.no/catalog/foreldre-og-barn/morsmelkerstatning-og-barnemat/holle-hirsegrot,5006640 Quote Pulveret blandes ut i vann, morsmelk eller morsmelkerstatning til ønsket konsistens og gis ved ca. 37 °C. Anonymkode: d0a61...7db 1 1
RockyRose Skrevet 4. februar 2024 #14 Skrevet 4. februar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Kanskje litt dumt spørsmål, men hvilken mat kan jeg bruke morsmelk i da?🤔 Har tenkt på grøt men har hørt at den SKAL blandes med vann egentlig, og at den blir helt tynn om man blander morsmelk i?😅 Anonymkode: a58a2...f5a Graut, berre ta oppi litt tjukk graut så du tynnar ut grauten med melk. Evt i grønsaksmos, havrelappar... Grunnen til at grauten skal blandast med vatn er vel fordi dei vil babyen skal ete seg mett på graut, og ikkje melk. Spesielt om ein brukar vanleg melk vs vatn. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå